Bärra kvalitetskontrollerar kvällens grillkött som är oxfile från Sydamerika.
Han verkar inte gilla att bli störd i testet men försäkrade att vi kan äta det. 😻
En fluffig, ljusorange katt smakar på en bit oxfile från en skål medan en person sitter i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Ledsen
  • Haha
Maria T och 14 till
  • Laddar…
4774
N Niq skrev:
Ja det verkar så. Igår kom istället sötnos 2 hem med en svullen tass. Hittade något som ser ut som ett stickmärke så hon har troligen hittat en geting hon också.
[bild]
Vilken riktigt söt sötnos eller sötnosa nr2 är 😀. Hoppas att tassen läker fort 😻😻. Jag har ledsamt nog endast sett 4 stycken getingar i år. Hörde något om det på radion för några veckor sedan "att det inte var getingarnas år i år". Har aldrig tidigare varit med om det. Brukar ha mängder med bon i och på alla hus men som tur är så är vare sig Pelle eller Fia intresserade av getingar, humlor eller bin. Att mumsa i sig nattfjärilar däremot är Fias favorit (blä).
 
4774
FredrikR FredrikR skrev:
Bärra kvalitetskontrollerar kvällens grillkött som är oxfile från Sydamerika.
Han verkar inte gilla att bli störd i testet men försäkrade att vi kan äta det. 😻
[bild]
Duktig misse 😄
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
4774
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Apropå invägning så vägdes herrarna in häromdagen. Vi tycker de ser "lagom" ut även om herr Fluff är svårbedömd pga allt fluff.
3-årig brittisk korthår: 4,1 kg[bild]

6-månaders blandras, 50% ragdoll: 3,7 kg[bild]
Läser man på Wikipedia verkar normalvikt vara 5-8 kg?!
Vad väger era, 8 kg känns orimligt om det inte är väldigt stora kattraser.

Glasskartongen var perfekt storlek![bild]
Happy cat:
[bild]
Syskonkärlek. De är nästan alltid i samma rum och ofta på varann:
[bild]
Vem av missarna menar du? Sötfluffis vet jag inte men vår Britt vägde 12kg i sina glansdagar - bara muskler.
 
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
Maria T och 2 till
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
Vem av missarna menar du? Sötfluffis vet jag inte men vår Britt vägde 12kg i sina glansdagar - bara muskler.
12 kg? Han måste varit enorm! 🤩
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
4774
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
12 kg? Han måste varit enorm! 🤩
Hans pappa som var en champion avelskatt vägde 16kg, så han ärvde nog de generna. Han var rätt stor och jag kan säga att han skrämde livet ur samtliga som kom hem till oss genom att jaga dem runt köket/vardagsrummet tills jag lyfte upp honom. Det kunde ta lite tid då jag aldrig kunde sluta skratta 😄
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
Maria T och 7 till
  • Laddar…
Ester är sur och besviken. Hon kommer förmodligen blänga på mig resten av dagen eftersom jag lyckades droppa Frontline i nacken på henne.
Jag behöver oftast bara tänka på att det är dags för behandling så är hon puts väck men idag vann jag ✌️😁
Grå katt ligger i en obäddad säng och ser sur ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
MariaiÖstergötland och 10 till
  • Laddar…
Lill72 Lill72 skrev:
Ester är sur och besviken. Hon kommer förmodligen blänga på mig resten av dagen eftersom jag lyckades droppa Frontline i nacken på henne.
Jag behöver oftast bara tänka på att det är dags för behandling så är hon puts väck men idag vann jag ✌️😁
[bild]
Grav kränkning. Har du kompenserat med lämpligt godis?
 
  • Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Grav kränkning. Har du kompenserat med lämpligt godis?
Det skulle vara om jag kastade godis till henne, för att sträcka fram handen är inte att tänka på.
 
  • Wow
  • Haha
  • Gilla
dicliff och 6 till
  • Laddar…
4774
Lill72 Lill72 skrev:
Ester är sur och besviken. Hon kommer förmodligen blänga på mig resten av dagen eftersom jag lyckades droppa Frontline i nacken på henne.
Jag behöver oftast bara tänka på att det är dags för behandling så är hon puts väck men idag vann jag ✌️😁
[bild]
Stackars liten, vilken förnedring 🙀. Hur kan min betjänt överhuvudtaget tro att detta är okej. Nä Usch och fy 😄
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
Stackars liten, vilken förnedring 🙀. Hur kan min betjänt överhuvudtaget tro att detta är okej. Nä Usch och fy 😄
Exakt så, ordagrant 👌😆
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
Stackars liten, vilken förnedring 🙀. Hur kan min betjänt överhuvudtaget tro att detta är okej. Nä Usch och fy 😄
Det är alltid betjänten!!! aldrig överste senap. opålitliga lömska kreatur!!!
 
  • Gilla
  • Haha
dicliff och 3 till
  • Laddar…
S Sona2012 skrev:
Det är alltid betjänten!!! aldrig överste senap. opålitliga lömska kreatur!!!
Betjänten, med brist på hyfs, vett och godis, i alla rum!
 
  • Gilla
  • Haha
dicliff och 2 till
  • Laddar…
Lite kul med ögonbrynen o morrhåren.. alldeles vita..och jättelånga (jag menar, han är ju korthårig i övrigt!)

En kortärig katt med vita ögonbryn och långa vita morrhår vilar på en blå kudde.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Maken har fix ide om att killa magen... jag o peta på morrhåret typ hehe
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Rd 350 och 8 till
  • Laddar…
Lasagne ikväll, Bärra lämnar inget åt slumpen.
En fluffig, ljus katt sitter på golvet och stirrar framför sig med en skål med köttfärs framför sig i ett kök.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En fluffig, ljusgul katt slickar sig om munnen medan den sitter bredvid en vit tallrik med köttfärs på ett köksgolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En ljus, långhårig katt som slickar sig om munnen sitter på köksgolvet bredvid en vit skål med lite köttfärs.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Köttfärsen passerade den hårda kvalitetskontrollanten... 😻
 
  • Gilla
  • Älska
Rd 350 och 10 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.