1 085 109 läst · 13 086 svar
1085k läst
13,1k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Vi ser fram emot täta bildinlägg om några veckor och ett tag framöver.S swirve skrev:
Fia älskar ostbågar, tonfisk och basturökt skinka - men enbart basturökt 😀. Pelle äter gladeligen precis allt som husse och matte äter när det kommer till fisk, fågel, fläsk eller nötkött. Fia gillar även grillchips.K Kakelugnen566 skrev:
Finsmakare ni har! 👍4774 skrev:
Jag sitter oftast i fåtöljen när jag äter, och Hampe sitter gärna på armstödet och följer minsta rörelse och ibland kommer det en tass mellan tallriken och min mun! Han är lite kul vid frukost, sover han så kommer han som ett skott när jag gör smörgås. Då får han en liten bit skinka, pastej eller ost, tigger inte mer utan går och lägger sig igen. 👌
Här funkar både majs och små gurkbitar fint för Frasse.K Kakelugnen566 skrev:
Även om rå köttfärs förvisso är 100ggr bättre.
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 491 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 491 inlägg
Vår första katt fick smeknamnet avfallskvarnen - på menyn stod gurka (färsk och salt), majs, burkchampinjoner, räkor, rökt skinka, rökt korv, pizzakanter (!), russin (fick veta efter ett tag det inte är bra för katter, så det var kort period),Herrgårdsost, ostbågar, chips, sockerkaka... föredrog hundmat framför kattmat.K Kakelugnen566 skrev:
Trots mat(o)vanorna blev han snudd på 18 år, älskad liten odåga.
Ojoj! Det var inte dåligt! Har inte "provat" så många olika varianter. När jag tänker efter så är han oftast ute vid middagsdags. Men visst är han nyfiken o hoppar gärna upp på bänken när nåt är på gång. Jag har nog tänkt att viss mat inte är så bra för hans mage. Har heller inte haft katt på många många år..🐈⬛Maria T skrev:Vår första katt fick smeknamnet avfallskvarnen - på menyn stod gurka (färsk och salt), majs, burkchampinjoner, räkor, rökt skinka, rökt korv, pizzakanter (!), russin (fick veta efter ett tag det inte är bra för katter, så det var kort period),Herrgårdsost, ostbågar, chips, sockerkaka... föredrog hundmat framför kattmat.
Trots mat(o)vanorna blev han snudd på 18 år, älskad liten odåga.
Kom just på att när Baltzar (en av mina älskade pojkar i katthimlen ♥️) faktiskt satte i sig när han bara var 4 månader en halv gryta med köttfärssås som stod på spisen samt en 100g chokladkaka som låg uppe på skänken under loppet av 20minuter. Jag hade aldrig sett honom hoppa så högt tidigare så jag trodde att det var safe att lämna maten framme. Det var först när jag hörde prasslet från chokladkakans papper som jag sprang in till köket och hittade honom med tassen i kakburken. Efter det lämnade jag aldrig något framme utan tätslutande lock. Trodde Baltzar skulle dö då jag visste att choklad är dödligt för katter och hundar i värsta fall men han fortsatte bara leka med sin tvillingbror Melker ♥️ och mådde hur bra som helst 😻😻😻K Kakelugnen566 skrev:
Ojoj! Ja en del katter verkar att ha plåtmagar ändå när man läser om andras erfarenheter..4774 skrev:Kom just på att när Baltzar (en av mina älskade pojkar i katthimlen ♥️) faktiskt satte i sig när han bara var 4 månader en halv gryta med köttfärssås som stod på spisen samt en 100g chokladkaka som låg uppe på skänken under loppet av 20minuter. Jag hade aldrig sett honom hoppa så högt tidigare så jag trodde att det var safe att lämna maten framme. Det var först när jag hörde prasslet från chokladkakans papper som jag sprang in till köket och hittade honom med tassen i kakburken. Efter det lämnade jag aldrig något framme utan tätslutande lock. Trodde Baltzar skulle dö då jag visste att choklad är dödligt för katter och hundar i värsta fall men han fortsatte bara leka med sin tvillingbror Melker ♥️ och mådde hur bra som helst 😻😻😻
Angående Hampus mage så har han nog ätit för mkt ute för han har haft mask två ggr på 5 månader...😱