4774
Långhårig grå katt på orange bakgrund med text: "Var inte löjlig. Det är aldrig för tidigt för att mata katten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Maria T och 7 till
  • Laddar…
Fördelningen i hushållet..
Fick paketleverans idag.. det lilla paketet är till mig..
Det stora paketet (20 kg plus) är till Nisse.. 🤔

Två paket, ett litet och ett stort, på en matta vid en dörröppning. Det stora paketet innehåller kattmat och säng/viloplatser för katten Nisse.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Mycket kattmat i olika varianter.. över 200 portioner (tack brevbäraren som hjälpte mig få upp det för trappen, så jag kunde dra in det i hallen själv).. nu skulle det inte förvåna mig om Nisse inte alls är matsugen framöver..!!

Öppen kartong med burkar kattmat och plastförpackade sängar, ståendes på en matta med blommönstrad tapet i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Matte hade också klickat i några säng/viloplatser.. som överraskning (vet ej än hur de överraskningarna kommer mottas..)

Grå fluffig kattbädd med högre kanter, placerad på ett klinkergolv. Ser bekväm och varm ut för husdjur som vill vila eller mysa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En ny fluffig kudde som påminner i material om hans favorit.. men med högre kanter som han kan bädda ner sig i (om nu det är positivt i hans ögon...) matte inser nu dock att hon kan ha gjort en smärre miss o köpt fel färg på kudden.. hon kommer aldrig hitta katten igen!

Grå kattigloo på klinkergolv, öppen vid ingången och med vadderat inre, utformat för att ge katten en mysig och dragfri viloplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nummer två blev en liten iglo.. eller vad man ska kalla det hehe.. sägs att den förhindrar lite drag.. och matte tror att hon vet att jag ligger i källaren o snusar på dagarna .. (men matte hävdar nu att det var den mesigaste lilla kudden ever som var därinne.. så hon tänker tvätta av min gamla säng och peta in den i kojan.. och ev lägga ett sittunderlag under..)

Hårt liv hälsar Nisse..
 
  • Gilla
  • Haha
dicliff och 3 till
  • Laddar…
Keiko satt och tittade på naturprogram och så dök hans kusin upp.
En katt sitter framför en TV som visar ett naturprogram i ett rum med klösträd och växt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En katt tittar på ett naturprogram på en TV där en leopard visas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
Maria T och 9 till
  • Laddar…
4774
Kan matte börja bry sig om mig för jag undrar var min basturökta kalkon är Svartvit katt sitter på ett bord framför ett fönster och en kalender, tittar med slutna ögon mot kameran.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Stefan N Stefan N skrev:
Keiko satt och tittade på naturprogram och så dök hans kusin upp.
[bild]
[bild]
Pelle är som fastlåst vid tv-rutan när det är konstskridskotävlingar under vintern os 😺
 
  • Gilla
Maria T och 8 till
  • Laddar…
4774
S SusoDus skrev:
Eftersom jag inte har någon egen katt sedan många år, så kan det hända att jag är kattvakt emellanåt.
Nu är det lite extra nervöst eftersom det är en raskatt (vars ras jag inte kommer ihåg namnet på). Det är en fin madam som skrider fram och nickar lite nedlåtande åt mitt håll ibland. Tittar jag på henne för mycket så gäspar hon, vilket ju betyder ' låt mig vara'. Hon blänger på mina innetofflor, så summa summarium känner jag mig inte så uppskattad...
Men så fort jag lagt mig så lägger hon sig bredvid mig, på min arm. Då duger jag! Och jag känner äntligen att jag fått audiens hos madamen.
Hon ligger kvar ända till jag vaknar på natten (klassiska vargtimmen) och pratar/viskar till henne, då går hon sin väg.
Måhända tycker hon jag borde borsta tänderna lite bättre...
När man får klappa henna känner man hennes fantastiskt mjuka päls! En mycket fin liten kisse.
Hur går det? Är du fortfarande kattvakt?
 
Stefan N Stefan N skrev:
Keiko satt och tittade på naturprogram och så dök hans kusin upp.
[bild]
[bild]
Vrid kameran lite åt höger.. hehe så jag kan se vad det är för klösträd man skymtar på sidan :) Det såg rejält ut! (funderar på att göra ett eget åt Nisse)

(det var tydligen väldigt spännande på tv! Djup koncentrerad i handlingen..) 🐱🦁🐈
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
Jag köpte det största som fanns, väldigt uppskattat.
Stor väggmonterad klocka och klösträd för katt, komplett med rör och hyllor, i ett rum med ljust, mönstrat tapet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
4774 och 2 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
så jag kan se vad det är för klösträd man skymtar på sidan
Kattens No. 1, kanske?
 
Stefan N Stefan N skrev:
Jag köpte det största som fanns, väldigt uppskattat.
[bild]
Hur högt är det? (hur brett? 10-12 cm? ).. stabilt?

Ser som sagt, rejält ut 👍
 
Alfredo Alfredo skrev:
Kattens No. 1, kanske?
🤔?
 
Snigla Snigla skrev:
Hur högt är det? (hur brett? 10-12 cm? ).. stabilt?

Ser som sagt, rejält ut 👍
Det är 120cm högt och 15cm i diameter.
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Inte jättepoppis matte idag när jag tagit bort favoritkudden/sängen och ersatt den med nått nytt trams...

La sig uppe på armstädet på soffan och stirrade på mig.. och på nya sängen.. och på mig igen...

Låg där och "surade" lääännnge..

Men den där jäkla tanten verkade ju inte bry sig om stackars Nisse... så när hon tittade bort.. så "sjönk" vi ner från armstödet till sidan av den nya sängen... så vi nuddade lite.. och så provade vi.. om det gick att putsa sig lite samtidigt som man nuddade nya sängen...

Katt ligger och putsar sig i en ny fluffig säng på soffan. Kuddar och inredning syns i bakgrunden. Mysig hemmiljö med levande ljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det gick tydligen.. (iaf så länge matte inte tittade, jag råkade titta dit och då flög han upp och hoppade ner och kom "muttrandes" till mig och ville ha mat och uppmärksamhet igen.. för det var ju lite synd om honom)

Han fick gos o öron/huvudgnugg.. men ingen mer mat..

Matte fortsatte titta på sitt tv-program.. och katten smög tre steg närmare soffhörnet igen.. la sig o putsade sig lite nedanför..

När matte sen tittat bort tillräckligt länge.. och tjyvkikade lite sååååå...

Katt som sover i en grå, fluffig säng bredvid soffan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Var det en snarkandes Nisse inkurad i nya fluffiga sängen...!

🐈❤️👍
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Maria T och 9 till
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
Hur går det? Är du fortfarande kattvakt?
Yes box, jag är kattvakt hela veckan. Jag bor hos Madamen. Inatt ville honhon leka ’gissa-vad-som-gömmer-sig-under-täcket. Det var populärt!
På dagen gömmer jag små godisbitar här och där, som hon letsr reda på. Också populärt
 
  • Katt som nosar på golvet, kanske letar efter gömda godisbitar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Grra och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.