4774
K Kakelugnen566 skrev:
Ja, det är vilket som! Antingen före elr efter nattrumlandet!
Hampus sover inne på nätterna mer nu, klockan blinkar vid 4-tiden...
Pelle väcker husse varje vardag (husse är en snozare) genom att vid andra snosningen hoppa upp på husses mage och med nosen 5 cm från husses nästa säga MJAU väldigt högt och bestämt. Hjälper inte det så slickar han honom på näsan tills husse skrattandes brottar ner honom bredvid sig i sängen och sedan ligger de sked och myser till 5e snosningen men då är husse iaf vaken.

Nu när, eller om när, vintern borde komma ( 😥 jag är väl den enda som sörjer snö, kyla skottning, halka osv) så går de knappt ut. Då gäller det att underhålla dem i timmar varje dag för annars börjar de bara slåss med varandra av tristess.

• Gilla
  • Haha
dicliff och 2 till
  • Laddar…
K
4774 4774 skrev:
Pelle väcker husse varje vardag (husse är en snozare) genom att vid andra snosningen hoppa upp på husses mage och med nosen 5 cm från husses nästa säga MJAU väldigt högt och bestämt. Hjälper inte det så slickar han honom på näsan tills husse skrattandes brottar ner honom bredvid sig i sängen och sedan ligger de sked och myser till 5e snosningen men då är husse iaf vaken.

Nu när, eller om när, vintern borde komma ( 😥 jag är väl den enda som sörjer snö, kyla skottning, halka osv) så går de knappt ut. Då gäller det att underhålla dem i timmar varje dag för annars börjar de bara slåss med varandra av tristess.
Ja, jag har funderat på vad Hampus kommer att göra när han är inne mer framöver.. kanske fortsätta att sova, han gillar det skarpt.
Särskilt lekfull är han inte, så vi får väl helt enkelt se hur han vill fördriva dagarna
Förresten, han kan ju gå upp på vinden och jaga möss!! Jaa! 👍 😂 🐈‍⬛ 🐁

• Gilla
  • Haha
dicliff och 3 till
  • Laddar…
4774
K Kakelugnen566 skrev:
Ja, jag har funderat på vad Hampus kommer att göra när han är inne mer framöver.. kanske fortsätta att sova, han gillar det skarpt.
Särskilt lekfull är han inte, så vi får väl helt enkelt se hur han vill fördriva dagarna
Förresten, han kan ju gå upp på vinden och jaga möss!! Jaa! 👍 😂 🐈‍⬛ 🐁
De sover inte hela tiden utan ligger mest vakna men med stängda ögon och filosoferar 😺

• Gilla
  • Haha
dicliff och 1 till
  • Laddar…
S swirve skrev:
Jodå, de snittar 9.8-10.5g/dag sen födsel vilket får ses som ok när det är så stor kull. Fyller 3v idag och de flesta är över 300g. Men vi har fått hjälpa till en hel del, hålla bort vassa klor från sårigt juver och lägga till de minsta så de också får komma till. Har börjat stödmata lite med ersättning nu, det blir sånt kaos med 8st hungriga på en gång. Med lite ersättning i 3-4st åt gången blir det lite lugnare och de ökar lite mer i vikt. Nästa vecka kan vi börja med lite riktig mat 😀 sjukt nyfikna och sociala, börjat leka och brottas 😁
Vilken duktig mama och stor och fin familj. ♥️😻

• Gilla
dicliff och 2 till
  • Laddar…
K
4774 4774 skrev:
De sover inte hela tiden utan ligger mest vakna men med stängda ögon och filosoferar 😺
En sovande svart katt ligger ihopkurad på en stol med ögonen stängda och tassar instoppade. I bakgrunden syns böcker och en mönstrad filt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
filosofi-mood, med stängda ögon och alla tassar instoppade

• Gilla
  • Älska
dicliff och 7 till
  • Laddar…
K
K Kakelugnen566 skrev:
[bild]Stilstudie på Hamp the man! Kolla baktassarna...😂
Katt vilar på rygg på randig filt med tassarna i luften.
Skapa konto
Baktassarna åt andra hållet i kväll...😂 ❤️

• Älska
  • Gilla
  • Haha
kashieda och 11 till
  • Laddar…
Igenkänningsfaktor på denna!? 😇
Trött katt med humoristisk text om att äta för snabbt.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
Meta9 och 8 till
  • Laddar…
Ester, Ernst och så glögg 😌
En katt sover på en röd filt framför en TV som visar en man i ett vintrigt rum.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Haha
dicliff och 10 till
  • Laddar…
4774
FredrikR FredrikR skrev:
[bild]
Asgarv 😂

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
[bild]
Jao, om det vore så väl... En av mina spyr antingen på ryggstödet på soffan, eller i en stol.........

• Wow
  • Ledsen
dicliff och 2 till
  • Laddar…
4774
L Lucif3r skrev:
Jao, om det vore så väl... En av mina spyr antingen på ryggstödet på soffan, eller i en stol.........
En av mina spyr alltid på hallmattan eller i min säng 😺

• Haha
  • Gilla
  • Wow
  • Ledsen
dicliff och 4 till
  • Laddar…
En konstnärligt skulpterad katt gjord av mandariner och apelsinskivor ligger på en vit tallrik.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
  • Älska
kashieda och 16 till
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
En av mina spyr alltid på hallmattan eller i min säng 😺
Hade en som spydde i obekanta skor, ville kanske markera revir?
Så gäster anmodades att kolla skorna innan fötterna stacks in...

• Haha
  • Gilla
dicliff och 3 till
  • Laddar…
K
Svartvit katt sover på en färgglad filt på en soffa.
Skapa konto
Hampus gick ut 01 i natt, vid 8-tiden blinkade klockan, han kom in, åt lite och här ligger han, undrar när det blir frukost...? ❤️

• Gilla
  • Älska
  • Haha
dicliff och 6 till
  • Laddar…
Idag är det kattens dag. Grattis alla katter!

• Älska
  • Gilla
dicliff och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.