712 150 läst · 11 004 svar
712k läst
11,0k svar
Allt om bilen
Troligen beror det mest på att det finns ett stort gäng entusiaster till gamla jänkebilar. Dom är ju oftast renoverade flera gånger.Tokslut skrev:
Tycker själv om gamla fina us bilar så jag förstår varför dom hålls igång.
Gamla japs var ju inte så speciellt bra på någonting men dom har ju blivit betydligt bättre. Vet inte vilka som rostar värst idag men det finns väl bra och dålig modeller av alla tillverkare.
Stor del av det beror på att dom i många ställen inte har nån besiktning så folk kör omkring glatt ovetandes och ingen där rostskyddar värt ett skit heller. Bilar i Sverige och Finland, även USA tillverkade tror jag håller längre då vi rostskyddar mycket bättre.N Niq skrev:
Det där är ett enormt problem. Skulle förstaägarna försöka sköta sina bilar litet så skulle det finnas helt andra möjligheter för billigt bilägande för vanliga människor.M maria01 skrev:problemet med såna här ramar är ju att dom inte är öppna lik en lastbil så att vatten salt samlas kvar i ramen
för var det ju vanligt när man köpte en ny bil att man direkt lämna in den på underredsbehandling idag inte lika vanligt för många som köper nya bilar bytter ju in dom till en ny efter några år
Köper man en nästan ny det vill säga 12-15 år gammal bil i dag så får man ta ledigt en månad från arbetet och svetsa och sandblästra och måla innan man har någonting att köra med.
visa är ju bättre en andra håller man sig till lite lyxare bilar så håller dom sig bättre fast dom är 15 årH heimlaga skrev:Det där är ett enormt problem. Skulle förstaägarna försöka sköta sina bilar litet så skulle det finnas helt andra möjligheter för billigt bilägande för vanliga människor.
Köper man en nästan ny det vill säga 12-15 år gammal bil i dag så får man ta ledigt en månad från arbetet och svetsa och sandblästra och måla innan man har någonting att köra med.
Ja deras fordonssäkerhet är ju inte så mycket att hurra för. Där är det lite annan bilkultur också mera slit o släng. Man köper en bil kör den tills den rasar och då köper man en ny.DennisCA skrev:
Dock så finns dom bilar jag haft o göra med i Sverige och Finland. Jag vet inte om dom är sålda här eller privatimporterade. Men nästan alla lite äldre us bilar som jag jobbat på har haft mycket rost. Om dom inte är ägda av någon entuiast som har dom som finbil.
Allvetare
· Västra götaland
· 9 119 inlägg