Någon som har tips på bra, houdini-säker, transportbur som inte är snuskdyr? Den här huvudlöse unge mannen lyckades demontera nätet i den splitter nya väskan och satt plötsligt i vindrutan på bilen!

• En katt ligger på rygg på ett mönstrat rödaktigt mattgolv, omgiven av träbordsben.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
  • Älska
4774 och 9 till
  • Laddar…

Vår Rasmus återhämtar sig efter att ha blivit påkörd för en dryg månad sedan, är för tillfället kopplad och förankrad på någon lämplig plats på tomten. Förutom när han vallas av sin syster....

• Gilla
  • Älska
4774 och 11 till
  • Laddar…
EddieHansson
Svart katt sover bekvämt på en orange soffa bredvid en person.
Skapa konto
värmedyna

• Gilla
  • Älska
4774 och 6 till
  • Laddar…
EddieHansson EddieHansson skrev:
[bild] värmedyna
Både filt och värmedyna :surprised:

Den här killen fick åka till veterinären igår. Hade uppfört sig konstigt, alldeles "jamig" och sånt.. Bästa ordet jag vet att beskriva det är "oberg" han var oberg. Dialektord som inte korsar över dock.

Veterinären trodde han hade problem med urinblåsan, kanske p.g.a. stress (bilfärden gillade han inte men vet inte om han bara ogillar Saab?), så nu går han på smärtstillande en vecka och en månads kur med nåt som ska hjälpa mot det andra, verkar normal igen nu. Lätt att mata medicin åtminstone.

En tigerstripig katt som tvättar sig, sett från ett lågt perspektiv inomhus.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
4774 och 9 till
  • Laddar…
Husse är borta på äventyr och katten vaktar sura tanten.. (vilket han verkar ta på stort allvar, han börjar ta ton med sitt mjauande.. när han tycker jag ska klappa, när han vill ha mat, när han vill tala om att han kommer in i rummet, när han gör.. ja allt! Mycket pratsam liten katt..

Han har också följt efter mig så fort jag gör något.. (så glad och snurrar runt benen så...)

Följde tom upp till lgh häromdagen, han har inte varit där direkt efter han flyttade (efter storhusse dog).. han var mycket skeptisk först.. (jag lät dörren stå öppen och öppnade även altandörren) .. han sprang ut och in.. ut och in.. i början.. sen gick han och nosade överallt.. alla saker.. möbler.. hörn.. där matskålarna stod innan.. in i badrummet och kolla toa o dusch tom.. sen la han sig på mattan och slocknade som ett ljus! Trots att jag höll på och diska, städa, packa saker.. sortera sopor.. (han snarkade)

Gråvit katt dricker ur blå skål på gjutjärnsgrill; vit figur och tennisracket syns också.
Skapa konto

Det var varmt ute, så jag tänkte vi äter ute... (det gillade han)

Gråvit katt sitter ute, ser eftertänksamt ut, stenplattor, gröna växter, urban miljö.
Skapa konto

Gråvit katt sitter utomhus bredvid en stenstruktur och en blå behållare.
Skapa konto

Sen blev det lite trapphäng efter maten..

Först sitta och titta lite, prata med fåglarna.. sen upp i famnen o kela o dregla lite..

• Gilla
  • Älska
4774 och 9 till
  • Laddar…
M MrsForest skrev:
Någon som har tips på bra, houdini-säker, transportbur som inte är snuskdyr? Den här huvudlöse unge mannen lyckades demontera nätet i den splitter nya väskan och satt plötsligt i vindrutan på bilen!
Om du bor i närheten av Karlstad har jag en bra som du kan få billigt, har ju inga katter kvar.

• Gilla
Sona2012 och 1 till
  • Laddar…
Nyklippt, och lite sur, men sammetslen. 😍
Ljusbrun hund med hjärtformad rumpklippning sitter på matta framför glasdörr, ser utomhus.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Haha
4774 och 16 till
  • Laddar…
Sphinxkatt vilar under grått täcke på säng med mönstrad tapet i bakgrunden och en snusdosa framför.
Skapa konto

Det är kämpigt med fredag, tur den tippar över i helg 😊

• Gilla
  • Älska
  • Haha
4774 och 12 till
  • Laddar…
Myspys 🐱💛

Det är nått visst med solvarma stenar (av alla slag och storlekar..) och katter..

Det ska snurras o rullas (även om man får putsa sig själv hela dagen sen, man gör om det iaf)

Trädgård med blommande buskar, två katter, grönt gräs och hus i bakgrunden en solig dag.
Skapa konto

Trädgård med katt, träd, buskar, gräs och hink på solig dag.
Skapa konto

Gråvit katt sitter utomhus på stenplattor nära en rostig eldstad och trädgårdsdekorationer under soligt väder.
Skapa konto

Ibland måste man klia sig lite också ;)

• Gilla
  • Haha
  • Älska
4774 och 7 till
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Om du bor i närheten av Karlstad har jag en bra som du kan få billigt, har ju inga katter kvar.
Bor i Stockholm med stuga i skåne, så det blir lite långt bort. Men tack ändå!

Jaha.. ska man börja få sällskap på toaletten nu också 😳

Katt på handfat i badrum, fönster, handdukar, vita kakelväggar, trägolv, tvålförpackning, röd blomma.
Skapa konto

En katt sitter på en badrumsbänk bredvid handfatet, omgiven av vita kakelväggar och handdukar.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
4774 och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.