E
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Kan det yttra sig som både dålig mage och klåda/sår? Jag ska försöka ringa veterinären imorgon. Förhoppningsvis kan de ge mig något tips att testa (tex specialfoder). Tack för ditt svar!
Ja, bröt ut över natten på min ena katt, var ett rent elände som triggade igång mer problem. Agria ersatte en utredning med blodprover och pricktest.

• Gilla
  • Älska
Sona2012 och 1 till
  • Laddar…
Man blir varm i hjärtat.
Två katter ligger på ett mörkt klinkergolv, endast deras fluffiga svansar syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Svans emot svans. :love:

Förmodligen var dom bara fokuserade på att äta och inte var dom hade sina svansar... :crysmile:

• Älska
  • Gilla
Myckling och 8 till
  • Laddar…
Jiji Jiji skrev:
Läsa av med vadå?
Ögonen och, om jag minns rätt, huvudsakligen vänstra delen av storhjärnan.

Jag menar alltså att du en gång för alla ska titta på de "jäkla små siffror på den där lilla klisterremsan" och skriva in dessa i lämpligt dokument så att du bara kan klippa och klistra när du behöver siffrorna vid exempelvis ett registreringsförsök.

Jiji Jiji skrev:
så dem vill jag inte ha att göra med.:p "långsint? Inte jag inte "
Det klart man kan prioritera en tyst protest som motparten inte ens blir medveten om. Jag prioriterar dock att maximera chanserna att mina katter kommer tillbaka om de skulle komma bort.

• Älska
Jiji
  • Laddar…
Jag registrerade två katter i går. Det gick bra.

Det skulle vara intressant att ha tillgång till registret och läsa hur folk beskriver katterna i rutan för övriga kännetecken.

• Gilla
Nalleman64 och 4 till
  • Laddar…
Stefan Bengtsson Stefan Bengtsson skrev:
Det skulle vara intressant att ha tillgång till registret och läsa hur folk beskriver katterna i rutan för övriga kännetecken.
Eller hur! Folk på Jordbruksverket som jag antar kan läsa ut hela registret kan nog hitta en del guldkorn.
”Dum som ett spån, fattar inte hur en kattlucka funkar”
”Jamar väldigt mycket”
…eller vad det nu kan stå.

• Haha
  • Gilla
dicliff och 5 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Ögonen och, om jag minns rätt, huvudsakligen vänstra delen av storhjärnan.

Jag menar alltså att du en gång för alla ska titta på de "jäkla små siffror på den där lilla klisterremsan" och skriva in dessa i lämpligt dokument så att du bara kan klippa och klistra när du behöver siffrorna vid exempelvis ett registreringsförsök.

Det klart man kan prioritera en tyst protest som motparten inte ens blir medveten om. Jag prioriterar dock att maximera chanserna att mina katter kommer tillbaka om de skulle komma bort.
@Alfredo, jag vet inte om du vaknat på fel sida denna måndag, men ditt inlägg fick mig att fnissa iallafall så tack för det. :crysmile:

Katten satt i sovrumsfönstret och pratade högljutt med något utanför, så tillslut fick jag gå och kolla efter. :p En katt i förgrunden tittar ut på en annan katt i en snöig trädgård; inomhusutsikt; skymning; trädäck.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
  • Älska
jonas.o och 9 till
  • Laddar…
@Alfredo, jag vet inte om du vaknat på fel sida denna måndag, men ditt inlägg fick mig att fnissa iallafall så tack för det. :crysmile:
Oj, lät jag så butter. :oops: Det var inte meningen. Sorry för det!

Stefan Bengtsson Stefan Bengtsson skrev:
Jag registrerade två katter i går. Det gick bra.

Har sett hur mina kompisar reggat dem hehe.. "fluffig... , vita ben, vit tofs, svart svans, stjärna på bröstet, trollfrisyr"

De har inte försökt vara "roliga" utan tagit deras (katternas) kännetecken med i beskrivningen bara. Allt handlar ju om att de lätt ska kännas igen och kunna återföras till sina ägare :)

(edit: jag har inte kunnat söka.. de har bara postat sina registreringar)

Alfredo Alfredo skrev:
Oj, lät jag så butter. :oops: Det var inte meningen. Sorry för det!
Syns ju på luvan att du kan vara lite butter.. ;):p:cool:

• Haha
Alfredo
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Allt handlar ju om att de lätt ska kännas igen och kunna återföras till sina ägare
Fast man söker väl på tatuering eller chip-ID när man hittat en vilsen katt och får man då träff vet man redan vem ägaren är. Har väldigt svår att tro att man kommer att kunna söka på någon form av fritext inom "övriga kännetecken". Skulle väl ge träff på halva registret om man exempelvis sökte på "skygg" eller "gosig". Jag fyllde i alla fall inte i något då jag inte såg någon nytta.

• Gilla
jonas.o och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Fast man söker väl på tatuering eller chip-ID när man hittat en vilsen katt och får man då träff vet man redan vem ägaren är. Har väldigt svår att tro att man kommer att kunna söka på någon form av fritext inom "övriga kännetecken". Skulle väl ge träff på halva registret om man exempelvis sökte på "skygg" eller "gosig". Jag fyllde i alla fall inte i något då jag inte såg någon nytta.
Kanske om de (som vi) har en katt med tatuering.. och den pga något blivit oläslig? (Avslitet öra, sår osv) .. samma om chippet olyckligt blivit makulerat (olycka).. så kan de köra uteslutningsförmågan om kännetecknen inte passar?

:thinking:

(I övrigt räcker ju chip/tatuering kan man tycka)

• Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Så du menar att mitt "svagt randig svans" inte kommer ge så mycket? :crysmile:

Så du menar att mitt "svagt randig svans" inte kommer ge så mycket? :crysmile:
Jag är nog rädd för det. :cry::(:worried:

• Gilla
MariaiÖstergötland
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Jag är nog rädd för det. :cry::(:worried:
Men jag skrev "ganska kort svans" på den ena katten. Det borde väl vara guld värt när dom letar ägare? ;)

• Haha
MariaiÖstergötland
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.