DennisCA DennisCA skrev:
Det är så man uttrycker sig här även om man inte menar att klaga åt nån specifik person.
Jag trodde du tänkte klaga hos 🐈‍⬛🐱😿 och tänkte att den lär strunt i ditt gnäll. 😂🙃

• Gilla
4774
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Jag tror alla katter går att lära.. men jag tror också att alla katter kanske inte lämpar sig som "gårdskatter".. då de har olika personligheter och olika sociala behov.. vissa vill ju vara med på allt man gör, andra nöjer sig med att hålla ett öga på en.. men är inte så intresserade av att vara just sociala med människor.
Håller 100% med i detta. 2 av mina damer vill/ska/kräver att vara med på allt när man är ute(på vår/sommar/höst iaf, om det inte regnar för mycket, vintern är väl lite sisådär, kul en stund men skönare inne), den tredje damen springer runt i närheten, och herrn ligger och kikar en lagom bit bort och lagom "hemlig" 😛 Typ, bakom ett träd eller buske, med svansen/baken fullt synlig.😉
Tidigare missar har varit likadana, dvs lite blandat. Samtliga har "lärt sig tiderna" dock, vissa fortare än andra.

Inne i huset finns det väl inga direkta regler dock, mer än det "vanliga" typ inte vara på bordet när man äter, klättra i gardiner osv. Och helst inte ligga på husses dators kylarutblås(som är i toppen av chassit) meeen det örat lyssnas det väl inte så mycket på 😓 Nåja, brukar inte vara så långvarigt, det blir "lite" för varmt åt dom efter en stund 😅

• Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
L Lucif3r skrev:
typ inte vara på bordet när man äter
Inte ens i slutet av måltiden? 😳😮😉🤔

• Wow
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Inte ens i slutet av måltiden? 😳😮😉🤔
beror väl på huuuuur nära slutet..... 😛

• Haha
  • Gilla
4774 och 2 till
  • Laddar…
4774
N Niq skrev:
Husse vet nog. Säger han iaf. Men det är långt o slingrigt o roligt. Det blir 2 delar iaf en åt mig o en åt syster.
Menar du att du är så snäll att du delar med dig? 😄

4774
tensiden tensiden skrev:
Kan då även rekommendera "En katts resedagbok". En hyfsat bra "roadmovie" fast i bokform. Med en katt.

På temat: Hur ser det egentligen ut med att ha en "ladugårdskatt"/"stallkatt" men som ändå skall få all omvårdnad som finns? Utopin är att ha en katt som har sitt krypin i något av våra uthus, får mat och vatten och allt annat, men som till 99% får hålla sig ute. Hade verkligen behövt en liten jägare här på gården, men är rädd att min allergi sätter stopp för en katt som vill vara inne hos oss mer än i undantagsfall. Tycker det är svårt att hitta information på just det eftersom många kattägare får för sig att katten förblir okastrerad, ochippad, utan mat och vatten, utan veterinärbesök osv om man inte har den inne ständigt och jämt.
Har oxå ett lästips som även är ett svar på din fråga. Katten som kom in från kylan av Jeffrey Moussaief Masson , Wahlström och Widstrand är förlaget. En underbar liten fabel om hur den första katten tog kontakt med människan.

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
4774
tensiden tensiden skrev:
Kan då även rekommendera "En katts resedagbok". En hyfsat bra "roadmovie" fast i bokform. Med en katt.

På temat: Hur ser det egentligen ut med att ha en "ladugårdskatt"/"stallkatt" men som ändå skall få all omvårdnad som finns? Utopin är att ha en katt som har sitt krypin i något av våra uthus, får mat och vatten och allt annat, men som till 99% får hålla sig ute. Hade verkligen behövt en liten jägare här på gården, men är rädd att min allergi sätter stopp för en katt som vill vara inne hos oss mer än i undantagsfall. Tycker det är svårt att hitta information på just det eftersom många kattägare får för sig att katten förblir okastrerad, ochippad, utan mat och vatten, utan veterinärbesök osv om man inte har den inne ständigt och jämt.
Kan fylla i med att maken var/ är allergisk mot pälsdjur men så länge vi har varit tillsammans så har han aldrig haft problem förutom när han har klappat katten precis och sedan kliar sig i ögonen men å andra sidan så tror jag att just det blir klåda i ögonen för alla 😉. Försöker lära honom att inte omedelbart klia sig i ögonen efter men det går segt hahaha

4774
L Lucif3r skrev:
Håller 100% med i detta. 2 av mina damer vill/ska/kräver att vara med på allt när man är ute(på vår/sommar/höst iaf, om det inte regnar för mycket, vintern är väl lite sisådär, kul en stund men skönare inne), den tredje damen springer runt i närheten, och herrn ligger och kikar en lagom bit bort och lagom "hemlig" 😛 Typ, bakom ett träd eller buske, med svansen/baken fullt synlig.😉
Tidigare missar har varit likadana, dvs lite blandat. Samtliga har "lärt sig tiderna" dock, vissa fortare än andra.

Inne i huset finns det väl inga direkta regler dock, mer än det "vanliga" typ inte vara på bordet när man äter, klättra i gardiner osv. Och helst inte ligga på husses dators kylarutblås(som är i toppen av chassit) meeen det örat lyssnas det väl inte så mycket på 😓 Nåja, brukar inte vara så långvarigt, det blir "lite" för varmt åt dom efter en stund 😅
Du får skaffa egen sittplats vid matbordet åt katten 😺. Det har Pelle och han är väldigt duktig på att stanna på sin stol men tidigare satt han mer eller mindre i tallriken så att jag lyckades få honom att sitta på sin stol är onekligen en vinst för oss . Huvudsaken för Pelle är att han är delaktig 😀

• Gilla
  • Älska
Snigla och 4 till
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
Menar du att du är så snäll att du delar med dig? 😄
Mja min syster kanske är mindre snäll och norpar åt sig

• Gilla
4774
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Klaga? Vem tror du ska lyssna? 😂
Anmäl " dolt fel" !!! Vet inte till vem men någon mäklare...

• Haha
  • Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
4774
N Niq skrev:
Mja min syster kanske är mindre snäll och norpar åt sig
Misstänkte det 😄. Kattdamer är ju högst på pallen och delar väl bara på nåder annars

DennisCA DennisCA skrev:
Marken ser död ut under studsmattan för poolen har varit där. Den har vi satt upp igen igår så det återhämtar nog inte sig...

[video]
Har du limmat brädstumpar uppe på stenbumlingen?😂
Är det för katterna att leka med?❤️

Åh det nä bara några markstenar som jag lyfte upp dit och glömt bort...

• Gilla
dicliff
  • Laddar…
Needas Needas skrev:
Sådärja nu har Bosse och Iris inspekterat bygget! Verkar som att jag fick godkänt 😄
[bild][bild][bild]
Snyggt bygge.
Om du kommer ha nättaket kvar på vintern är det bra med minst en stötta har jag lärt mig...

• Gilla
4774
  • Laddar…
I de allra flesta fall ligger han o lurar någonstans där man inte ser honom ute.. (eller inne i sin säng).. men sen är de där få tillfällena då han "kommer på" att jag är ute och han inte vill vara ensam (varken ute eller inne - han tom "offrar" sig att vara ute i regnet.. för att beklaga sig till mig att det regnar o vi ska gå in och äta.. istället för att gå in och lägga sig på soffan igen.. ja.. ytterdörren står öppen)

Gråvit katt som sitter bredvid en kruka och stenar i en trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Åh va gör du matte, skit i busken du klipper.. klappa mig istället!

En katt sitter på stentrappan bredvid blomkrukor med lila blommor, ute på en gårdsplan.
Skapa konto

Jaha.. ska vi plantera lite blommor snart? Eller ska vi mysa mer på trappen..

Grå och vit katt sedd uppifrån som sitter på en trätrall vid sidan av en matta.
Skapa konto

Okej då, jag får väl lägga mig nedanför din stol och vakta.. så det inte kommer nått monster (som jag måste gömma mig för.. medan du tar han om det matte!)

Gråvit katt som sitter i trädgården tittar rakt in i kameran med öppen ytterdörr i bakgrunden.
Skapa konto

Japp, jag har koll.. jag sitter mitt i smeten.. inte mitt fel om du inte kommer åt dina grejer - jag håller vakt! Men om du känner för det.. kan du alltid gosa lite med mig..

Grå katt som sitter på en trätrall framför en person, ryggtavla mot kameran.
Skapa konto

Okej.. du är tråkig nu matte.. men jag lägger mig här bredvid dig på parkbänken.. så kan jag hålla koll.. och du når mig om du känner för lite mer klapp..

😻

Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Myckling och 10 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.