712 039 läst · 11 004 svar
712k läst
11,0k svar
Allt om bilen
Aha ok, visste inte att det fanns flera versioner av Navara. Tydligen iaf generationen som fanns mellan 2005-2015 som är drabbad enligt denna artikel: https://teknikensvarld.expressen.se...vara-bryts-pa-mitten-pa-grund-av-rost-394514/ men där nämner de inget om skillnad mellan us/japan byggda bilar.galento skrev:
Man har ju sett King cab med avbrutna ramar också. Sbp menade att material överlag är grövre på us modellerna.K Kallens skrev:
ja det går inte ens att jämföra på flera usa modell störregalento skrev:
men sen finns det några modeller som är lika hopplösa cheva silverado mellan 1999 2014 om jag mins rätt har stora problem med ramar som rostar sönder
men ofta handlar det om saltandet bilarr från norra usa rostar otroligt mycket på grund av allt salt
Patrik440
Laddtryckare
· V-götaland
· 1 300 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
- V-götaland
- 1 300 inlägg
I morse när jag kom ut så såg det ut som någon lagt bly bak i skåpbilen vilket jag inte tror är fallet.
Får se om jag gör en inspektion när jag kommer hem efter jobbet för jag hade inte någon större lust till det i morse vid 04:48..
/ Patrik
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Får se om jag gör en inspektion när jag kommer hem efter jobbet för jag hade inte någon större lust till det i morse vid 04:48..
/ Patrik
Har du inga gamla fjädrar du kan smida till och stoppa mellan bärarmarna och karossen. Jag såg nån film från Afrika där de gjorde det på en Peugeot som torisionsaxeln gått av på.Patrik440 skrev:
Allvetare
· Västra götaland
· 9 119 inlägg
Äsch, det där är ju bara en uppmaning att köra luftfjädring runt om! Ser ju grymt ut!Patrik440 skrev:
Corvette C3G OMathson skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad gäller DeLorean finns det faktiskt en "buyers guide" på nätet där man kan se var de kritiska ställena för rost är om man är spekulant på en sån bil. Även om kaross och inredning ser bra ut så finns det fallgropar.
https://www.deloreanguide.com/new-p...bly-the-1-value-killer-in-delorean-cars-today
problemet med såna här ramar är ju att dom inte är öppna lik en lastbil så att vatten salt samlas kvar i ramenKeiller skrev:
för var det ju vanligt när man köpte en ny bil att man direkt lämna in den på underredsbehandling idag inte lika vanligt för många som köper nya bilar bytter ju in dom till en ny efter några år
B
Blazermannen
Medlem
· Uppsala län
· 351 inlägg
Blazermannen
Medlem
- Uppsala län
- 351 inlägg
För några år sedan var det på tapeten att det förekom haverier där fel på EGR eller turbo, eller vad det nu var, ledde till att motorn började gå på motoroljan som läckte över i bränslesystemet. Då går motorn tills oljan är slut, och motor rasar. Jag har för mig att det var en 1,6-litersdiesel, men det kanske inte var den, vet heller inte hur vanligt felet var.K Kallens skrev:1.6l dieseln är väl en PSA, alltså Peugeot etc., motor. Den verkar fö vara en riktigt bra "bruks"maskin. Håller bra och snål på dropparna. Känner en taxiåkare som hade ett gäng v70 d2 med samma motor, de höll (håller, flera av bilarna rullar fortfarande, dock inte som taxis) Men någon raket blir ju inte bilen såklart.
Exempel hur det kan se ut:
Volvo V50 diesel runaway - YouTube