1 160 584 läst · 13 578 svar
1161k läst
13,6k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Finns det någon genetiskt modifierad kattras som vägrar gå ut genom öppna dörrar?
Bor vid landsväg där jag redan förlorat två unga (bond)katter. Har hund och dörrarna står alltid öppna under sommarhalvåret.
Alla bilder härinne gör mig sjuk av avund.
Bor vid landsväg där jag redan förlorat två unga (bond)katter. Har hund och dörrarna står alltid öppna under sommarhalvåret.
Alla bilder härinne gör mig sjuk av avund.
B
Brotorpet
Medlem
· Västra Götaland
· 213 inlägg
Brotorpet
Medlem
- Västra Götaland
- 213 inlägg
Jag har brittiskt korthår och det är traditionellt en väldigt lugn ras. Mina katter har inte vart ute så mkt på frihand men nu sista 2 åren fått gå it med spårkoppel, bor också nära väg. Men det är nog svårt att säga så exakt att en ras inte går ut genom dörrar, är nog mkt personlighet. Men mina tjejer springer in om det blåser för mkt, ovana ljud eller bilar.. 😅yonna skrev:
Katter vill nog ut, om inte annat så av nyfikenhet. Förstår inte hur det skulle gå att modifiera bort...????yonna skrev:
B
Brotorpet
Medlem
· Västra Götaland
· 213 inlägg
Brotorpet
Medlem
- Västra Götaland
- 213 inlägg
Kan du bygga kattsluss med nät utanför dörren?yonna skrev:
Det är inte möjligt att ha en katt som inte går ut om dörren står öppen. De är nyfikna.yonna skrev:
Det går ju utmärkt att näta in någon del exempelvis en altan eller liknande så att man kan ha öppet någon dörr men då måste man ju komma ihåg att inte låta andra dörrar står öppna.
Ja, det finns ju en anledning till att jag inte längre har kisse ☹️. Men kanske det finns ngn typ av orientalier som under århundraden bara ligger på en sidenkudde ... 🤔😉Jiji skrev:
Idag var det premiär för utevistelse. Först har vi vant oss vid selen.
Sedan dags för ett stort äventyr. Allt var spännande, löv som blåste omkring, stenar att gå på, fuktig mark, dött gräs. Till sommaren när hon är kastrerad så ska hon få liv att gå ut utan sele. Vi har det lite lyxigt då inga grannar och ingen biltrafik.

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sedan dags för ett stort äventyr. Allt var spännande, löv som blåste omkring, stenar att gå på, fuktig mark, dött gräs. Till sommaren när hon är kastrerad så ska hon få liv att gå ut utan sele. Vi har det lite lyxigt då inga grannar och ingen biltrafik.

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder