En katt tittar intresserat på en biten smörgås som en person håller. Hemmiljö, detaljrik och fokus på katten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Gilla
  • Älska
Alfredo och 21 till
  • Laddar…
Jumos Jumos skrev:
[bild]
Dela med dig! ;)(y):heart:

• Älska
Jumos
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Dela med dig! ;)(y):heart:
Han är sjukt sugen på äggmacka! Tyvärr har han haft problem med början till magsår och en mage som har strulat i flera år, så hur söt han än är så får han inte ens smaka lite lite :confused:

• Älska
  • Ledsen
  • Gilla
dicliff och 2 till
  • Laddar…
Jumos Jumos skrev:
Han är sjukt sugen på äggmacka! Tyvärr har han haft problem med början till magsår och en mage som har strulat i flera år, så hur söt han än är så får han inte ens smaka lite lite :confused:
Vår ena har plåtmage och den andra som skulle behöva lite extra är känslig. :cry:

• Ledsen
Jumos
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Vår ena har plåtmage och den andra som skulle behöva lite extra är känslig. :cry:
Det är så himla typiskt. Det finns ju rätt mycket specialfoder med mycket kalorier som är gjorda för katter med känslig mage, men tyvärr kostar det skjortan att bara utfodra med sån mat (tro mig, mitt bankkonto vet!).

Vi har gått fullt ut crazy cat family, katterna har varsin chipstyrd matstation så att alla får ha sin mat i fred vilket var räddningen när tre äter olika specialfoder och den fjärde är fet och absolut inte behöver de andras kalorier. Matstationerna har varit värda sin vikt i guld!

• Gilla
  • Älska
dicliff och 4 till
  • Laddar…
Jumos Jumos skrev:
Det är så himla typiskt. Det finns ju rätt mycket specialfoder med mycket kalorier som är gjorda för katter med känslig mage, men tyvärr kostar det skjortan att bara utfodra med sån mat (tro mig, mitt bankkonto vet!).

Vi har gått fullt ut crazy cat family, katterna har varsin chipstyrd matstation så att alla får ha sin mat i fred vilket var räddningen när tre äter olika specialfoder och den fjärde är fet och absolut inte behöver de andras kalorier. Matstationerna har varit värda sin vikt i guld!
Känns igen, allt för väl. :oops:
2 matstationer, Surefeed.
Låg kalori till Bärra, högkalori till Rasmus.
Båda från Royal Canin.

Dom är värda att ha det bra. :love:

• Älska
Maria T och 2 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Känns igen, allt för väl. :oops:
2 matstationer, Surefeed.
Låg kalori till Bärra, högkalori till Rasmus.
Båda från Royal Canin.

Dom är värda att ha det bra. :love:
Ja, surefeeden har verkligen räddat situationen! Jag vet ärligt talat inte hur vi hade kunnat lösa det utan dem, då hade katterna fått leva i varsin del av huset och det hade ju inte varit hållbart för varken katterna eller oss.

Vi kör också royal, unrinary och gastro. Light och fullfett. Både torrfoder och mjukmat i olika konstellationer och varianter - vi har ett helt dubbelt underskåp i köket med olika varianter av mjuk och torr för att alla ska få det de behöver och mår bra av.

Precis som du säger - de är värda att ha det bra :heart:

• Älska
  • Gilla
Sona2012 och 1 till
  • Laddar…
Bärra, valde oss, obrydd?!

:oops::heart:

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Nalleman64 och 13 till
  • Laddar…
Har sagt att han ska spela "Lille katt" för henne men han säger att han inte kan den men hon verkar rätt nöjd ändå.

• Älska
  • Gilla
Nalleman64 och 7 till
  • Laddar…
Idag hade vår katt fått syn på något myyycket spännande i uterummet. Jag trodde det var den svarta katten som brukar stryka omkring här. Icke. En helt annan gäst. :sweat: Detta var 5 min innan vi skulle få gäster som aldrig varit hemma hos oss förut. Mannen sa "Gå ut och klubba den!" Vilket första intryck hade jag gett gästerna om jag stått med blodig klubba i högsta hugg? :crysmile: Strax efter som på beställning dök den svarta katten upp i trädgården. Så vi gjorde det enda rätta..vi släppte in den i uterummet. Hur det slutade vet vi inte, vi såg eller hörde inget efter det. Möjligen att råttan fick spatt och stack ut samma väg som den kom in. Jag har för säkerhets skull gillrat en fälla med Nutella. Katt står på fönsterbrädan, blickar utåt, inomhus, växter, ljus, vinterlandskap utanför.
Skapa konto
Ekorre på hyllor fulla med diverse föremål framför soligt fönster med träd och hus utanför.
Skapa konto
(Och ja, det är fågelmat i påsen på översta hyllan. Och nej, jag är inte dum i huvudet men jag har haft fågelmat där i 4,5 år och aldrig sett en råtta därinne förut. Nu är fågelmaten dock bortplockad.)

• Gilla
  • Älska
  • Wow
Rd 350 och 10 till
  • Laddar…
Det här inlägget kan bli lite rörigt men kul då det är 2 vita katter och 3 grannar inblandade, jag kallar grannarna 1,2 och 3 efter vilken våning de bor på, 1 är min särbo som är sängliggande efter en operation, så jag är där och hjälper till.
Jag ska gå ut med hunden "Ta med katten vita ut på baksidan" hör jag från vardagsrummet.
Jag ska ha med mig mycket grejer och hunden ut så jag kan inte bära katten, och när jag öppnar lägenhetsdörren försvinner katten som en avlöning, jag hinner inte ens se åt vilket håll, det finns 4 trapphus a 3 våningar i samma port. Tänker att jag går ut med hunden först som står med benen i kors, så letar jag efter katten sen.
2 och 3 vet inte att vår vita katt finns, men katten har dragit upp till 3 och jamar utanför dörren, 3 öppnar och tror att det är 2s katt, för 2 har en identisk vit katt. Det här är på förmiddagen, 3 vet att 2 jobbar natt och har nyckel till 2, så hon tar katten, låser upp tyst och puttar in katten där.
Hos 2 är en dotter hemma som väcker sin mamma "Mamma, har vi 2 vita katter"
En yrvaken mamma fattar ingenting när 2 vita katter står bredvid varandra i vardagsrummet :sleep::surprised::thinking: Hon ringer till 3 och berättar det märkliga, de spånar om att katten kanske tillhör 1.
Jag kommer precis tillbaka när 3 står och knackar på vår dörr, och vi får ett gott skratt när polletten ramlar ner :rofl::crysmile::crysmile::crysmile:

• Haha
  • Gilla
Ingenjören och 18 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Det här inlägget kan bli lite rörigt men kul då det är 2 vita katter och 3 grannar inblandade, jag kallar grannarna 1,2 och 3 efter vilken våning de bor på, 1 är min särbo som är sängliggande efter en operation, så jag är där och hjälper till.
Jag ska gå ut med hunden "Ta med katten vita ut på baksidan" hör jag från vardagsrummet.
Jag ska ha med mig mycket grejer och hunden ut så jag kan inte bära katten, och när jag öppnar lägenhetsdörren försvinner katten som en avlöning, jag hinner inte ens se åt vilket håll, det finns 4 trapphus a 3 våningar i samma port. Tänker att jag går ut med hunden först som står med benen i kors, så letar jag efter katten sen.
2 och 3 vet inte att vår vita katt finns, men katten har dragit upp till 3 och jamar utanför dörren, 3 öppnar och tror att det är 2s katt, för 2 har en identisk vit katt. Det här är på förmiddagen, 3 vet att 2 jobbar natt och har nyckel till 2, så hon tar katten, låser upp tyst och puttar in katten där.
Hos 2 är en dotter hemma som väcker sin mamma "Mamma, har vi 2 vita katter"
En yrvaken mamma fattar ingenting när 2 vita katter står bredvid varandra i vardagsrummet :sleep::surprised::thinking: Hon ringer till 3 och berättar det märkliga, de spånar om att katten kanske tillhör 1.
Jag kommer precis tillbaka när 3 står och knackar på vår dörr, och vi får ett gott skratt när polletten ramlar ner :rofl::crysmile::crysmile::crysmile:
Det var banne mig kul:D:rofl::D:rofl::D(y)(y)

• Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
S Sona2012 skrev:
Det var banne mig kul:D:rofl::D:rofl::D(y)(y)
Jo, jag har skrattat för mig själv flera gånger sen det här hände igår.

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
Här är vi oroliga för Doris som ligger på djursjukhuset med dropp sedan i går morse. Hon har ätit och druckit mindre och mindre den senaste veckan, i torsdags och fredags inte alls. Jag insåg att hon började bli uttorkad, dessutom var vi oroliga att det var blod hon kräktes upp, då det var rosa.

Hon har tydligen inflammation i bulspottskörteln och i tarmen. De ser en grej i hennes magsäck, de skulle ev. försöka få ut den om den inte rör på sig.

En långhårig katt ser trött eller missnöjd ut i en rosa kattbärare med en blå filt.
Skapa konto

I väntan på doktorn.

• Ledsen
  • Älska
Alfredo och 25 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.