E
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Så du menar att mitt "svagt randig svans" inte kommer ge så mycket? :crysmile:
Tror det ger mer än att katten är för korkad för hur luckan fungerar!

• Haha
  • Gilla
dicliff och 2 till
  • Laddar…
Katten satt i sovrumsfönstret och pratade högljutt med något utanför, så tillslut fick jag gå och kolla efter. :p[bild]
"Det som göms i snö kommer fram i tö"

• Haha
  • Gilla
MariaiÖstergötland och 2 till
  • Laddar…
Gustav slickar bara i sig såsen och lämnar köttbitarna. Kattskrälle! :love:
Älskade kattskrälle för att vara exakt.

Detta blir kvar.

Brända chokladkakor i en rostfri stålskål på ett spis.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nej, det är faktiskt inte så farligt som det ser ut.
Innan nästa måltid har det mesta försvunnit.
Och det som blir kvar är hunden mer än glad att ta hand om. :rofl:

• Gilla
  • Älska
Rd 350 och 14 till
  • Laddar…
D dicliff skrev:

[video]

Detta blir kvar.

[bild]

Brukade se likadant ut hos oss. Hon slickade såsen och åt hälften av köttet som torkade till små stenhårda bitar nästan som torrfoder... Därför fick hon flera gånger om dagen små portioner , 1-2 msk, från en påse ( 85 g), hade alltid fri tillgång på torrfoder, det gick ca 400 g/ vecka. Så även om det var dyrare / portion än det vi själva åt så blev totala summan inte särskilt hög eftersom vi köpte i storpack förbrukningen för 6 månader.

• Älska
dicliff
  • Laddar…
D dicliff skrev:

[video]

Detta blir kvar.

[bild]

ofta så här med.. såsen/gelén först.. sedan går vi o tittar om tanten el farbrorn äter nått gott.. sedan ska det ev putsas lite,, sedan kan vi gå tillbaka och äta upp resten (OM det nu inte fanns ”nått bättre” någon annanstans - då sparar vi till bitarna till senare snacktajm)

:p

• Älska
  • Gilla
dicliff och 1 till
  • Laddar…
Vår ena tar mest såsen och lite bitar, om hon inte är jättehungrig. Att "äta sen" blir det inte mycket med med den lilla åpenfjärten till kusin i närheten...

• Haha
dicliff
  • Laddar…
Microkatten
Katterna får till kvällsmat en dryg tesked kött i sås, utspädd med ganska mycket vatten för att se till att de får i sig tillräckligt med vätska.

Båda slabbar i sig allt, den ena snabbare än den andra. Den snabba katten äter sedan direkt påfyllning av torrfoder. Den långsamma katten får också påfyllning av torrfoder, men måste först gå och mysa på en skön mage. Därifrån gör hon utflykter till torrfodret då och då.

Alla är vi olika, så även katter...

• Älska
  • Gilla
dicliff och 4 till
  • Laddar…
Mikael_L
Imorse var det spännande för Frasse.
Det var en liten hund här ute på gatan som sprang lös, jag fångade in den, det fanns en liten misstanke var den kom ifrån.
Och i väntan på att ägarna skulle komma och hämta så tog jag in den hemma.

Ojoj vad Frasse stirrade när det plötsligt sprang omkring en hund och nosade överallt, svansen som en stor flaskborste och Frasse får som en drakrygg längs hela ryggen när han drar ihop pälsen på något underligt vis.
Frasse låg i sin lilla "korg" en dryg halvmeter upp i luften och länge märkte inte hunden något (men hunden var en tik på en massa år gammal, och dessutom kattvan, så det kan förklara att hunden kunde gå en dm under Frasse utan att märka av Frasse).
Till sist började Frasse frambringa alla möjliga ljud, och för säkerhets skull höll jag hunden borta, jag ville inte ta risken att någon skulle skada sig.
Och så kom en herre och hämtade sin hund.

Och nu vidtog en timmes ordentlig undersökning av allt här hemma, oj vad Frasse trippade försiktigt omkring och luktade och kollade på allt. Och mina händer skulle han lukta på hur länge som helst - troligen för att jag skulle fatta att jag borde skämmas.
Till sist lugnade det sig, jag bad om ursäkt med lite Dreamies, vilket godtogs, sen blev det en liten koll utomhus också, för att kolla så att hunden inte var kvar precis utanför dörren som den hade gått ut genom.

Spännande dag, och den har bara börjat dessutom.

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Jiji och 11 till
  • Laddar…
Har observerat följande här hemma..

1. När jag går till vardagsrummet.. och katten ligger på elementet el sitter i fönstret, så hoppar han ner och hälsar (tar några steg mot mig o säger mjau) och följer mig ini nästa rum (vardagsrummet). Åt andra hållet bryr han sig inte direkt (när jag går mot köket :thinking: )

Går maken förbi.. ligger han kvar och slötittar.. och bryr sig inte nämnvärt (åt nått av hållen).

2. När jag kommer in i vardagsrummet.. och katten ligger i soffan och sover.. hoppar han genast ner .. fast jag inte säger el gör nått. Jag kan dela soffa! Men nejdå.. hinner jag sätta mig så.. ska han hoppa ner ändå. Sen lägger han sig på golvet eller på elementet.. (han kan komma upp och mysa lite, men hoppar sen ner igen..)

När maken kommer, rör han sig knappt.. gäspar typ lite.. och ligger kvar - även om maken försöker sätta si ..(även om maken går iväg kan han ”sno” hans plats) ..

KÄNNER MIG SOM DROTTNINGEN PÅ TÄPPAN ;) eller häxan från Blåkulla.. vet inte riktigt vilket ;)

• Gilla
  • Haha
FredrikR och 6 till
  • Laddar…
I den här positionen snarkade han så fönsterrutorna skallrade. :crysmile: Grå katt sover lugnt i en grön plyschfåtölj.
Skapa konto

• Älska
  • Haha
  • Gilla
Rd 350 och 15 till
  • Laddar…
Riktig muntergök för övrigt. :crysmile: En grå brittisk korthårskatt sitter mysigt på en klösstolpe inomhus med suddig bakgrund av fönster och gardiner.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
  • Älska
Nalleman64 och 6 till
  • Laddar…
Riktig muntergök för övrigt. :crysmile: [bild]
Ja, jäklar vad han ser glad ut!

• Haha
  • Gilla
Snigla och 3 till
  • Laddar…
Jordbruksverket?? Man är väl inget kreatur heller. Nä, fyllde ju körkort förra året och är därmed myndig så inget register för min del.

Svartvit katt ligger bekvämt, tittar in i kameran, oskärpa av människoben i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Wow
Rd 350 och 13 till
  • Laddar…
Maria T
Grå katt sitter ihopkurad, ser avslappnad ut, inomhusmiljö med mjukt ljus, mysig atmosfär.
Skapa konto
Leksaksfigur med stora öron, ögon, beige rock och krage på vit bakgrund.
Skapa konto

@MariaiÖstergötland förlåt, kunde inte låta bli :seenoevil:

• Haha
  • Gilla
Nalleman64 och 10 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.