1 061 625 läst · 12 812 svar
1062k läst
12,8k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Nej och jag har inte antytt att du har det heller, men vi diskuterade kring frågan huruvida katter har mask jämt så då tyckte jag att man kan vända på frågan. Alltså varför skulle en katt ha mask jämt? För få långburk innanför västen? 😉Alfredo skrev:
Du kanske gjorde det, inte jag. 😉4774 skrev:
Jag var nog mer ute efter om man kunde vara säker på att en katt är maskfri och därför skippa avmaskning så länge man inte ser några symptom, eller om man regelbundet bör avmaska sina katter därför att det är vanligt att de har mask, men inte till den graden att det märks eller att de synligt lider.
Våra katter är döslöa innekatter i en lägenhet vintertid och fullfjädrade musmördare med egen ingång sommartid. Tro't eller ej så har vi haft ett antal katter som verkar klara dessa skarpa kontraster förvånande väl och alla verkar trivas lika väl i båda rollerna.
Rätt eller fel, men vi har alltid som rutin att avmaska de på hösten när de flyttar till stan. Läser man några inlägg bakåt är det ju (rejält) för lite.
Jag har aldrig behövt avmaska mer än 1gång per år, i sällsynta fall 2 gånger och har aldrig fått höra från någon veterinär att man ska göra det 4 gånger. Jag är personligen inte något större fan av övermedecinering och har heller aldrig märkt på något sätt att de skulle ha det helt utan symptom eller synliga maskar i rumpan. Så har jag gjort med samtliga missar som jag har haft och de har mått utmärkt 😄Alfredo skrev:Du kanske gjorde det, inte jag. 😉
Jag var nog mer ute efter om man kunde vara säker på att en katt är maskfri och därför skippa avmaskning så länge man inte ser några symptom, eller om man regelbundet bör avmaska sina katter därför att det är vanligt att de har mask, men inte till den graden att det märks eller att de synligt lider.
Våra katter är döslöa innekatter i en lägenhet vintertid och fullfjädrade musmördare med egen ingång sommartid. Tro't eller ej så har vi haft ett antal katter som verkar klara dessa skarpa kontraster förvånande väl och alla verkar trivas lika väl i båda rollerna.
Rätt eller fel, men vi har alltid som rutin att avmaska de på hösten när de flyttar till stan. Läser man några inlägg bakåt är det ju (rejält) för lite.
Eftersom jag inte har någon egen katt sedan många år, så kan det hända att jag är kattvakt emellanåt.
Nu är det lite extra nervöst eftersom det är en raskatt (vars ras jag inte kommer ihåg namnet på). Det är en fin madam som skrider fram och nickar lite nedlåtande åt mitt håll ibland. Tittar jag på henne för mycket så gäspar hon, vilket ju betyder ' låt mig vara'. Hon blänger på mina innetofflor, så summa summarium känner jag mig inte så uppskattad...
Men så fort jag lagt mig så lägger hon sig bredvid mig, på min arm. Då duger jag! Och jag känner äntligen att jag fått audiens hos madamen.
Hon ligger kvar ända till jag vaknar på natten (klassiska vargtimmen) och pratar/viskar till henne, då går hon sin väg.
Måhända tycker hon jag borde borsta tänderna lite bättre...
När man får klappa henna känner man hennes fantastiskt mjuka päls! En mycket fin liten kisse.
Nu är det lite extra nervöst eftersom det är en raskatt (vars ras jag inte kommer ihåg namnet på). Det är en fin madam som skrider fram och nickar lite nedlåtande åt mitt håll ibland. Tittar jag på henne för mycket så gäspar hon, vilket ju betyder ' låt mig vara'. Hon blänger på mina innetofflor, så summa summarium känner jag mig inte så uppskattad...
Men så fort jag lagt mig så lägger hon sig bredvid mig, på min arm. Då duger jag! Och jag känner äntligen att jag fått audiens hos madamen.
Hon ligger kvar ända till jag vaknar på natten (klassiska vargtimmen) och pratar/viskar till henne, då går hon sin väg.
När man får klappa henna känner man hennes fantastiskt mjuka päls! En mycket fin liten kisse.
Själfulla ögon där på övre bilden!❤️😻S SusoDus skrev:Eftersom jag inte har någon egen katt sedan många år, så kan det hända att jag är kattvakt emellanåt.
Jag tycker att man ser en osäkerhet/tveksamhet i hennes ögon som att hon inte riktigt vågar lita på dig än. Väldigt normalt beteende för en katt tycker jag. Mina gillar absolut inte andra människor överhuvudtaget än gubben och mig. De är vana vid svärmor och accepterar henne men inte mer än så. Så damen smälter nog så småningom iom att hon väljer att sova hos dig. Väldigt vacker är hon 😺S SusoDus skrev:Eftersom jag inte har någon egen katt sedan många år, så kan det hända att jag är kattvakt emellanåt.
Idag putsar vi oss lite.. också.. dvs vi sover inte HELA tiden iaf hehe.. man måste äta lite (mycket) och putsa lite.. (efter man ätit)
Sen ska man kela lite..
Sen kan man sova igen...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sen ska man kela lite..