712 150 läst · 11 004 svar
712k läst
11,0k svar
Allt om bilen
https://www.bimmerlink.app/
Denna börjar bli rätt populär. De flesta kör med någon typ av app. Carly var rätt populär tidigare men är nuförtiden rätt dyr. Bimmercode är också rätt populär.
Vill du gå lite djupare så är det tex ista/d och p på datorn som gäller då det är en f-serie.
Denna börjar bli rätt populär. De flesta kör med någon typ av app. Carly var rätt populär tidigare men är nuförtiden rätt dyr. Bimmercode är också rätt populär.
Vill du gå lite djupare så är det tex ista/d och p på datorn som gäller då det är en f-serie.
En BMW ska man köra, inte läsa felkoder pånino skrev:
Polaren kopplade upp min BMW på ett bilverkstadsprogram, ett sånt skulle man ha. Tror det kostade 35" plus månadsavgift för uppdateringar.
Alla bilens funktioner kunde man köra separat från datorn, tex alla spjällmotorer till värmesystemet.
Datorn kunde inte hitta nått fel på ABS systemet när bilen stod still, alla givare, pump mm gav de värden de skulle och fungerade. När vi åkte med bilen sa datorn att höger bakhjul inte snurrade, jag öppnade dörren och konstaterade att hjulet snurrade. Problemet var en trasig ABS krans, nått som en dator eller felkodsläsare inte kan hitta.
Nej så är det väl men dom är ju bra att ha...Isakare skrev:En BMW ska man köra, inte läsa felkoder på
Polaren kopplade upp min BMW på ett bilverkstadsprogram, ett sånt skulle man ha. Tror det kostade 35" plus månadsavgift för uppdateringar.
Alla bilens funktioner kunde man köra separat från datorn, tex alla spjällmotorer till värmesystemet.
Datorn kunde inte hitta nått fel på ABS systemet när bilen stod still, alla givare, pump mm gav de värden de skulle och fungerade. När vi åkte med bilen sa datorn att höger bakhjul inte snurrade, jag öppnade dörren och konstaterade att hjulet snurrade. Problemet var en trasig ABS krans, nått som en dator eller felkodsläsare inte kan hitta.
Går ju inte ens att byta batteri utan att koda in dom...
Square body Så 1973-1987?galento skrev:
Jag tog hem en Cadillacmotor (LS baserad och går i folkmun som LS3) som enligt säljaren inte gick runt, de hade kört med den tidigare sas det. Så jag chansa och la ett bud på 11.000kr som de tog. typ komplett helalu 6.2L 2012 för 11.000kr kan man ju inte gå bet på tänkte jag. Well... den står kvar i garaget "orörd" sedan ett år eller nått pga. av ett ventilsäte gav upp och plockade med sig en kolv, då la jag på toppen och oljetråget och rulla den till sidan
Tanken är att ta in den till Ultra motor och se om den går att rädda eller vad som går att rädda
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Staken vart lite krökt, men veven verkar ha klarat sig
Aj då, finns nått att rädda ??
Fick ventilras på en nyrenoverad Opelmotor för många år sen, troligtvis ett knaster som inte hoppat i ordentligt.
Hål i blocket, hål i toppen, vevaxeln krokig och en nock på kamaxeln skadad, även hål i oljetråget.
Ventilkåpan o fördelardosan var typ den enda som var nått att spara.
Fick ventilras på en nyrenoverad Opelmotor för många år sen, troligtvis ett knaster som inte hoppat i ordentligt.
Hål i blocket, hål i toppen, vevaxeln krokig och en nock på kamaxeln skadad, även hål i oljetråget.
Ventilkåpan o fördelardosan var typ den enda som var nått att spara.
Jag är riktigt okunnig i materiallära eller vad man ska kalla det, men topparna borde kunna fungera efter lite kärlek och blocket borde väl kunna fodras i den repiga cylindern. Så saknar 1 kolv och en stake. Men man kanske aldrig ska lita på roterande delar när de varit med om liknande?Isakare skrev:
Vilken j*vla ras :OIsakare skrev:
Jo nog går det allt.. Men det kräver lite jobb..Tokslut skrev:
Det är ju detta som kostar så. mycket att göra så verkstäder säger nej oftast...
För timmarna flyger iväg.. Och resultatet går inte att ge garanti på..