1 063 704 läst · 12 837 svar
1064k läst
12,8k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Specifik har väldigt bra mat för alla typer av känsliga kattmagar och sjukdomstillstånd. Kan starkt rekommendera efter att ha använt deras foder, torr och blötmat, i 17 år . En av mina förra hade problem med urinsten och fick akutopereras när han var 1 år gammal och det var då veterinären rekommenderade just specifik. De få gånger jag gav den något annat så började problemen fort om. Därför som jag vet att fodret hjälpte och inte bara pga operationen.Stefan N skrev:
Efter att lilla bitna katten kissat väldigt lite igången på söndagen och gått många gånger på en kort stund på lådan och försökt så åkte vi igår akut till veterinären med misstanke om njursvikt pga ormbettet trots att första provet visade att dom fungerade bra. Urinprov togs och nytt blodprov. Urinprovet sa att det troligen är urinvägsinfektion och idag fick vi svar att njurarna mår bra. Det gjordes ändå en sköljning av njurarna ifall dom skulle varit dåliga
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi talar noga om för dom varje dag att man låter bli långa ringlande saker och går långt ifrån dom.Microkatten skrev:
Men stackars liten 💗💗💗💗. Jag hoppas verkligen att han återhämtar sig och att lärt sig att ormar inte är leksaker för katter. Min som blev biten rörde aldrig en orm efter det skönt nog. Lycka till och hoppas att lilla bustrollet snart är hemma igen 😻😻😻😻😻N Niq skrev:Efter att lilla bitna katten kissat väldigt lite igången på söndagen och gått många gånger på en kort stund på lådan och försökt så åkte vi igår akut till veterinären med misstanke om njursvikt pga ormbettet trots att första provet visade att dom fungerade bra. Urinprov togs och nytt blodprov. Urinprovet sa att det troligen är urinvägsinfektion och idag fick vi svar att njurarna mår bra. Det gjordes ändå en sköljning av njurarna ifall dom skulle varit dåliga
[bild]
Vi har två katter och märkt att katten tycker det luktar illa så de vill inte slicka på det. Sen sprider det sig jämt över hela kattens päls med tiden tills effekten avtar efter 4-6 veckor. Vår veterinär har inte sagt något om detta.4774 skrev:Själv har jag alltid fått höra av veterinärer att då jag har två kissar så kan jag inte göra så då det händer att de tvättar varandras nackar. Att deras goa mysiga nackar även är mitt favoritställe att köra ner näsan i och pussa på kanske oxå är en orsak till att veterinären starkt och idogt säger att fästingmedel inte är bra...
Ok. Men om medlet sprider sig över hela pälsen slickar katten inte i sig det när den tvättar sig? Eller smakar det så illa att de slutar tvätta sig?DennisCA skrev:
Det är något kortlivat medel som avdunstar på nån dag som de verkar ha problem med. Annars vad jag vet ska medlet inte vara farligt för katten, det handlar mest om katten kan få överdos om de går och slickar då det är färskt och koncentrerat till ett område.
Precis, det ska vara ofarligt , möjligen kan de få överdos ifall de slickar i sig det närr det är färskt och koncentrerat.DennisCA skrev:
Det marknadsförs någon form av dosor med ultraljud som ska verka avstötande mot fästingar och insekter. Köpte några men har inte hunnit prova om de fungerar..??? Googla om ni hittar något om detta!!
Ja vi hoppas hon lärt sig men hon är envis som en kvinna. Kopparormar har hon hämtat några stycken. Men när fru och dotter gick dit som vi tror hon blev biten så började hon jama och härja och sprang framför och skrek åt dom så vi kan hoppas hon lärde sig något.4774 skrev:
4774 skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag mår bra just nu. Får goda rosa piller av mitt husfolk och så jomsar dom att jag ska dricka ordentligt. Jag kan nog dricka från hundens vattenskål som är blank o fin. Men min egen vita är inte alls lika fin. Det ska vara lite bling bling.
Förstår dig, självklart kan ju inte din vattenskål se ut hur som helst 🙀. Din ska ju vara finare än hundens. Men jag hoppas att du blir helt återställd efter denna pärs och söta lilla du - Inga fler ormar nu 😻😻😻N Niq skrev: