K
N Niq skrev:
[video]
Havregrädde får den här.
Svärföräldrarnas katt åt russin,chips och fishermans friend original. Den grimaserade då det var så starkt men dom var så goda.
Ja, just det, lökchips har han också ätit 👍
 
  • Haha
  • Gilla
dicliff och 1 till
  • Laddar…
S swirve skrev:
Äntligen gick det vägen, kissemiss är dräktig och om några veckor kommer småsibbar! Har gått upp ett kg på sex veckor, ser ut som det kan bli en lite skock... Börjar bli rund om magen o sover mest hela tiden. 😀😁
[bild]
Vi ser fram emot täta bildinlägg om några veckor och ett tag framöver.
 
  • Gilla
dicliff och 1 till
  • Laddar…
S
B b8q skrev:
Vi ser fram emot täta bildinlägg om några veckor och ett tag framöver.
Ja telefonen lär ju svämma över med ubergulliga små missar då... 😀
 
  • Gilla
  • Älska
Maria T och 2 till
  • Laddar…
4774
K Kakelugnen566 skrev:
[bild]Hampus är tokig i majs 😉 det går inte att smyga med att öppna burken.. det kvittar hur hårt han sover, han kommer direkt!
Någon som också har katt som gillar ngt annorlunda? 🐈‍⬛🤔❤️
Fia älskar ostbågar, tonfisk och basturökt skinka - men enbart basturökt 😀. Pelle äter gladeligen precis allt som husse och matte äter när det kommer till fisk, fågel, fläsk eller nötkött. Fia gillar även grillchips.
 
  • Haha
  • Gilla
dicliff och 2 till
  • Laddar…
Min morbror hade 2 bonnkatter, båda var totalt galna i tonfisk på burk.
De kunde slicka i burken veckovis, till slut trodde man nästan de hade slickat hål i plåten....
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Kan det bli mer syskonkärlek än så här? Först tvättade storebror lillebror en lååååång stund, sen låg de så här. Två katter myser tätt intill varandra bland färgglada filtar, en ljus och en grå.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Maria T och 14 till
  • Laddar…
K
4774 4774 skrev:
Fia älskar ostbågar, tonfisk och basturökt skinka - men enbart basturökt 😀. Pelle äter gladeligen precis allt som husse och matte äter när det kommer till fisk, fågel, fläsk eller nötkött. Fia gillar även grillchips.
Finsmakare ni har! 👍
Jag sitter oftast i fåtöljen när jag äter, och Hampe sitter gärna på armstödet och följer minsta rörelse och ibland kommer det en tass mellan tallriken och min mun! Han är lite kul vid frukost, sover han så kommer han som ett skott när jag gör smörgås. Då får han en liten bit skinka, pastej eller ost, tigger inte mer utan går och lägger sig igen. 👌
 
  • Gilla
  • Haha
4774 och 2 till
  • Laddar…
S swirve skrev:
Äntligen gick det vägen, kissemiss är dräktig och om några veckor kommer småsibbar! Har gått upp ett kg på sex veckor, ser ut som det kan bli en lite skock... Börjar bli rund om magen o sover mest hela tiden. 😀😁
[bild]
Sååå vacker katt!!!😻🫶❤️
 
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Kan det bli mer syskonkärlek än så här? Först tvättade storebror lillebror en lååååång stund, sen låg de så här. [bild]
Så fina tillsammans. 😻
 
  • Älska
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
K Kakelugnen566 skrev:
[bild]Hampus är tokig i majs 😉 det går inte att smyga med att öppna burken.. det kvittar hur hårt han sover, han kommer direkt!
Någon som också har katt som gillar ngt annorlunda? 🐈‍⬛🤔❤️
Här funkar både majs och små gurkbitar fint för Frasse.

Även om rå köttfärs förvisso är 100ggr bättre. ;)
 
  • Gilla
Kakelugnen566 och 1 till
  • Laddar…
4774
Illustration av en katt som ligger och vilar på en matta, med texten "Katter sover mycket för att deras människor har så mycket att göra hela tiden".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
Mikael_L och 4 till
  • Laddar…
Maria T
K Kakelugnen566 skrev:
[bild]
Någon som också har katt som gillar ngt annorlunda? 🐈‍⬛🤔❤️
Vår första katt fick smeknamnet avfallskvarnen - på menyn stod gurka (färsk och salt), majs, burkchampinjoner, räkor, rökt skinka, rökt korv, pizzakanter (!), russin (fick veta efter ett tag det inte är bra för katter, så det var kort period),Herrgårdsost, ostbågar, chips, sockerkaka... föredrog hundmat framför kattmat.
Trots mat(o)vanorna blev han snudd på 18 år, älskad liten odåga.
 
  • Älska
  • Gilla
Alfredo och 4 till
  • Laddar…
K
Maria T Maria T skrev:
Vår första katt fick smeknamnet avfallskvarnen - på menyn stod gurka (färsk och salt), majs, burkchampinjoner, räkor, rökt skinka, rökt korv, pizzakanter (!), russin (fick veta efter ett tag det inte är bra för katter, så det var kort period),Herrgårdsost, ostbågar, chips, sockerkaka... föredrog hundmat framför kattmat.
Trots mat(o)vanorna blev han snudd på 18 år, älskad liten odåga.
Ojoj! Det var inte dåligt! Har inte "provat" så många olika varianter. När jag tänker efter så är han oftast ute vid middagsdags. Men visst är han nyfiken o hoppar gärna upp på bänken när nåt är på gång. Jag har nog tänkt att viss mat inte är så bra för hans mage. Har heller inte haft katt på många många år..🐈‍⬛
 
4774
K Kakelugnen566 skrev:
[bild]Hampus är tokig i majs 😉 det går inte att smyga med att öppna burken.. det kvittar hur hårt han sover, han kommer direkt!
Någon som också har katt som gillar ngt annorlunda? 🐈‍⬛🤔❤️
Kom just på att när Baltzar (en av mina älskade pojkar i katthimlen ♥️) faktiskt satte i sig när han bara var 4 månader en halv gryta med köttfärssås som stod på spisen samt en 100g chokladkaka som låg uppe på skänken under loppet av 20minuter. Jag hade aldrig sett honom hoppa så högt tidigare så jag trodde att det var safe att lämna maten framme. Det var först när jag hörde prasslet från chokladkakans papper som jag sprang in till köket och hittade honom med tassen i kakburken. Efter det lämnade jag aldrig något framme utan tätslutande lock. Trodde Baltzar skulle dö då jag visste att choklad är dödligt för katter och hundar i värsta fall men han fortsatte bara leka med sin tvillingbror Melker ♥️ och mådde hur bra som helst 😻😻😻
 
K
4774 4774 skrev:
Kom just på att när Baltzar (en av mina älskade pojkar i katthimlen ♥️) faktiskt satte i sig när han bara var 4 månader en halv gryta med köttfärssås som stod på spisen samt en 100g chokladkaka som låg uppe på skänken under loppet av 20minuter. Jag hade aldrig sett honom hoppa så högt tidigare så jag trodde att det var safe att lämna maten framme. Det var först när jag hörde prasslet från chokladkakans papper som jag sprang in till köket och hittade honom med tassen i kakburken. Efter det lämnade jag aldrig något framme utan tätslutande lock. Trodde Baltzar skulle dö då jag visste att choklad är dödligt för katter och hundar i värsta fall men han fortsatte bara leka med sin tvillingbror Melker ♥️ och mådde hur bra som helst 😻😻😻
Ojoj! Ja en del katter verkar att ha plåtmagar ändå när man läser om andras erfarenheter..
Angående Hampus mage så har han nog ätit för mkt ute för han har haft mask två ggr på 5 månader...😱
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.