4774
Alfredo Alfredo skrev:
Det har jag aldrig ens antytt.


Varför skulle den dö av det? Det finns väl massvis av "åkommor" som inte dödliga?
Nej och jag har inte antytt att du har det heller, men vi diskuterade kring frågan huruvida katter har mask jämt så då tyckte jag att man kan vända på frågan. Alltså varför skulle en katt ha mask jämt? För få långburk innanför västen? 😉
 
4774 4774 skrev:
men vi diskuterade kring frågan huruvida katter har mask jämt så då tyckte jag att man kan vända på frågan.
Du kanske gjorde det, inte jag. 😉

Jag var nog mer ute efter om man kunde vara säker på att en katt är maskfri och därför skippa avmaskning så länge man inte ser några symptom, eller om man regelbundet bör avmaska sina katter därför att det är vanligt att de har mask, men inte till den graden att det märks eller att de synligt lider.

Våra katter är döslöa innekatter i en lägenhet vintertid och fullfjädrade musmördare med egen ingång sommartid. Tro't eller ej så har vi haft ett antal katter som verkar klara dessa skarpa kontraster förvånande väl och alla verkar trivas lika väl i båda rollerna.

Rätt eller fel, men vi har alltid som rutin att avmaska de på hösten när de flyttar till stan. Läser man några inlägg bakåt är det ju (rejält) för lite.
 
4774
Alfredo Alfredo skrev:
Du kanske gjorde det, inte jag. 😉

Jag var nog mer ute efter om man kunde vara säker på att en katt är maskfri och därför skippa avmaskning så länge man inte ser några symptom, eller om man regelbundet bör avmaska sina katter därför att det är vanligt att de har mask, men inte till den graden att det märks eller att de synligt lider.

Våra katter är döslöa innekatter i en lägenhet vintertid och fullfjädrade musmördare med egen ingång sommartid. Tro't eller ej så har vi haft ett antal katter som verkar klara dessa skarpa kontraster förvånande väl och alla verkar trivas lika väl i båda rollerna.

Rätt eller fel, men vi har alltid som rutin att avmaska de på hösten när de flyttar till stan. Läser man några inlägg bakåt är det ju (rejält) för lite.
Jag har aldrig behövt avmaska mer än 1gång per år, i sällsynta fall 2 gånger och har aldrig fått höra från någon veterinär att man ska göra det 4 gånger. Jag är personligen inte något större fan av övermedecinering och har heller aldrig märkt på något sätt att de skulle ha det helt utan symptom eller synliga maskar i rumpan. Så har jag gjort med samtliga missar som jag har haft och de har mått utmärkt 😄
 
  • Gilla
SusoDus och 3 till
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
Så har jag gjort med samtliga missar som jag har haft och de har mått utmärkt 😄
Ja vi kommer nog också att fortsätta med en kur efter mussäsongen så länge vi inte märker något som tyder på att det behövs mer. Tycker som du att man bör undvika överdriven medicinering.
 
  • Gilla
dicliff och 4 till
  • Laddar…
Mikael_L
Stilstudie i grått/vitt/svart
Grå katt sover mot kudde med vargmotiv, konstverket heter "Stilstudie i grått/vitt/svart Katt och varg".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Katt och varg, heter konstverket.
 
  • Älska
  • Gilla
Marlen Eskilsson och 11 till
  • Laddar…
4774
Mikael_L Mikael_L skrev:
Stilstudie i grått/vitt/svart
[bild]

Katt och varg, heter konstverket.
Åh vad gulligt ♥️
 
"- Kom hit så vi kan ge dig en örfil...!´"
Två katter ligger avslappnat på en trappa i trä och tittar in i kameran.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Marlen Eskilsson och 14 till
  • Laddar…
4774
Cruzze Cruzze skrev:
"- Kom hit så vi kan ge dig en örfil...!´"
[bild]
😂 De där leker man inte med ostraffat 😼😼
 
  • Gilla
dicliff och 1 till
  • Laddar…
Eftersom jag inte har någon egen katt sedan många år, så kan det hända att jag är kattvakt emellanåt.
Nu är det lite extra nervöst eftersom det är en raskatt (vars ras jag inte kommer ihåg namnet på). Det är en fin madam som skrider fram och nickar lite nedlåtande åt mitt håll ibland. Tittar jag på henne för mycket så gäspar hon, vilket ju betyder ' låt mig vara'. Hon blänger på mina innetofflor, så summa summarium känner jag mig inte så uppskattad...
Men så fort jag lagt mig så lägger hon sig bredvid mig, på min arm. Då duger jag! Och jag känner äntligen att jag fått audiens hos madamen.
Hon ligger kvar ända till jag vaknar på natten (klassiska vargtimmen) och pratar/viskar till henne, då går hon sin väg.
Måhända tycker hon jag borde borsta tänderna lite bättre...
När man får klappa henna känner man hennes fantastiskt mjuka päls! En mycket fin liten kisse.
 
  • Brun korthårig katt sitter på en vit säng i ett sovrum, med fokus på kattens ansikte och nyfikna uttryck.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En brun raskatt sitter på en turkos yogamatta i ett vardagsrum med växter och en bokhylla i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Marlen Eskilsson och 14 till
  • Laddar…
S SusoDus skrev:
Eftersom jag inte har någon egen katt sedan många år, så kan det hända att jag är kattvakt emellanåt.
Nu är det lite extra nervöst eftersom det är en raskatt (vars ras jag inte kommer ihåg namnet på). Det är en fin madam som skrider fram och nickar lite nedlåtande åt mitt håll ibland. Tittar jag på henne för mycket så gäspar hon, vilket ju betyder ' låt mig vara'. Hon blänger på mina innetofflor, så summa summarium känner jag mig inte så uppskattad...
Men så fort jag lagt mig så lägger hon sig bredvid mig, på min arm. Då duger jag! Och jag känner äntligen att jag fått audiens hos madamen.
Hon ligger kvar ända till jag vaknar på natten (klassiska vargtimmen) och pratar/viskar till henne, då går hon sin väg.
Måhända tycker hon jag borde borsta tänderna lite bättre...
När man får klappa henna känner man hennes fantastiskt mjuka päls! En mycket fin liten kisse.
Själfulla ögon där på övre bilden!❤️😻
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
4774
S SusoDus skrev:
Eftersom jag inte har någon egen katt sedan många år, så kan det hända att jag är kattvakt emellanåt.
Nu är det lite extra nervöst eftersom det är en raskatt (vars ras jag inte kommer ihåg namnet på). Det är en fin madam som skrider fram och nickar lite nedlåtande åt mitt håll ibland. Tittar jag på henne för mycket så gäspar hon, vilket ju betyder ' låt mig vara'. Hon blänger på mina innetofflor, så summa summarium känner jag mig inte så uppskattad...
Men så fort jag lagt mig så lägger hon sig bredvid mig, på min arm. Då duger jag! Och jag känner äntligen att jag fått audiens hos madamen.
Hon ligger kvar ända till jag vaknar på natten (klassiska vargtimmen) och pratar/viskar till henne, då går hon sin väg.
Måhända tycker hon jag borde borsta tänderna lite bättre...
När man får klappa henna känner man hennes fantastiskt mjuka päls! En mycket fin liten kisse.
Jag tycker att man ser en osäkerhet/tveksamhet i hennes ögon som att hon inte riktigt vågar lita på dig än. Väldigt normalt beteende för en katt tycker jag. Mina gillar absolut inte andra människor överhuvudtaget än gubben och mig. De är vana vid svärmor och accepterar henne men inte mer än så. Så damen smälter nog så småningom iom att hon väljer att sova hos dig. Väldigt vacker är hon 😺
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Idag putsar vi oss lite.. också.. dvs vi sover inte HELA tiden iaf hehe.. man måste äta lite (mycket) och putsa lite.. (efter man ätit)

Katt som sitter på en rödblommig matta och tittar åt sidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Grå och vit katt sitter på en röd mönstrad matta och tittar uppåt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sen ska man kela lite..

Närbild av en katt som ligger i en persons famn i soligt rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sen kan man sova igen...
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Maria T och 10 till
  • Laddar…
Jag stod på knä och skulle ta en bild under bilen för att se bättre, då jag var färdig såg bilden ut såhär
Vy under bilen med synlig del av chassi och bildäck på grusigt underlag, störd av närbild på ett husdjurs päls.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
Maria T och 9 till
  • Laddar…
Mikael_L
Ja någon med bättre mörkerseende ville ju hjälpa till. :D
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
Jag stod på knä och skulle ta en bild under bilen för att se bättre, då jag var färdig såg bilden ut såhär
[bild]
Ser lite ut som en Jaguar 😉
 
  • Haha
  • Gilla
SusoDus och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.