Har alltid varit en kattmänniska och älskar katter. Men något är lurt med min senaste katt, kan inte riktigt sätta fingret på vad det är.
En valp av hundrasen schäfer sittande på grå matta, med bister min och spetsade öron i ett modernt rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En valp tuggar på en leksak medan en hand håller i leksaken, visas på en matta med några ben i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En valp som ligger på en grå matta och tuggar på en leksak i form av en brun och vit ekorre, med stolar och en varselväst i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Myckling och 11 till
  • Laddar…
Mikael_L
Nu har tråden drabbats av något virus tror jag ... ;)



Men OK, söt valp - tycker jag ändå. :)
 
  • Älska
  • Haha
  • Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
SamiHus SamiHus skrev:
Har alltid varit en kattmänniska och älskar katter. Men något är lurt med min senaste katt, kan inte riktigt sätta fingret på vad det är.
[bild]
[bild]
[bild]
Öronen står upp.
Min lilla valp på 32 kilo tycker ännu att det går bra att sitta i famnen. Den beter sig ibland väldigt kattlikt
 
  • Gilla
  • Haha
4774 och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Men OK, söt valp - tycker jag ändå
Kattunge heter det! Du är OT. 😉😡
 
  • Haha
  • Gilla
Maria T och 4 till
  • Laddar…
Apropå invägning så vägdes herrarna in häromdagen. Vi tycker de ser "lagom" ut även om herr Fluff är svårbedömd pga allt fluff.
3-årig brittisk korthår: 4,1 kg Grå brittisk korthårskatt ligger på trägolv framför en flätad korg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


6-månaders blandras, 50% ragdoll: 3,7 kg En fluffig katt med stora ögon sitter på ett trägolv framför en korg med ved och en öppen spis med guldfärgad lucka i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Läser man på Wikipedia verkar normalvikt vara 5-8 kg?!
Vad väger era, 8 kg känns orimligt om det inte är väldigt stora kattraser.

Glasskartongen var perfekt storlek! En fluffig, vit katt ligger ihopkrupen i en liten glasskartong på en grå matta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Happy cat:
En grå, brittisk korthårskatt sitter på en klösmöbel och tittar ut genom fönstret. Katten ser lugn och avslappnad ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Syskonkärlek. De är nästan alltid i samma rum och ofta på varann:
Två katter sover tillsammans på en klöspelare. Den grå katten ligger på ena hyllan medan den ljusare, fluffiga katten vilar sitt huvud på elpelarens kant.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Myckling och 14 till
  • Laddar…
4774
N Niq skrev:
Så vår lilla katt fortsätter med att "råka" ut för saker. Vi var bort några timmar i lördags. När vi kommer hem möts vi av en katt som bara vill ligga stilla och är slö. Förstås blir vi oroliga att hon sprungit på en orm igen fast hon nu varit ganska rädd för allt som påminner om orm.
Vi går igenom henne och märker att hon verkar ha ont på en punkt i magen. Det krävs en del sökande för att komma igenom den tjocka pälsen samtidigt som det inte är helt populärt att man petar på magen. Hittar något som ser ut som ett stick. Har man blivit ormbiten kan det hända att man inte tål så mycket så vi lyckas hitta en veterinär som har öppet och far dit. Han hittar att hon har ont på ett ställe i ryggen men annars verkar må bra. Så lite värkmedicin fick hon och verkar nu må bra. Var lite lugnare igår men idag verkar det vara full fart igen.
Vi gissar att hon klättrat någonstans och hittat getingar som stuckit henne och att hon sedan ramlat och slagit ryggen.
[bild]
Men stackars gumman då ♥️. Jag tror att ni får ta med henne vart ni än åker för ensam kan hon tydligen inte vara 😉. Precis som småbarn, vänder man ryggen till i 2 sekunder så är det kört hahaha 😻😻😻😻
 
  • Gilla
SamiHus
  • Laddar…
Vår älskade Hugo har varit borta en hel vecka nu.... fasen vad jobbigt det är, är väl enda gången man "ångra" att man skaffar djur när de försvinner.
Men vi lever på hoppet och hoppas att han överraska och kommer hem ❤️❤️
 
  • Älska
  • Ledsen
Maria T och 7 till
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
att han överraska och kommer hem
Det gör han säkert tror jag. ❤️👍🐈‍⬛
 
  • Gilla
  • Älska
Maria T och 2 till
  • Laddar…
4774
SamiHus SamiHus skrev:
Har alltid varit en kattmänniska och älskar katter. Men något är lurt med min senaste katt, kan inte riktigt sätta fingret på vad det är.
[bild]
[bild]
[bild] Vilken underbart söt liten kattunge men håller med om att den ser lite konstig ut men det är nog mest som sagan om den lilla fula ankungen 😄
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
4774
P Pappa1986 skrev:
Vår älskade Hugo har varit borta en hel vecka nu.... fasen vad jobbigt det är, är väl enda gången man "ångra" att man skaffar djur när de försvinner.
Men vi lever på hoppet och hoppas att han överraska och kommer hem ❤️❤️
Lider med er ♥️. Jag vet hur det känns och jag hoppas verkligen att han snart kommer hem, pigg och glad.
 
  • Gilla
  • Älska
Pappa1986 och 1 till
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
Men stackars gumman då ♥️. Jag tror att ni får ta med henne vart ni än åker för ensam kan hon tydligen inte vara 😉. Precis som småbarn, vänder man ryggen till i 2 sekunder så är det kört hahaha 😻😻😻😻
Ja det verkar så. Igår kom istället sötnos 2 hem med en svullen tass. Hittade något som ser ut som ett stickmärke så hon har troligen hittat en geting hon också.
Grå och vit katt med svullen tass står på en träbänk i en trädgård med grönt gräs och vita blommor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Ledsen
Per Eskilsson och 2 till
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
Vår älskade Hugo har varit borta en hel vecka nu.... fasen vad jobbigt det är, är väl enda gången man "ångra" att man skaffar djur när de försvinner.
Men vi lever på hoppet och hoppas att han överraska och kommer hem ❤️❤️
Jo om vi alla tänker positivt så hittar han nog hem igen. Det är så jobbigt när dom bara försvinner.
 
  • Älska
  • Gilla
4774 och 2 till
  • Laddar…
Tydligen är väderleksrapporten enligt Nisse "ok" idag.. för efter frukosten skulle han ut (efter att ha "rekat" lite på trappen)

En grå katt promenerar nerför en trappa mot en gräsmatta med byggmaterial i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Så då får väl husse o matte följa exemplet.. (gå ut o göra nån nytta.. även om jag tror att Nisse ligger o snarkar i en buske nånstans.. och inte gör någon "nytta" direkt hehe)
 
  • Gilla
Per Eskilsson och 6 till
  • Laddar…
En person tar en bild på en sovande katt som ligger på en stenmur bland historiska ruiner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Maria T och 16 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
[bild]
Historien har funnits där 1000 år och försvinner inte på ett ögonblick, men katten vet man inte....
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Maria T och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.