1 082 494 läst · 13 051 svar
1082k läst
13,1k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Vi har en Ferplast swing, det är ingen risk att en katt smyger ut, det låter rätt mycket när luckan faller tillbaka, var inte så imponerad av monteringssättet heller.P Pappa1986 skrev:
Tror det var en Trixie vi kollade på också med tätningslist på luckan, problemet vara bara att det var 1 mm glipa mellan väggar och list...
Så jag väl inte rekommendera någon av dessa.
Minns inte vilken vi hade då det inte var jag som varken köpte eller installerade kattluckan. Men erfarenheten är liknande som ovan, fanns ingen möjlighet för katten att smita ut onoterat då det klickade/ smällde till rejält när luckan stängdes åt alla håll så man visste att hon passerade ut/ in. Likaså var det betydligt kallras så extra tätningslist rekommenderas, alternativt tjock gardin ner till golvet som täcker luckan... Fundera på möjlighet till " sluss" på någon sida ute/ inne?N Nyikåk skrev:Vi har en Ferplast swing, det är ingen risk att en katt smyger ut, det låter rätt mycket när luckan faller tillbaka, var inte så imponerad av monteringssättet heller.
Tror det var en Trixie vi kollade på också med tätningslist på luckan, problemet vara bara att det var 1 mm glipa mellan väggar och list...
Så jag väl inte rekommendera någon av dessa.
Redigerat:
Nu har jag försökt registrera katterna flera gånger och kommer till "gå till betalning" men det händer inget när jag klickar på den. När jag laddar om sidan får jag börja om från början igen.
Gör jag nåt fel eller är det fortfarande sidan som strular? Nån som har samma problem?
Gör jag nåt fel eller är det fortfarande sidan som strular? Nån som har samma problem?
Jag har inte heller lyckats. När jag kommer till välj betalningssätt blir jag tillbaka skickad till sidan före. Så jag avvaktar ett tag till känner jag.Lill72 skrev:
Nä, såvida det inte är du som är ansvarig för hur sidan är konstruerad.Lill72 skrev:
Jag testar igen i slutet av januari har jag tänkt. Den närmsta tiden kommer jag att ha en massa tråkiga saker i livet som måste göras och en krånglande registrering kommer inte att göra livet lättare. Dessutom är det så jäkla små siffror på den där lilla klisterremsan där Kattens registreringsnummer (!) står att det är skit krångligt att försöka. Glasögon av och på så att jag blir yr i huvudet.
Redigerat:
Mitt förslag är att du läser av den remsan en gång för alla och sparar numret i ett eget dokument. Då behöver du bara klippa och klistra vid registreringsförsöken.Jiji skrev:
Sen kan du även enkelt passa på att söka i de två övriga registren för att dubbelkolla att rätt uppgifter finns i dessa.
https://www.id-registret.se/soka-id-nr/
https://hundar.skk.se/agarreg/katt_sok.aspx
Ska ringa veterinären nån dag när tid finns. Har 2 frågor. För det första gäller det kattens mage, som oftast sköter sig bra, men ca 4-5 dagar/vecka gör han en lös bajsning, nästan uteslutande på morgonen. Resten av eventuella bajsningar är korvar.
För det andra så kommet vi inte till bukt med hans sår i pannan och på kinderna. Det är inga stora sår men de blir varken värre eller läker helt. Eller de kan läka, men nästa dag är det ett litet sår igen.
Vad tror ni vi kommer rådas att göra? Vi har bytt till spannmålsfritt torrfoder, tror ni vi kommer få tips om allergifoder?
Jag är mest nyfiken om ni har nån erfarenhet, vi har inte hunnit ha mycket veterinärkontakt utöver vaccinationer etc.
För det andra så kommet vi inte till bukt med hans sår i pannan och på kinderna. Det är inga stora sår men de blir varken värre eller läker helt. Eller de kan läka, men nästa dag är det ett litet sår igen.
Vad tror ni vi kommer rådas att göra? Vi har bytt till spannmålsfritt torrfoder, tror ni vi kommer få tips om allergifoder?
Jag är mest nyfiken om ni har nån erfarenhet, vi har inte hunnit ha mycket veterinärkontakt utöver vaccinationer etc.
Läsa av med vadå?Alfredo skrev:
Katten är bara registrerad i sverak, som den malliga raskatt han är.
Skk och jag inte inte kompatibla sedan mina dagar inom hundavel. Inget som drabbade "min ras" men väl flera andra, så dem vill jag inte ha att göra med. "långsint? Inte jag inte "
Födoämnesallergi, inte mot spannmål utan fiskprotein. Tyvärr finns det i väldigt mycket kattmat men jag hade testat att utesluta det.MariaiÖstergötland skrev:Ska ringa veterinären nån dag när tid finns. Har 2 frågor. För det första gäller det kattens mage, som oftast sköter sig bra, men ca 4-5 dagar/vecka gör han en lös bajsning, nästan uteslutande på morgonen. Resten av eventuella bajsningar är korvar.
Kan det yttra sig som både dålig mage och klåda/sår? Jag ska försöka ringa veterinären imorgon. Förhoppningsvis kan de ge mig något tips att testa (tex specialfoder). Tack för ditt svar!E Elektra skrev: