Mikael_L
4774 4774 skrev:
Trodde Baltzar skulle dö då jag visste att choklad är dödligt för katter och hundar i värsta fall men han fortsatte bara leka med sin tvillingbror Melker ♥️ och mådde hur bra som helst
Det är teobromin som är giftigt, och det beror alltså på kakaohalten.
Mörk choklad kan ha mer än 10ggr mer än mjölkchoklad.
Vit choklad nästan inget
Men oavsett mjölkchoklad så borde 100 gr åtminstone gett ordentliga symptom, att han verkligen inte mådde bra, men dock är nog inte 100gr mjölkchoklad helt säkert dödligt ...

Jag är inte veterinär, utan bara bra på google ... ;)
 
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
K Kakelugnen566 skrev:
Ojoj! Ja en del katter verkar att ha plåtmagar ändå när man läser om andras erfarenheter..
Angående Hampus mage så har han nog ätit för mkt ute för han har haft mask två ggr på 5 månader...😱
Mask kan även komma från blöt mat av billigare varianter har vi upptäckt.
 
K
N Niq skrev:
Mask kan även komma från blöt mat av billigare varianter har vi upptäckt.
Ok, men han äter bara torrfoder, fri tillgång. 😉
 
Glömde lite bort vildkatterna vi tog hand om. Dom åt allt som var ätbart i början. Man kunde inte lämna något framme. Snabbt gick det också. En gång satt vi upp tigerkaka och lite annat på ett fat som blev o stå framme. Gick upp på övervåningen i några minuter. När vi kom ner hade dom ätit upp halva tigerkakan. En gång grillade jag korv och tappade en på marken så jag gav den åt katten. Den tog korven i munnen och bet av den på mitten så svängde den båda bitarna så korvändorna var framåt så den fick båda delarna i munnen och sen tuggade den i sig korven. Såg ut ungefär som på tecknad film.
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
K Kakelugnen566 skrev:
Ok, men han äter bara torrfoder, fri tillgång. 😉
För mycket torrfoder ökar sen igen risken för urinsten framförallt på hankatter. Finns visst riktigt dyra torrfoder som inte gör det. Jag vet ju inte vad ni ger honom.
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
Adde och Svinto hjälper gärna Husse att göra 3D-ritningar...
Två katter på ett skrivbord framför en datorskärm som visar ett 3D-ritningsprogram, med tangentbord och hörlurar i närheten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
4774 och 2 till
  • Laddar…
K
N Niq skrev:
För mycket torrfoder ökar sen igen risken för urinsten framförallt på hankatter. Finns visst riktigt dyra torrfoder som inte gör det. Jag vet ju inte vad ni ger honom.
Ok, men han mår bra
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
Mikael_L
Cruzze Cruzze skrev:
Adde och Svinto hjälper gärna Husse att göra 3D-ritningar...
[bild]
Fast de är ju redan fulländade 3D-kreationer ... du behöver inte anstränga dig ... :D
 
  • Gilla
4774 och 2 till
  • Laddar…
Betydligt mjukare och fluffigare än en 3D utskrift också 😛
 
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Fast de är ju redan fulländade 3D-kreationer ... du behöver inte anstränga dig ... :D
Får väl tillägga att de fortfarande är CAD-ungar...
 
  • Gilla
Bono_R och 3 till
  • Laddar…
4774
K Kakelugnen566 skrev:
Ojoj! Ja en del katter verkar att ha plåtmagar ändå när man läser om andras erfarenheter..
Angående Hampus mage så har han nog ätit för mkt ute för han har haft mask två ggr på 5 månader...😱
Stackarn ♥️. 2 gånger på så kort tid måste vara rekord
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.