Så vår lilla katt fortsätter med att "råka" ut för saker. Vi var bort några timmar i lördags. När vi kommer hem möts vi av en katt som bara vill ligga stilla och är slö. Förstås blir vi oroliga att hon sprungit på en orm igen fast hon nu varit ganska rädd för allt som påminner om orm.
Vi går igenom henne och märker att hon verkar ha ont på en punkt i magen. Det krävs en del sökande för att komma igenom den tjocka pälsen samtidigt som det inte är helt populärt att man petar på magen. Hittar något som ser ut som ett stick. Har man blivit ormbiten kan det hända att man inte tål så mycket så vi lyckas hitta en veterinär som har öppet och far dit. Han hittar att hon har ont på ett ställe i ryggen men annars verkar må bra. Så lite värkmedicin fick hon och verkar nu må bra. Var lite lugnare igår men idag verkar det vara full fart igen.
Vi gissar att hon klättrat någonstans och hittat getingar som stuckit henne och att hon sedan ramlat och slagit ryggen.
Grå och vit katt ligger och vilar i en sliten kartong, omgiven av några tidskrifter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Älska
  • Ledsen
  • Gilla
Per Eskilsson och 10 till
  • Laddar…
Mikael_L
N Niq skrev:
Så vår lilla katt fortsätter med att "råka" ut för saker. Vi var bort några timmar i lördags. När vi kommer hem möts vi av en katt som bara vill ligga stilla och är slö. Förstås blir vi oroliga att hon sprungit på en orm igen fast hon nu varit ganska rädd för allt som påminner om orm.
Vi går igenom henne och märker att hon verkar ha ont på en punkt i magen. Det krävs en del sökande för att komma igenom den tjocka pälsen samtidigt som det inte är helt populärt att man petar på magen. Hittar något som ser ut som ett stick. Har man blivit ormbiten kan det hända att man inte tål så mycket så vi lyckas hitta en veterinär som har öppet och far dit. Han hittar att hon har ont på ett ställe i ryggen men annars verkar må bra. Så lite värkmedicin fick hon och verkar nu må bra. Var lite lugnare igår men idag verkar det vara full fart igen.
Vi gissar att hon klättrat någonstans och hittat getingar som stuckit henne och att hon sedan ramlat och slagit ryggen.
[bild]
Men liiilla sötisen !!! ❤️❤️

Håller väl på som katter gör, dvs nyfiken på allt, orädd för allt (utom farliga saker då, som dammsugaren, och ljudet av att man tappar en bok på golvet).

Redigerat:
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Men liiilla sötisen !!! ❤️❤️

Håller väl på som katter gör, dvs nyfiken på allt, orädd för allt (utom farliga saker då, som dammsugaren, och att man tappar en bok på golvet).
Jo både jag o min fru har haft katt stor del av våra liv men varken jag eller hon har varit med om så här påhittiga katter.

• Gilla
4774
  • Laddar…
Är det en kompis?

En katt sitter på en träveranda och tittar på en igelkott som äter från en skål på marken nedanför.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Myckling och 16 till
  • Laddar…
En riktigt fin katt dök upp på SVT1 igår på Älgvandringen Höjdpunkter vid 6:30-8:00 minuter in på filmen. En sån ståtlig kisse skulle jag vilja se i verkligheten, så fin!

Lodjur ligger på snön och tittar framåt, sedd från sidan, med SVT-logotypen i övre högra hörnet.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Per Eskilsson och 9 till
  • Laddar…
Sudden har för vana att ramla ur sin säng….
En katt ligger på golvet med kropp och svans utanför sin bädd, som har en rosa och vit filt.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
  • Älska
  • Wow
Lintto1 och 12 till
  • Laddar…
S SusoDus skrev:
En riktigt fin katt dök upp på SVT1 igår på Älgvandringen Höjdpunkter vid 6:30-8:00 minuter in på filmen. En sån ståtlig kisse skulle jag vilja se i verkligheten, så fin!

[bild]
Så bra program!!!

Sälj hela serien till tyskarna som streaming tjänst. De har pengar och perverst intresse av älgar. Skulle kunna mångdubbla svts budget.

Förutom älgar i mängd erbjöds, Björn, Räv, Kungsörn och Järv!!! och den stiliga katten.

• Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
Välpaketerad katt
En svart och vit katt sover hoprullad i en liten kartong på ett golv av klinkers.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Myckling och 14 till
  • Laddar…
Mikael_L
N Niq skrev:
Välpaketerad katt
[bild]
Det ryms knappt en till nu ... :D

• Haha
dicliff och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Det ryms knappt en till nu ... :D
Den sov i en likadan låda🙃

• Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
ullberg
Jag tror den här rackaren kan vara defekt
En svartvit katt ligger på rygg i rabatten med gröna växter och grus runt omkring. Husväggen i bakgrunden syns också.
Skapa konto

…Men vi tycker om honom ändå! - Och har också fått förklaring på varför rabatten så ofta är tillplattad

• Haha
  • Gilla
  • Älska
Bästerortarn och 20 till
  • Laddar…
ullberg ullberg skrev:
[bild]

…Men vi tycker om honom ändå! - Och har också fått förklaring på varför rabatten så ofta är tillplattad
Underbar stil och val av vilplats. 😻

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
En grå och vit katt ligger hopkurad på en fluffig, blå kudde i soffan.
Skapa konto

Nä vet du vad matte.. det blåser ute och mitt sjätte sinne säger att regnet är på väg.. du får gå ut själv - jag ligger kvar här på mysiga, varma kudden.

Matte går ut och börjar rensa ogräs... kommer in 15 min senare.. blöt och frusen (var kom stormvindarna o ösregnet ifrån? det skulle ju inte regna enligt "rapporten".. )

Borde ha fattat att Nisse hade rätt o vädergubbarna fel...

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Myckling och 12 till
  • Laddar…
ullberg ullberg skrev:
[bild]

Han vill nog ha rabatt på nått.

• Haha
  • Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
[bild]

Nä vet du vad matte.. det blåser ute och mitt sjätte sinne säger att regnet är på väg.. du får gå ut själv - jag ligger kvar här på mysiga, varma kudden.

Matte går ut och börjar rensa ogräs... kommer in 15 min senare.. blöt och frusen (var kom stormvindarna o ösregnet ifrån? det skulle ju inte regna enligt "rapporten".. )

Borde ha fattat att Nisse hade rätt o vädergubbarna fel...
Gör som katten!!!

• Gilla
  • Haha
dicliff och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.