1 085 388 läst · 13 086 svar
1085k läst
13,1k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Naturligtvis är sådana kontrakt värdelösa. Det är bara för att katthemen skall försöka skydda sina gunstlingar från de värsta avskumen. Själv har jag haft tre katter från katthem, men något sådant kontrakt har jag aldrig sett. Att låsa in en katt som skulle haft en fin trädgård att springa i, är ju rent djurplågeri. Den senaste katten kostade femhundra kronor, vaccinerad och klar.
Minnie
Minnie
Du har rätt det kan man så klart göra. Med min tur så skulle troligen någon från katthuset råka gå förbi min gård och känna igen oss och katten.MariaiÖstergötland skrev:
Jag ska sluta klaga på katthusen dom gör ett bra o viktigt arbete.
Sålt är sålt, de kan ställa vilka krav de vill och man kan välja att acceptera dem, men när katten väl är såld har de rent juridiskt inget att säga till om längre.N Niq skrev:
Här visar Thania upp en mindre modell av kattong som passar bra att sitta i inomhus.
Och här är en kattong för utomhusbruk med vädertålig fasad och panoramafönster som passar utmärkt att ligga och spana i vid sämre väder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Och här är en kattong för utomhusbruk med vädertålig fasad och panoramafönster som passar utmärkt att ligga och spana i vid sämre väder.
Logga in
Skapa konto
Som sagt, silvertejp is da shit..Lill72 skrev:
Missen såg nöjd ut (i bägge kattongerna)
Jag ska sluta klaga på katthusen dom gör ett bra o viktigt arbete.[/QUOTE]
Det brukar ju dyka upp omplaceringskatter på FB emellanåt, både med och utan kostnad. Så fick vi får första katt. I och för sig betalade vi då en liten slant, men hon är raskatt med stamtavla och hela baletten. Den lokala djurhjälpsgruppen har ofta katter som söker hem för att folk flyttar till lägenhet eller stallkatten fått ungar.
Det brukar ju dyka upp omplaceringskatter på FB emellanåt, både med och utan kostnad. Så fick vi får första katt. I och för sig betalade vi då en liten slant, men hon är raskatt med stamtavla och hela baletten. Den lokala djurhjälpsgruppen har ofta katter som söker hem för att folk flyttar till lägenhet eller stallkatten fått ungar.
Helt plötsligt har katten fått upp ögonen för en liten byrå vi har i vardagsrummet. Tidigare stod där en ampellilja med långa spröt, men den tuggade han sönder. Jag bytte krukväxt men byrån är visst lika intressant ändå. Kattskrälle.
Logga in
Skapa konto
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 491 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 491 inlägg
I all välmening - om den där söta pälsbollen gillar att tugga växter så bör du flytta på Kristi Törnekronan (om det nu är en sån i krukan, jag kan se fel) för dess växtsaft är irriterande. Detta alltså om han lyckas få ett bett utan att sticka sig på törne...MariaiÖstergötland skrev:
Matchar byrån lika snyggt som dina andra möbler i alla fall.
Han har nästan aldrig tuggat på växter tidigare... Jag valde en taggig växt för att han INTE skulle tugga på den, får se hur långt intelligensen hans räcker.Maria T skrev:I all välmening - om den där söta pälsbollen gillar att tugga växter så bör du flytta på Kristi Törnekronan (om det nu är en sån i krukan, jag kan se fel) för dess växtsaft är irriterande. Detta alltså om han lyckas få ett bett utan att sticka sig på törne...
Matchar byrån lika snyggt som dina andra möbler i alla fall.
@Marlen Eskilsson Hur går det för stackars Doris och för er? Vi gick igenom en lång period med en av katterna som hade problem med magen och blev inlagd för att han bara kräktes och inte fick behålla mat eller vätska, så jag vet hur maktlös man kan känna sig. Jag har nog tänkt på er varje dag sedan du la ut att hon var inlagd, jag hoppas att de identifierat felet och att hon mår bättre
Administrator
· Skåne
· 7 902 inlägg
Logga in
Skapa konto
Idag fick vi hämta hem henne igen! Sedan igår kväll mår hon inte illa längre och magen verkar funka. Fast jag fick med mig någon morfinliknande medicin jag ska ge henne, hon har nog fortsatt ont säger de. Vi väntar på en hel bunt provsvar innan de kan säga definitivt vad det var. De kunde dock se på ultraljudet att hon hade inflammation i bukspottskörteln och en irriterad tarm. Nu ska hon få bara torsk och allergifoder tills vidare.
Hon är väldigt glad att vara hemma igen, och längtar tills vi låter henne gå ut.
Glada nyheter!Marlen Eskilsson skrev:[bild]
Idag fick vi hämta hem henne igen! Sedan igår kväll mår hon inte illa längre och magen verkar funka. Fast jag fick med mig någon morfinliknande medicin jag ska ge henne, hon har nog fortsatt ont säger de. Vi väntar på en hel bunt provsvar innan de kan säga definitivt vad det var. De kunde dock se på ultraljudet att hon hade inflammation i bukspottskörteln och en irriterad tarm. Nu ska hon få bara torsk och allergifoder tills vidare.
Hon är väldigt glad att vara hemma igen, och längtar tills vi låter henne gå ut.
Jag, Rasmus och Bärra som precis klev av min mage efter att ha sagt godnatt (kvällsrutin) hoppas Doris tillfrisknar fort nu när hon hemma med sin flock.