1 092 988 läst · 13 174 svar
1093k läst
13,2k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Fördelningen i hushållet..
Fick paketleverans idag.. det lilla paketet är till mig..
Det stora paketet (20 kg plus) är till Nisse.. 🤔
Mycket kattmat i olika varianter.. över 200 portioner (tack brevbäraren som hjälpte mig få upp det för trappen, så jag kunde dra in det i hallen själv).. nu skulle det inte förvåna mig om Nisse inte alls är matsugen framöver..!!
Matte hade också klickat i några säng/viloplatser.. som överraskning (vet ej än hur de överraskningarna kommer mottas..)
En ny fluffig kudde som påminner i material om hans favorit.. men med högre kanter som han kan bädda ner sig i (om nu det är positivt i hans ögon...) matte inser nu dock att hon kan ha gjort en smärre miss o köpt fel färg på kudden.. hon kommer aldrig hitta katten igen!
Nummer två blev en liten iglo.. eller vad man ska kalla det hehe.. sägs att den förhindrar lite drag.. och matte tror att hon vet att jag ligger i källaren o snusar på dagarna .. (men matte hävdar nu att det var den mesigaste lilla kudden ever som var därinne.. så hon tänker tvätta av min gamla säng och peta in den i kojan.. och ev lägga ett sittunderlag under..)
Hårt liv hälsar Nisse..
Fick paketleverans idag.. det lilla paketet är till mig..
Det stora paketet (20 kg plus) är till Nisse.. 🤔
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mycket kattmat i olika varianter.. över 200 portioner (tack brevbäraren som hjälpte mig få upp det för trappen, så jag kunde dra in det i hallen själv).. nu skulle det inte förvåna mig om Nisse inte alls är matsugen framöver..!!
Logga in
Skapa konto
Matte hade också klickat i några säng/viloplatser.. som överraskning (vet ej än hur de överraskningarna kommer mottas..)
Logga in
Skapa konto
En ny fluffig kudde som påminner i material om hans favorit.. men med högre kanter som han kan bädda ner sig i (om nu det är positivt i hans ögon...) matte inser nu dock att hon kan ha gjort en smärre miss o köpt fel färg på kudden.. hon kommer aldrig hitta katten igen!
Logga in
Skapa konto
Nummer två blev en liten iglo.. eller vad man ska kalla det hehe.. sägs att den förhindrar lite drag.. och matte tror att hon vet att jag ligger i källaren o snusar på dagarna .. (men matte hävdar nu att det var den mesigaste lilla kudden ever som var därinne.. så hon tänker tvätta av min gamla säng och peta in den i kojan.. och ev lägga ett sittunderlag under..)
Hårt liv hälsar Nisse..
Hur går det? Är du fortfarande kattvakt?S SusoDus skrev:Eftersom jag inte har någon egen katt sedan många år, så kan det hända att jag är kattvakt emellanåt.
Nu är det lite extra nervöst eftersom det är en raskatt (vars ras jag inte kommer ihåg namnet på). Det är en fin madam som skrider fram och nickar lite nedlåtande åt mitt håll ibland. Tittar jag på henne för mycket så gäspar hon, vilket ju betyder ' låt mig vara'. Hon blänger på mina innetofflor, så summa summarium känner jag mig inte så uppskattad...
Men så fort jag lagt mig så lägger hon sig bredvid mig, på min arm. Då duger jag! Och jag känner äntligen att jag fått audiens hos madamen.
Hon ligger kvar ända till jag vaknar på natten (klassiska vargtimmen) och pratar/viskar till henne, då går hon sin väg.
Måhända tycker hon jag borde borsta tänderna lite bättre...
När man får klappa henna känner man hennes fantastiskt mjuka päls! En mycket fin liten kisse.
Vrid kameran lite åt höger.. hehe så jag kan se vad det är för klösträd man skymtar på sidan Det såg rejält ut! (funderar på att göra ett eget åt Nisse)Stefan N skrev:
(det var tydligen väldigt spännande på tv! Djup koncentrerad i handlingen..) 🐱🦁🐈
Inte jättepoppis matte idag när jag tagit bort favoritkudden/sängen och ersatt den med nått nytt trams...
La sig uppe på armstädet på soffan och stirrade på mig.. och på nya sängen.. och på mig igen...
Låg där och "surade" lääännnge..
Men den där jäkla tanten verkade ju inte bry sig om stackars Nisse... så när hon tittade bort.. så "sjönk" vi ner från armstödet till sidan av den nya sängen... så vi nuddade lite.. och så provade vi.. om det gick att putsa sig lite samtidigt som man nuddade nya sängen...
Det gick tydligen.. (iaf så länge matte inte tittade, jag råkade titta dit och då flög han upp och hoppade ner och kom "muttrandes" till mig och ville ha mat och uppmärksamhet igen.. för det var ju lite synd om honom)
Han fick gos o öron/huvudgnugg.. men ingen mer mat..
Matte fortsatte titta på sitt tv-program.. och katten smög tre steg närmare soffhörnet igen.. la sig o putsade sig lite nedanför..
När matte sen tittat bort tillräckligt länge.. och tjyvkikade lite sååååå...
Var det en snarkandes Nisse inkurad i nya fluffiga sängen...!
🐈❤️👍
La sig uppe på armstädet på soffan och stirrade på mig.. och på nya sängen.. och på mig igen...
Låg där och "surade" lääännnge..
Men den där jäkla tanten verkade ju inte bry sig om stackars Nisse... så när hon tittade bort.. så "sjönk" vi ner från armstödet till sidan av den nya sängen... så vi nuddade lite.. och så provade vi.. om det gick att putsa sig lite samtidigt som man nuddade nya sängen...
Logga in
Skapa konto
Det gick tydligen.. (iaf så länge matte inte tittade, jag råkade titta dit och då flög han upp och hoppade ner och kom "muttrandes" till mig och ville ha mat och uppmärksamhet igen.. för det var ju lite synd om honom)
Han fick gos o öron/huvudgnugg.. men ingen mer mat..
Matte fortsatte titta på sitt tv-program.. och katten smög tre steg närmare soffhörnet igen.. la sig o putsade sig lite nedanför..
När matte sen tittat bort tillräckligt länge.. och tjyvkikade lite sååååå...
Logga in
Skapa konto
Var det en snarkandes Nisse inkurad i nya fluffiga sängen...!
🐈❤️👍
Tror det va detta. Kolla in: #bitiba https://www.bitiba.se/-0/shop/kattillbehor/klostrad/klosstammar/klosstammar/446571Stefan N skrev:
Yes box, jag är kattvakt hela veckan. Jag bor hos Madamen. Inatt ville honhon leka ’gissa-vad-som-gömmer-sig-under-täcket. Det var populärt!4774 skrev:
På dagen gömmer jag små godisbitar här och där, som hon letsr reda på. Också populärt