4774
Åh så mysigt

• Gilla
Noramasen
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Katthemmet här i Karlstad har olika krav för olika katter, vissa ska helst gå inne, andra ska helst bo så att de har möjlighet att gå ute.
När jag kollar står det faktiskt inne/utekatt på de flesta eller "innekatt med in-nätad balkong eller inne- och utekatt". Det är ju många katter som kommer från ett känt hem, så att de vet hur de haft det. Men många djurskyddsföreningar anser verkligen att utekatter inte får förekomma.

Exempel:
[länk]
”Utekatt” är ett begrepp som verkligen behöver definieras, liksom ”innekatt”.
Mina blir kallade ”utekatter” inom djurvården för att de får gå ut överhuvudtaget.
Lösa dessutom. Skandal enligt många som aldrig låter sina katter gå ut från bostaden eftersom ”de kostar så mycket” ”de kan skada sig” ”de blir stulna”.

Utekatt väldigt illa, som om de bor ute och far illa.

Gissa katten; utekatt eller innekatt?

• Katt utomhus bredvid en kruka med grönt gräs, stängda ögon, njuter, soligt, blå kruka i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Grå sphynxkatt med stora öron tittar fram i orange filt.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
Rd 350 och 15 till
  • Laddar…
Igen Igen skrev:
”Utekatt” är ett begrepp som verkligen behöver definieras, liksom ”innekatt”.
Mina blir kallade ”utekatter” inom djurvården för att de får gå ut överhuvudtaget.
Lösa dessutom. Skandal enligt många som aldrig låter sina katter gå ut från bostaden eftersom ”de kostar så mycket” ”de kan skada sig” ”de blir stulna”.

Utekatt väldigt illa, som om de bor ute och far illa.

Gissa katten; utekatt eller innekatt?
En mycket fin katt! ;):heart:

• Gilla
Igen
  • Laddar…
4774
Frågar du katten så trivs den bäst när den får bestämma själv

• Gilla
Igen och 3 till
  • Laddar…
Hade egentligen tänkt ta tag i dagen, kolla om Bärra vill in osv, men....
Röd katt sover på vit filt, inomhus, soligt, fridfullt.
Skapa konto

:oops::love:

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Rd 350 och 13 till
  • Laddar…
Hann nätt och jämnt fälla ut den innan hon skulle sitta högst upp och spana lite.
Fluffig katt sitter på stege framför rött hus, annan katt i trädgården, soligt, klar himmel.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Rd 350 och 19 till
  • Laddar…
@Marlen Eskilsson
Både vi tvåbenta och fyrbenta här hemma är fundersamma hur det är med Doris? :heart:

• Gilla
Jumos och 4 till
  • Laddar…
.. och nu när vi hittat den, vill vi knappt kliva ur den! Speciellt inte efter att elaka tanten la in en lammfäll därinne också.. mycket varmt o mysigt och man måste puta sängen emellanåt också :)

Katt ligger i hajformad säng på mönstrad matta, solbelyst, ser uppåt.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Rd 350 och 13 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
@Marlen Eskilsson
Både vi tvåbenta och fyrbenta här hemma är fundersamma hur det är med Doris? :heart:
Doris tackar för omtanken :heart:
Jag tycker att hon verkar må bra nu. Hon äter all kokt torsk hon kan få, väldigt glupskt. Och hon busar gärna.

Sedan är jag ju ändå orolig för det där att hon kunde ha någon överkänslighet eller allergi. När hon var på djursjukhuset hade de gett henne torsk och royal canin gastrointestinal, och det får hon nu också. Men sedan stod det i pappren vi fick att hon skulle ha bara royal canin anallergenic, så då köpte vi det också. Det är bara det att hon vägrar äta det där anallergenic.

Provsvaren hade kommit i fredags men veterinären fick inte tag på mig då. Ska prata med henne i morgon.

Fluffig katt ligger upp och ner och tvättar sig under en soffa.
Skapa konto

Hon tvättar tassen hela tiden där droppet satt.

Redigerat:
  • Älska
  • Gilla
Appendix och 16 till
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Jag tycker att hon verkar må bra nu. Hon äter all kokt torsk hon kan få, väldigt glupskt. Och hon busar gärna.

Sedan är jag ju ändå orolig för det där att hon kunde ha någon överkänslighet eller allergi. När hon var på djursjukhuset hade de gett henne torsk och royal canin gastrointestinal, och det får hon nu också. Men sedan stod det i pappren vi fick att hon skulle ha bara royal canin anallergenic, så då köpte vi det också. Det är bara det att hon vägrar äta det där anallergenic.

Provsvaren hade kommit i fredags men veterinären fick inte tag på mig då. Ska prata med henne i morgon.

[bild]
Ingen katt väljer väl något annat om det bjuds kokt torsk :D

• Älska
  • Gilla
4774 och 3 till
  • Laddar…
Det här skulle lätt funka med Ester som gör vad som helst för några Dreamies.

• Gilla
  • Haha
Niclas89 och 18 till
  • Laddar…
Microkatten
- Dags för mig att vakta brödkorgen som vanligt...
Svart katt bredvid brödkorg på träbord, inomhusmiljö.
Skapa konto

-
Varför behöver du alltid sträcka på dig och bli en meter lång när du vaktar?
- Tja, jag måste se stor ut och vara uppvärmd och redo att agera om någon vill sno nåt! Och dessa kexen på skärbrädan ser extra god...errrh...värdefulla ut, de får jag nog hålla ett närmre öga på...
En svart katt ligger bredvid ost på skärbräda på ett träbord.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Veronia och 16 till
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:

[bild]
Skönt att hon verkar vara ok :love:
Klart torsk är bättre än Royal, våra äter också olika sorter av det.

• Gilla
  • Älska
Anna_H och 3 till
  • Laddar…
I morse, med mitt svarta sömnpiller Sotnos:
Svart katt ligger på orange filt inomhus, suddig bakgrund, bokhylla, dörr, oskärpt foto.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Meta9 och 15 till
  • Laddar…
4774
Microkatten Microkatten skrev:
- Dags för mig att vakta brödkorgen som vanligt...
[bild]

-
Varför behöver du alltid sträcka på dig och bli en meter lång när du vaktar?
- Tja, jag måste se stor ut och vara uppvärmd och redo att agera om någon vill sno nåt! Och dessa kexen på skärbrädan ser extra god...errrh...värdefulla ut, de får jag nog hålla ett närmre öga på...
[bild]
Vilken skön kisse

• Gilla
Microkatten och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.