1 085 388 läst · 13 086 svar
1085k läst
13,1k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Ajaj, det var tråkigt! Katter har ju inte förmåga att kunna vara utan mat en längre tid, utan måste äta regelbundet. Så bra ändå att hon nu är på sjukhuset med dropp, fast det är jobbigt. Om det är något olämpligt föremål hon har lyckats svälja, så kanske det löser sig bra genom att plocka bort det. Håller tummarna och klorna!
Krya hälsningar från Rasmus och Bärra.
Ja Rasmus la sig i duschen i går morse...
Oklart varför och hans mage har krånglat sista dagarna och har dissat blötmaten men ätit torrisar på nätterna, men idag har det varit rena fat efter att maten delats med sked innan och vilken glädje att se.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Ja Rasmus la sig i duschen i går morse...
Oklart varför och hans mage har krånglat sista dagarna och har dissat blötmaten men ätit torrisar på nätterna, men idag har det varit rena fat efter att maten delats med sked innan och vilken glädje att se.
@Marlen Eskilsson Här hålls också alla tummar vi har (även kattens, som jag aldrig lyckas hitta när det är dags för kloklippning).
Jag gick upp på övervåningen förut och såg att linneskåpsdörren stod på glänt, dessutom var en kudde utputtad på golvet. Svaret på varför ser ni här. När man tror att han redan hittat och utforskat alla mysiga och omysiga ställen att ligga på så hittar han ändå nya.
Jag gick upp på övervåningen förut och såg att linneskåpsdörren stod på glänt, dessutom var en kudde utputtad på golvet. Svaret på varför ser ni här. När man tror att han redan hittat och utforskat alla mysiga och omysiga ställen att ligga på så hittar han ändå nya.
Logga in
Skapa konto
Kors i taket..
Nisse fick en tidig julklapp några veckor innan jul av mig.. en liten koja/säng med en liten boll hängandes i taket (kojan e jättesöt.. den har svans haha)
Iaf så har inte Nisse behagat använda den.. han har absolut inte rört den, inte lekt med den, inte brytt sig.. inte ens tittat på den (trots att vi försökt visa den)..
Men IDAG har han ”hittat” den.. och den var tydligen inte alls så dum!
(i denna takt kanske han hittar makens julklapp om cirkus 3 v)
Nisse fick en tidig julklapp några veckor innan jul av mig.. en liten koja/säng med en liten boll hängandes i taket (kojan e jättesöt.. den har svans haha)
Iaf så har inte Nisse behagat använda den.. han har absolut inte rört den, inte lekt med den, inte brytt sig.. inte ens tittat på den (trots att vi försökt visa den)..
Logga in
Skapa konto
Men IDAG har han ”hittat” den.. och den var tydligen inte alls så dum!
(i denna takt kanske han hittar makens julklapp om cirkus 3 v)
Jag hoppas Doris piggar på sig å det snaraste, man lider så det värker i själen när de är sjuka. Våra fyra monster skickar varma tankar till DorisMarlen Eskilsson skrev:Här är vi oroliga för Doris som ligger på djursjukhuset med dropp sedan i går morse. Hon har ätit och druckit mindre och mindre den senaste veckan, i torsdags och fredags inte alls. Jag insåg att hon började bli uttorkad, dessutom var vi oroliga att det var blod hon kräktes upp, då det var rosa.
Hon har tydligen inflammation i bulspottskörteln och i tarmen. De ser en grej i hennes magsäck, de skulle ev. försöka få ut den om den inte rör på sig.
[bild]
I väntan på doktorn.
Vi fick tyvärr uppleva den tråkigaste delen med att ha husdjur i torsdags då vi var tvungna att avliva våran 16 åriga katt. Hon är djupt saknad i familjen och efterlämnade ett stort hål.
Har lite börjat söka efter en ny katt och märker att det inte är så lätt att skaffa katt mera. Alla begär mycket pengar för sina kattungar. Vår nyss bortgångna katt hittade jag i en tidningsannons och gav ett paket kaffe för.
Jag förstår att uppfödare behöver betalt för sina katter men även katthusen med räddade katter ska ha mycket betalt för sina katter vilket i min värld borde försvåra omplacering. Dessutom så kräver dom flesta uppfödare och katthus att man bara har katterna som innekatter. Våra katter har alltid fått gå ut och dom har mått bra.
Har lite börjat söka efter en ny katt och märker att det inte är så lätt att skaffa katt mera. Alla begär mycket pengar för sina kattungar. Vår nyss bortgångna katt hittade jag i en tidningsannons och gav ett paket kaffe för.
Jag förstår att uppfödare behöver betalt för sina katter men även katthusen med räddade katter ska ha mycket betalt för sina katter vilket i min värld borde försvåra omplacering. Dessutom så kräver dom flesta uppfödare och katthus att man bara har katterna som innekatter. Våra katter har alltid fått gå ut och dom har mått bra.
Vad tråkigt, beklagar sorgen!N Niq skrev:Vi fick tyvärr uppleva den tråkigaste delen med att ha husdjur i torsdags då vi var tvungna att avliva våran 16 åriga katt. Hon är djupt saknad i familjen och efterlämnade ett stort hål.
Angående priset så håller jag med. Men tanken är väl att man ska tänka till ett extra varv och inte bli en "crazy cat lady" som tar hem alla katter som finns på katthemmen... Vi gav 11.000 för vår lille kattunge, det är ett helt sjukt pris, men har man ställt in sig på en blå brittisk korthår så får man ta fram stora plånboken. Hoppas ni snart hittar vad ni söker efter, och som kan fylla en liten bit av tomrummet som uppstått!
Hej,N Niq skrev:Har lite börjat söka efter en ny katt och märker att det inte är så lätt att skaffa katt mera. Alla begär mycket pengar för sina kattungar. Vår nyss bortgångna katt hittade jag i en tidningsannons och gav ett paket kaffe för.
Det är alltid sorgligt är ett älskat husdjur dör. Er katt verkar ha levt ett långt och lyckligt liv hos er och det är ju det viktigaste. Det är det löftet vi ger när vi skaffar husdjur. "Ett bra liv och ett smärtfritt slut, utan lidande."
Anledningen till att även omhändertagna katter numer kostar en rejälare slant än ett paket kaffe (trots höga kaffepriser) är att man tänker att den som är villig att betala för katten också kommer att ta hand om den och inte tröttna och släppa ut den eller strunta i att ta katten till veterinären vid behov, vilket faktiskt har varit en baksida med de billiga kattungarna. Katthemmen har dessutom en hel del utgifter för katter som de tar hand om och detta ska också täckas.
Jag hoppas att en ny, mysig katt snart ska flytta hem till er.
Beklagar sorgenN Niq skrev:Vi fick tyvärr uppleva den tråkigaste delen med att ha husdjur i torsdags då vi var tvungna att avliva våran 16 åriga katt. Hon är djupt saknad i familjen och efterlämnade ett stort hål.
Vill inte tänka på den dagen då bara en möter oss i köket på morgonen och kommer till dörren när vi kommer hem efter jobb och skola.
Tack
Jo det är ju ett ansvar man har att se till så dom slipper lida. Det är lika svårt varje gång men det är för mig ännu värre att se dom gå omkring och plågas.
Jo ny katt kommer vi att skaffa. Blir nog två den här gången. Pga våran hund så måste vi ta kattungar. Vi skulle ändå inte bli bli goodkända av katthusen häromkring för att ta hand om deras katter. Man måste skriva ett sådant kontrakt att man bara håller katten som innekatt och att dom har rätt att närsomhelst ta den tillbaka om dom anser att vi missköter den.
Våra katter är väldigt omtyckta delar av vår familj men dom ska också göra lite nytta och fånga möss.
Jag förstår tanken med att hålla ett högre pris på katter och att folk tenderar att bättre hand om något som kostar lite mera. Men jag har nu märkt när vi har läst div annonser att det har uppstått en marknad för bedragare och kattfabriker. Dels med rena bluffanonser samt med folk som bara försöker sälja så många kattungar som möjligt. Om man är lite van vid katter så ser man snabbt att många inte alls verkar må bra eller är jätterädda.
Jo det är ju ett ansvar man har att se till så dom slipper lida. Det är lika svårt varje gång men det är för mig ännu värre att se dom gå omkring och plågas.
Jo ny katt kommer vi att skaffa. Blir nog två den här gången. Pga våran hund så måste vi ta kattungar. Vi skulle ändå inte bli bli goodkända av katthusen häromkring för att ta hand om deras katter. Man måste skriva ett sådant kontrakt att man bara håller katten som innekatt och att dom har rätt att närsomhelst ta den tillbaka om dom anser att vi missköter den.
Våra katter är väldigt omtyckta delar av vår familj men dom ska också göra lite nytta och fånga möss.
Jag förstår tanken med att hålla ett högre pris på katter och att folk tenderar att bättre hand om något som kostar lite mera. Men jag har nu märkt när vi har läst div annonser att det har uppstått en marknad för bedragare och kattfabriker. Dels med rena bluffanonser samt med folk som bara försöker sälja så många kattungar som möjligt. Om man är lite van vid katter så ser man snabbt att många inte alls verkar må bra eller är jätterädda.
Ursäkta dumbomen här, men om man köper en katt från ett katthem på annan ort, kan man då inte korsa fingrarna bakom ryggen när man skriver på det där kontraktet? Vem ska tjalla? Eller har de spioner som kryper runt i buskarna? Isåfall förstår jag varför katterna är så dyra.N Niq skrev:Tack