1 063 092 läst · 12 829 svar
1063k läst
12,8k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Ja, det är en skitsituation även om beslutet i sig är "lätt" baserat på prognosen. Vi har förlorat två stycken på mindre än tre månader, det känns otroligt tomt och konstigt. De två småkillarna på 3 och 4 år vi har kvar nu får leva ut sina liv som älskade medlemmar av familjen, sedan blir det nog en lååååång paus innan vi ens funderar på djur igen.Anna_H skrev:
Ja, ena dottern säger att vi MÅSTE skaffa nya katter så fort som möjligt, för att det känns tomt att komma hem annars. Och särskilt ena hunden är och kollar kattluckan hela tiden för att se om de inte ska komma hem snart. Men samtidigt har vi planer på att bygga om kök och matsal (och då är det bra att inte ha kattungar/ungkatter för snickarna att hålla reda på) och det är väldigt skönt att inte behöva fixa kattvakt så fort man ska bort en natt.Jumos skrev:Ja, det är en skitsituation även om beslutet i sig är "lätt" baserat på prognosen. Vi har förlorat två stycken på mindre än tre månader, det känns otroligt tomt och konstigt. De två småkillarna på 3 och 4 år vi har kvar nu får leva ut sina liv som älskade medlemmar av familjen, sedan blir det nog en lååååång paus innan vi ens funderar på djur igen.
Så det får dröja några år.
Jag grejade i köket och vände mig sedan om och såg att katten som vanligt ljudlös smugit in i köket och lagt sig. Han blinkade långsamt åt mig, jag blinkade långsamt tillbaka, jag öppnade ögonen och ser att kattskrället inte alls blinkade långsamt utan blundade punkt slut. Nedtagen på jorden igen alltså. 😂
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 381 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 381 inlägg
Det där med långsam-blinkning, kisa på varann, blinka igen fattade jag redan med min första katt 1985 (han, Nallekatten, som jag räddade från att bli avlivad).
Jag hade precis fyllt 20, katten var tre, jag älskade honom från första gången jag såg honom.
Det tog några månader innan han älskade mig, men sen var det vi. Vi.
Hopp till 2010 eller så när jag började kolla på kanalen Animal Planet och Jackson Galaxy, med showen "My cat from Hell", ett program att gilla för alla som tycker att katter förtjänar bättre rykte än att de är lömska, oberäkneliga och slår klorna i alla.
Jackson hade en video (den är ännu populär) där han visar hur katten och ägaren ska känna sig trygga med varann genom att titta i ögonen, och blinka sakta, för att det bevisar att man litar på varann.
Första gången jag såg det så tänkte jag att det var skoj, det vet jag ju redan.
Kan verkligen rekommendera hans videor, mycket bra att lära för de som aldrig haft en katt tidigare och blir ställda inför problem såsom kissa utanför toalådan med mera.
Jag hade precis fyllt 20, katten var tre, jag älskade honom från första gången jag såg honom.
Hopp till 2010 eller så när jag började kolla på kanalen Animal Planet och Jackson Galaxy, med showen "My cat from Hell", ett program att gilla för alla som tycker att katter förtjänar bättre rykte än att de är lömska, oberäkneliga och slår klorna i alla.
Jackson hade en video (den är ännu populär) där han visar hur katten och ägaren ska känna sig trygga med varann genom att titta i ögonen, och blinka sakta, för att det bevisar att man litar på varann.
Kan verkligen rekommendera hans videor, mycket bra att lära för de som aldrig haft en katt tidigare och blir ställda inför problem såsom kissa utanför toalådan med mera.
Älskar " My cat from Hell" programmet och ibland är det " My cat from Heaven" avsnitt som är riktiga " hjärtknipare"Maria T skrev:Det där med långsam-blinkning, kisa på varann, blinka igen fattade jag redan med min första katt 1985 (han, Nallekatten, som jag räddade från att bli avlivad).
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 381 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 381 inlägg
Klart han log. 😉MariaiÖstergötland skrev:Jag grejade i köket och vände mig sedan om och såg att katten som vanligt ljudlös smugit in i köket och lagt sig. Han blinkade långsamt åt mig, jag blinkade långsamt tillbaka, jag öppnade ögonen och ser att kattskrället inte alls blinkade långsamt utan blundade punkt slut. Nedtagen på jorden igen alltså. 😂
Han njuter av retas lite lagomt bara.
Frasse i mitt knä
Nu är jag fast, det blir inget gjort idag!
Äh, det får bli en till bild, här syns en tand om man kollar noga.
Han till synes sover (varit ute och härjat hela natten). Men snarkar, låter och vrider sig runt emellanåt.
Frasse är liksom ingen knäkatt, det är ingen favoritsysselsättning att lägga sig på sina människor i tid och otid.
Men just detta har blivit en nästan daglig tradition i några veckor nu, att hoppa upp i mitt knä vid frukost, och ligga så här ett tag.
edit igen:
Nu var det tillräckligt, nu gled han iväg ut igen. Frasse är hemma kanske en timme eller ibland två timmar per dygn nu såhär på sommaren. Men väldigt kärvänlig och kontaktsökande just när han kommer hem - det är tydligen lite viktigt med flocken också.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu är jag fast, det blir inget gjort idag!
Äh, det får bli en till bild, här syns en tand om man kollar noga.
Logga in
Skapa konto
Han till synes sover (varit ute och härjat hela natten). Men snarkar, låter och vrider sig runt emellanåt.
Frasse är liksom ingen knäkatt, det är ingen favoritsysselsättning att lägga sig på sina människor i tid och otid.
Men just detta har blivit en nästan daglig tradition i några veckor nu, att hoppa upp i mitt knä vid frukost, och ligga så här ett tag.
edit igen:
Nu var det tillräckligt, nu gled han iväg ut igen. Frasse är hemma kanske en timme eller ibland två timmar per dygn nu såhär på sommaren. Men väldigt kärvänlig och kontaktsökande just när han kommer hem - det är tydligen lite viktigt med flocken också.
Redigerat:
Först och främst så liknar det där en USB standard A (inte C)Bono_R skrev:
Men i verkligheten är det Lenovos lite underliga laddkontakt, som de är, mig veterligen helt ensamma med:
Så på det sättet var det kanske rätt, han laddar, med 65W, genom denna.
Undrar hur låååång jag kan göra mig?
Uppenbarligen tillräckligt lång för att välta ner lampan i golvet så glödlampan gick av precis vid sockeln.
Nu finns det mer plats för lek!
Logga in
Skapa konto
Uppenbarligen tillräckligt lång för att välta ner lampan i golvet så glödlampan gick av precis vid sockeln.
Logga in
Skapa konto
Nu finns det mer plats för lek!
Logga in
Skapa konto
Fikasällskap - stilstudie.
Logga in