1 083 593 läst · 13 061 svar
1084k läst
13,1k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
”Utekatt” är ett begrepp som verkligen behöver definieras, liksom ”innekatt”.Anna_H skrev:Katthemmet här i Karlstad har olika krav för olika katter, vissa ska helst gå inne, andra ska helst bo så att de har möjlighet att gå ute.
När jag kollar står det faktiskt inne/utekatt på de flesta eller "innekatt med in-nätad balkong eller inne- och utekatt". Det är ju många katter som kommer från ett känt hem, så att de vet hur de haft det. Men många djurskyddsföreningar anser verkligen att utekatter inte får förekomma.
Exempel:
[länk]
Mina blir kallade ”utekatter” inom djurvården för att de får gå ut överhuvudtaget.
Lösa dessutom. Skandal enligt många som aldrig låter sina katter gå ut från bostaden eftersom ”de kostar så mycket” ”de kan skada sig” ”de blir stulna”.
Utekatt väldigt illa, som om de bor ute och far illa.
Gissa katten; utekatt eller innekatt?
En mycket fin katt!Igen skrev:”Utekatt” är ett begrepp som verkligen behöver definieras, liksom ”innekatt”.
Mina blir kallade ”utekatter” inom djurvården för att de får gå ut överhuvudtaget.
Lösa dessutom. Skandal enligt många som aldrig låter sina katter gå ut från bostaden eftersom ”de kostar så mycket” ”de kan skada sig” ”de blir stulna”.
Utekatt väldigt illa, som om de bor ute och far illa.
Gissa katten; utekatt eller innekatt?
@Marlen Eskilsson
Både vi tvåbenta och fyrbenta här hemma är fundersamma hur det är med Doris?
Både vi tvåbenta och fyrbenta här hemma är fundersamma hur det är med Doris?
Administrator
· Skåne
· 7 897 inlägg
Doris tackar för omtankenFredrikR skrev:
Jag tycker att hon verkar må bra nu. Hon äter all kokt torsk hon kan få, väldigt glupskt. Och hon busar gärna.
Sedan är jag ju ändå orolig för det där att hon kunde ha någon överkänslighet eller allergi. När hon var på djursjukhuset hade de gett henne torsk och royal canin gastrointestinal, och det får hon nu också. Men sedan stod det i pappren vi fick att hon skulle ha bara royal canin anallergenic, så då köpte vi det också. Det är bara det att hon vägrar äta det där anallergenic.
Provsvaren hade kommit i fredags men veterinären fick inte tag på mig då. Ska prata med henne i morgon.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hon tvättar tassen hela tiden där droppet satt.
Redigerat:
Ingen katt väljer väl något annat om det bjuds kokt torskMarlen Eskilsson skrev:Doris tackar för omtanken
Jag tycker att hon verkar må bra nu. Hon äter all kokt torsk hon kan få, väldigt glupskt. Och hon busar gärna.
Sedan är jag ju ändå orolig för det där att hon kunde ha någon överkänslighet eller allergi. När hon var på djursjukhuset hade de gett henne torsk och royal canin gastrointestinal, och det får hon nu också. Men sedan stod det i pappren vi fick att hon skulle ha bara royal canin anallergenic, så då köpte vi det också. Det är bara det att hon vägrar äta det där anallergenic.
Provsvaren hade kommit i fredags men veterinären fick inte tag på mig då. Ska prata med henne i morgon.
[bild]
- Dags för mig att vakta brödkorgen som vanligt...
- Varför behöver du alltid sträcka på dig och bli en meter lång när du vaktar?
- Tja, jag måste se stor ut och vara uppvärmd och redo att agera om någon vill sno nåt! Och dessa kexen på skärbrädan ser extra god...errrh...värdefulla ut, de får jag nog hålla ett närmre öga på...
Logga in
Skapa konto
- Tja, jag måste se stor ut och vara uppvärmd och redo att agera om någon vill sno nåt! Och dessa kexen på skärbrädan ser extra god...errrh...värdefulla ut, de får jag nog hålla ett närmre öga på...
Logga in
Skapa konto
Skönt att hon verkar vara okMarlen Eskilsson skrev:Doris tackar för omtanken
[bild]
Klart torsk är bättre än Royal, våra äter också olika sorter av det.
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg
Vilken skön kisseMicrokatten skrev:- Dags för mig att vakta brödkorgen som vanligt...
[bild]
[bild]