1 094 895 läst · 13 181 svar
1095k läst
13,2k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Vår Rasmus återhämtar sig efter att ha blivit påkörd för en dryg månad sedan, är för tillfället kopplad och förankrad på någon lämplig plats på tomten. Förutom när han vallas av sin syster....
Den här killen fick åka till veterinären igår. Hade uppfört sig konstigt, alldeles "jamig" och sånt.. Bästa ordet jag vet att beskriva det är "oberg" han var oberg. Dialektord som inte korsar över dock.
Veterinären trodde han hade problem med urinblåsan, kanske p.g.a. stress (bilfärden gillade han inte men vet inte om han bara ogillar Saab?), så nu går han på smärtstillande en vecka och en månads kur med nåt som ska hjälpa mot det andra, verkar normal igen nu. Lätt att mata medicin åtminstone.
Veterinären trodde han hade problem med urinblåsan, kanske p.g.a. stress (bilfärden gillade han inte men vet inte om han bara ogillar Saab?), så nu går han på smärtstillande en vecka och en månads kur med nåt som ska hjälpa mot det andra, verkar normal igen nu. Lätt att mata medicin åtminstone.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Husse är borta på äventyr och katten vaktar sura tanten.. (vilket han verkar ta på stort allvar, han börjar ta ton med sitt mjauande.. när han tycker jag ska klappa, när han vill ha mat, när han vill tala om att han kommer in i rummet, när han gör.. ja allt! Mycket pratsam liten katt..
Han har också följt efter mig så fort jag gör något.. (så glad och snurrar runt benen så...)
Följde tom upp till lgh häromdagen, han har inte varit där direkt efter han flyttade (efter storhusse dog).. han var mycket skeptisk först.. (jag lät dörren stå öppen och öppnade även altandörren) .. han sprang ut och in.. ut och in.. i början.. sen gick han och nosade överallt.. alla saker.. möbler.. hörn.. där matskålarna stod innan.. in i badrummet och kolla toa o dusch tom.. sen la han sig på mattan och slocknade som ett ljus! Trots att jag höll på och diska, städa, packa saker.. sortera sopor.. (han snarkade)
Det var varmt ute, så jag tänkte vi äter ute... (det gillade han)
Sen blev det lite trapphäng efter maten..
Först sitta och titta lite, prata med fåglarna.. sen upp i famnen o kela o dregla lite..
Han har också följt efter mig så fort jag gör något.. (så glad och snurrar runt benen så...)
Följde tom upp till lgh häromdagen, han har inte varit där direkt efter han flyttade (efter storhusse dog).. han var mycket skeptisk först.. (jag lät dörren stå öppen och öppnade även altandörren) .. han sprang ut och in.. ut och in.. i början.. sen gick han och nosade överallt.. alla saker.. möbler.. hörn.. där matskålarna stod innan.. in i badrummet och kolla toa o dusch tom.. sen la han sig på mattan och slocknade som ett ljus! Trots att jag höll på och diska, städa, packa saker.. sortera sopor.. (han snarkade)
Logga in
Skapa konto
Det var varmt ute, så jag tänkte vi äter ute... (det gillade han)
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Sen blev det lite trapphäng efter maten..
Först sitta och titta lite, prata med fåglarna.. sen upp i famnen o kela o dregla lite..
Om du bor i närheten av Karlstad har jag en bra som du kan få billigt, har ju inga katter kvar.M MrsForest skrev:
Det är nått visst med solvarma stenar (av alla slag och storlekar..) och katter..
Det ska snurras o rullas (även om man får putsa sig själv hela dagen sen, man gör om det iaf)
Ibland måste man klia sig lite också
Det ska snurras o rullas (även om man får putsa sig själv hela dagen sen, man gör om det iaf)
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto