K
4774 4774 skrev:
Men jösses så söt man kan vara 🥰. Ser lite ut som kissen fått i sig någon partydrog 😀🙀😻😻😻
Oj, nä det tror jag inte, han är alltid så bedårande! (och otroligt kelig ❤️)

• Gilla
4774
  • Laddar…
4774
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Brorsorna tittar in och säger Hej. [bild][bild][bild]
Ryggproblem? Nope, aldrig hört talas om henne.[bild]
Vad säger man när katten upptäckt "fin-/gästbrödkorgen" som bästa sovplatsen?[bild]
Man säger ingenting men bannar sig själv för att man lämnat den framme 😂

• Gilla
  • Haha
dicliff och 3 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Vad säger man när katten upptäckt "fin-/gästbrödkorgen" som bästa sovplatsen?[bild]
Jag hade en fin brödkorg. Nu är det en mysig kattsäng.

• Gilla
  • Haha
  • Älska
kashieda och 7 till
  • Laddar…
4774
K Kakelugnen566 skrev:
Oj, nä det tror jag inte, han är alltid så bedårande! (och otroligt kelig ❤️)
Tror .. hahaha. Nä skämt åsido så är han verkligen bedårande supersöt din lilla Herre ♥️

K
4774 4774 skrev:
Tror .. hahaha. Nä skämt åsido så är han verkligen bedårande supersöt din lilla Herre ♥️
Tack, kan bara instämma! Han är 8 år och är en fantastisk katt, kom till mig i maj månad, han fann sig tillrätta fort, och är lite lydig faktiskt. Jag ångrar inte att han fick ett nytt hem hos mig!

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
4774
K Kakelugnen566 skrev:
Tack, kan bara instämma! Han är 8 år och är en fantastisk katt, kom till mig i maj månad, han fann sig tillrätta fort, och är lite lydig faktiskt. Jag ångrar inte att han fick ett nytt hem hos mig!
Det verkar inte han göra heller 😃. 8 år! Jag som tyckter att han ser så ung ut. Som min mormor alltid brukade säga " allt klär en skönhet och inget misspryder en ful" hahaha.

Var han vild innan?

K
4774 4774 skrev:
Det verkar inte han göra heller 😃. 8 år! Jag som tyckter att han ser så ung ut. Som min mormor alltid brukade säga " allt klär en skönhet och inget misspryder en ful" hahaha.

Var han vild innan?
Ja han ser verkligen ung ut, är smal och smärt.
Nej, hans förra ägare kände sig inte ha tid för honom, för när hans " bror" dog blev han mer kontaktsökande. Han bara jamade hela tiden. Jag har all tid han vill ha!

• Älska
  • Gilla
kashieda och 5 till
  • Laddar…
Maria T
  • Gilla
dicliff och 2 till
  • Laddar…
4774
K Kakelugnen566 skrev:
Ja han ser verkligen ung ut, är smal och smärt.
Nej, hans förra ägare kände sig inte ha tid för honom, för när hans " bror" dog blev han mer kontaktsökande. Han bara jamade hela tiden. Jag har all tid han vill ha!
Vad underbart att du kunde ta dig an den sörjande herren ♥️. Verkligen fint av dig ♥️. Och till belåtenhet för er båda 😻😻

• Gilla
  • Älska
Meta9 och 3 till
  • Laddar…
4774
Pelle och Fia säger Godnatt till alla fina missar 😻😻 Svartvit katt sover på en filt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Svartvit katt sitter på en röd filt i ett rum med verktyg i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
kashieda och 11 till
  • Laddar…
Här har katterna kört rally hela natten eftersom Thania kom in med en levande mus klockan ett.
Ester gjorde ett försök och trängde in den vid garderoben här men den kom undan 🤥
Fortfarande när vi åkte hemifrån så hade varken vi eller katterna lyckats fånga musjä*en 👿
Katt gömmer sig bakom möbel på jakt efter mus i hem med blommönstrad tapet och sladdar.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
  • Wow
  • Älska
Meta9 och 13 till
  • Laddar…
Ska dom inte sova vid den tiden
Katt ligger avslappnat på rygg på säng med tassarna i luften.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Haha
kashieda och 12 till
  • Laddar…
4774
Lill72 Lill72 skrev:
Här har katterna kört rally hela natten eftersom Thania kom in med en levande mus klockan ett.
Ester gjorde ett försök och trängde in den vid garderoben här men den kom undan 🤥
Fortfarande när vi åkte hemifrån så hade varken vi eller katterna lyckats fånga musjä*en 👿
[bild]
Till stor lycka för den stackars skräckslagna musen 🐭. Helt OT men oroa dig inte för att den fortfarande lever. Möss dör oftast, när våra missar inte gör det, av chock. Deras små hjärtan klarar inte av stressen av att bli jagade en längre tid då deras energibehov kräver att de måste få i sig föda x-mängd av deras egen kroppsvikt. Sorry om jag låter blödig men trots att jag har två missar som gladeligen gör det katter gör med små gnagare så kommer jag aldrig klara av ljudet från den stackars skräckslagna musen. Jag går upp, stänger in katterna i badrummet och tar upp musen och går ut och lägger den långt bort där den har en möjlighet att överleva 😄

• Gilla
Sona2012 och 1 till
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
Till stor lycka för den stackars skräckslagna musen 🐭. Helt OT men oroa dig inte för att den fortfarande lever. Möss dör oftast, när våra missar inte gör det, av chock. Deras små hjärtan klarar inte av stressen av att bli jagade en längre tid då deras energibehov kräver att de måste få i sig föda x-mängd av deras egen kroppsvikt. Sorry om jag låter blödig men trots att jag har två missar som gladeligen gör det katter gör med små gnagare så kommer jag aldrig klara av ljudet från den stackars skräckslagna musen. Jag går upp, stänger in katterna i badrummet och tar upp musen och går ut och lägger den långt bort där den har en möjlighet att överleva 😄
Hoppas i så fall att den dör nån stans där jag hittar den 😬
Skulle gladeligen släppa ut den men problemet är att få tag i den, tänker att vi får försöka jaga ut den i hallen på något sätt när vi kommer hem och samtidigt ha ytterdörren öppen 😊

• Gilla
4774
  • Laddar…
4774
Lill72 Lill72 skrev:
Hoppas i så fall att den dör nån stans där jag hittar den 😬
Skulle gladeligen släppa ut den men problemet är att få tag i den, tänker att vi får försöka jaga ut den i hallen på något sätt när vi kommer hem och samtidigt ha ytterdörren öppen 😊
Brukar gå väldigt lugnt tillväga (har turen att inte behöva gå upp tidigt) och bara sätter mig på golvet och förklarar för musen att jag bara vill hjälpa den 😄. Det räcker för att den ska våga sig fram och låta mig ta upp den. De som orkar försöker oftast bita men få har den orken kvar. Vissa vill inte ens bli nedsläppta utan sitter kvar i handen och tittar nyfiket på mig hahaha

Hade , som ung, två råttor som husdjur . Kan vara därför jag är så töntig med att inte vilja döda möss. Tillika så har vi aldrig haft problem med möss som orsakar skador innomhus oavsett årstid så jag har ingen anledning till att ogilla dem.

• Gilla
  • Älska
Meta9 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.