Minnie Mesola
Naturligtvis är sådana kontrakt värdelösa. Det är bara för att katthemen skall försöka skydda sina gunstlingar från de värsta avskumen. Själv har jag haft tre katter från katthem, men något sådant kontrakt har jag aldrig sett. Att låsa in en katt som skulle haft en fin trädgård att springa i, är ju rent djurplågeri. Den senaste katten kostade femhundra kronor, vaccinerad och klar.

Minnie

Katt gäspar, pratbubblor på svenska, filmrulle-ram, inomhusmiljö, skymt av TV.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
Rd 350 och 11 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Ursäkta dumbomen här, men om man köper en katt från ett katthem på annan ort, kan man då inte korsa fingrarna bakom ryggen när man skriver på det där kontraktet? Vem ska tjalla? Eller har de spioner som kryper runt i buskarna? Isåfall förstår jag varför katterna är så dyra. :thinking:
Du har rätt det kan man så klart göra. Med min tur så skulle troligen någon från katthuset råka gå förbi min gård och känna igen oss och katten.

Jag ska sluta klaga på katthusen dom gör ett bra o viktigt arbete.

• Älska
  • Gilla
dicliff och 1 till
  • Laddar…
E
N Niq skrev:
Du har rätt det kan man så klart göra. Med min tur så skulle troligen någon från katthuset råka gå förbi min gård och känna igen oss och katten.

Jag ska sluta klaga på katthusen dom gör ett bra o viktigt arbete.
Sålt är sålt, de kan ställa vilka krav de vill och man kan välja att acceptera dem, men när katten väl är såld har de rent juridiskt inget att säga till om längre.

• Gilla
  • Älska
dicliff och 2 till
  • Laddar…
E Elektra skrev:
Sålt är sålt, de kan ställa vilka krav de vill och man kan välja att acceptera dem, men när katten väl är såld har de rent juridiskt inget att säga till om längre.
Bra poäng, är det så?

E
Bra poäng, är det så?
Ja, du förfogar själv över din egendom när du har köpt en vara, i det här fallet katten. I annat fall måste det stå med ett vite i avtalet om de skulle ens komma på tanken att processa, samma sak gäller dyrare saker/djur som t ex hästar.

• Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
Här visar Thania upp en mindre modell av kattong som passar bra att sitta i inomhus.
Långhårig katt i en kartong på ett trägolv, ser nyfiket ut, inomhusmiljö.
Skapa konto

Och här är en kattong för utomhusbruk med vädertålig fasad och panoramafönster som passar utmärkt att ligga och spana i vid sämre väder.
Svartvit randig kattporträtt i en ram stående på träytan; ducttejp på silvergrå ram.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Rd 350 och 19 till
  • Laddar…
Lill72 Lill72 skrev:
Här visar Thania upp en mindre modell av kattong som passar bra att sitta i inomhus.
[bild]
Och här är en kattong för utomhusbruk med vädertålig fasad och panoramafönster som passar utmärkt att ligga och spana i vid sämre väder.
[bild]
Som sagt, silvertejp is da shit.. ;)(y):cool:

Missen såg nöjd ut :D (i bägge kattongerna)

• Gilla
Lill72 och 1 till
  • Laddar…
Jag ska sluta klaga på katthusen dom gör ett bra o viktigt arbete.[/QUOTE]

Det brukar ju dyka upp omplaceringskatter på FB emellanåt, både med och utan kostnad. Så fick vi får första katt. I och för sig betalade vi då en liten slant, men hon är raskatt med stamtavla och hela baletten. Den lokala djurhjälpsgruppen har ofta katter som söker hem för att folk flyttar till lägenhet eller stallkatten fått ungar.

Helt plötsligt har katten fått upp ögonen för en liten byrå vi har i vardagsrummet. Tidigare stod där en ampellilja med långa spröt, men den tuggade han sönder. Jag bytte krukväxt men byrån är visst lika intressant ändå. Kattskrälle. :crysmile: Grå katt sitter på byrå bredvid krukväxt och dekorativ ljushållare. Inredning inkluderar tavla och träpersienner.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Rd 350 och 13 till
  • Laddar…
Maria T
Helt plötsligt har katten fått upp ögonen för en liten byrå vi har i vardagsrummet. Tidigare stod där en ampellilja med långa spröt, men den tuggade han sönder. Jag bytte krukväxt men byrån är visst lika intressant ändå. Kattskrälle. :crysmile:[bild]
I all välmening - om den där söta pälsbollen gillar att tugga växter så bör du flytta på Kristi Törnekronan (om det nu är en sån i krukan, jag kan se fel) för dess växtsaft är irriterande. Detta alltså om han lyckas få ett bett utan att sticka sig på törne...
Matchar byrån lika snyggt som dina andra möbler i alla fall. :heart:

• Gilla
MariaiÖstergötland och 1 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
I all välmening - om den där söta pälsbollen gillar att tugga växter så bör du flytta på Kristi Törnekronan (om det nu är en sån i krukan, jag kan se fel) för dess växtsaft är irriterande. Detta alltså om han lyckas få ett bett utan att sticka sig på törne...
Matchar byrån lika snyggt som dina andra möbler i alla fall. :heart:
Han har nästan aldrig tuggat på växter tidigare... Jag valde en taggig växt för att han INTE skulle tugga på den, får se hur långt intelligensen hans räcker.

• Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
@Marlen Eskilsson Hur går det för stackars Doris och för er? Vi gick igenom en lång period med en av katterna som hade problem med magen och blev inlagd för att han bara kräktes och inte fick behålla mat eller vätska, så jag vet hur maktlös man kan känna sig. Jag har nog tänkt på er varje dag sedan du la ut att hon var inlagd, jag hoppas att de identifierat felet och att hon mår bättre :heart:

• Gilla
  • Älska
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Långt pälsklädd katt sitter inne och tittar ut genom en glasdörr.
Skapa konto

Idag fick vi hämta hem henne igen! Sedan igår kväll mår hon inte illa längre och magen verkar funka. Fast jag fick med mig någon morfinliknande medicin jag ska ge henne, hon har nog fortsatt ont säger de. Vi väntar på en hel bunt provsvar innan de kan säga definitivt vad det var. De kunde dock se på ultraljudet att hon hade inflammation i bukspottskörteln och en irriterad tarm. Nu ska hon få bara torsk och allergifoder tills vidare.
Hon är väldigt glad att vara hemma igen, och längtar tills vi låter henne gå ut.

• Gilla
  • Älska
Alfredo och 20 till
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
[bild]
Idag fick vi hämta hem henne igen! Sedan igår kväll mår hon inte illa längre och magen verkar funka. Fast jag fick med mig någon morfinliknande medicin jag ska ge henne, hon har nog fortsatt ont säger de. Vi väntar på en hel bunt provsvar innan de kan säga definitivt vad det var. De kunde dock se på ultraljudet att hon hade inflammation i bukspottskörteln och en irriterad tarm. Nu ska hon få bara torsk och allergifoder tills vidare.
Hon är väldigt glad att vara hemma igen, och längtar tills vi låter henne gå ut.
Glada nyheter!
Jag, Rasmus och Bärra som precis klev av min mage efter att ha sagt godnatt (kvällsrutin) hoppas Doris tillfrisknar fort nu när hon hemma med sin flock. :heart:

• Gilla
  • Älska
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.