1 129 290 läst · 13 396 svar
1129k läst
13,4k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Fascinerande 🤩 Jag hade visserligen minimöss som husdjur i tonåren men det är så länge sen nu så imorse stod jag i sängen med duschskrapan redo ifall den skulle försöka attackera mig 😂4774 skrev:
Brukar gå väldigt lugnt tillväga (har turen att inte behöva gå upp tidigt) och bara sätter mig på golvet och förklarar för musen att jag bara vill hjälpa den 😄. Det räcker för att den ska våga sig fram och låta mig ta upp den. De som orkar försöker oftast bita men få har den orken kvar. Vissa vill inte ens bli nedsläppta utan sitter kvar i handen och tittar nyfiket på mig hahaha
Hade , som ung, två råttor som husdjur . Kan vara därför jag är så töntig med att inte vilja döda möss. Tillika så har vi aldrig haft problem med möss som orsakar skador innomhus oavsett årstid så jag har ingen anledning till att ogilla dem.
Administrator
· Skåne
· 7 996 inlägg
Så här gör Doris när man försöker ta en bild på henne:
Och så här gör Laban:

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto
Och så här gör Laban:

Logga in
Skapa konto
Vi andra i hushållet är ute och pysslar i trädgården.. solen strålar och det är relativt vindstilla...
Vissa andra tycker att det är överreklamerat att vara ute... sängen/soffan/kudden är mycket bättre.. där kan man snusa hela dagen.. förutom när matte matar en på sängen med skinka (för att "vissa" jamar ynkligt när man äter en macka till lunch bredvid honom..) så gapar man stort.. innan man stänger ögonen en sväng till..
Tror han ligger kvar där än..

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto
Vissa andra tycker att det är överreklamerat att vara ute... sängen/soffan/kudden är mycket bättre.. där kan man snusa hela dagen.. förutom när matte matar en på sängen med skinka (för att "vissa" jamar ynkligt när man äter en macka till lunch bredvid honom..) så gapar man stort.. innan man stänger ögonen en sväng till..
Tror han ligger kvar där än..

Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 608 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 608 inlägg
Vi hade flera gånger lodjur på tomten i Hälsingland, men det var långt före mobilkameror, vet inte ens om jag hade skaffat min första Canon IXUS (för övrigt den bästa lilla, i formatet, kamera jag haft) när vi såg dem, så väldigt få och lika dåliga foton. Att ha sett dem i verkligheten är mäktigt men hade varit skoj att ha bildbevis.Dan1891 skrev: