1 063 446 läst · 12 831 svar
1063k läst
12,8k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Vilken riktigt söt sötnos eller sötnosa nr2 är 😀. Hoppas att tassen läker fort 😻😻. Jag har ledsamt nog endast sett 4 stycken getingar i år. Hörde något om det på radion för några veckor sedan "att det inte var getingarnas år i år". Har aldrig tidigare varit med om det. Brukar ha mängder med bon i och på alla hus men som tur är så är vare sig Pelle eller Fia intresserade av getingar, humlor eller bin. Att mumsa i sig nattfjärilar däremot är Fias favorit (blä).N Niq skrev:
Vem av missarna menar du? Sötfluffis vet jag inte men vår Britt vägde 12kg i sina glansdagar - bara muskler.MariaiÖstergötland skrev:Apropå invägning så vägdes herrarna in häromdagen. Vi tycker de ser "lagom" ut även om herr Fluff är svårbedömd pga allt fluff.
3-årig brittisk korthår: 4,1 kg[bild]
6-månaders blandras, 50% ragdoll: 3,7 kg[bild]
Läser man på Wikipedia verkar normalvikt vara 5-8 kg?!
Vad väger era, 8 kg känns orimligt om det inte är väldigt stora kattraser.
Glasskartongen var perfekt storlek![bild]
Happy cat:
[bild]
Syskonkärlek. De är nästan alltid i samma rum och ofta på varann:
[bild]
Hans pappa som var en champion avelskatt vägde 16kg, så han ärvde nog de generna. Han var rätt stor och jag kan säga att han skrämde livet ur samtliga som kom hem till oss genom att jaga dem runt köket/vardagsrummet tills jag lyfte upp honom. Det kunde ta lite tid då jag aldrig kunde sluta skratta 😄MariaiÖstergötland skrev:
Ester är sur och besviken. Hon kommer förmodligen blänga på mig resten av dagen eftersom jag lyckades droppa Frontline i nacken på henne.
Jag behöver oftast bara tänka på att det är dags för behandling så är hon puts väck men idag vann jag ✌️😁
Jag behöver oftast bara tänka på att det är dags för behandling så är hon puts väck men idag vann jag ✌️😁
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grav kränkning. Har du kompenserat med lämpligt godis?Lill72 skrev:
Stackars liten, vilken förnedring 🙀. Hur kan min betjänt överhuvudtaget tro att detta är okej. Nä Usch och fy 😄Lill72 skrev:
Lasagne ikväll, Bärra lämnar inget åt slumpen.
Köttfärsen passerade den hårda kvalitetskontrollanten... 😻
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto