1 084 699 läst · 13 076 svar
1085k läst
13,1k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Ja, bröt ut över natten på min ena katt, var ett rent elände som triggade igång mer problem. Agria ersatte en utredning med blodprover och pricktest.MariaiÖstergötland skrev:
Ögonen och, om jag minns rätt, huvudsakligen vänstra delen av storhjärnan.Jiji skrev:
Jag menar alltså att du en gång för alla ska titta på de "jäkla små siffror på den där lilla klisterremsan" och skriva in dessa i lämpligt dokument så att du bara kan klippa och klistra när du behöver siffrorna vid exempelvis ett registreringsförsök.
Det klart man kan prioritera en tyst protest som motparten inte ens blir medveten om. Jag prioriterar dock att maximera chanserna att mina katter kommer tillbaka om de skulle komma bort.Jiji skrev:
Medlem
· Västra Götaland
· 2 329 inlägg
Jag registrerade två katter i går. Det gick bra.
Det skulle vara intressant att ha tillgång till registret och läsa hur folk beskriver katterna i rutan för övriga kännetecken.
Det skulle vara intressant att ha tillgång till registret och läsa hur folk beskriver katterna i rutan för övriga kännetecken.
Eller hur! Folk på Jordbruksverket som jag antar kan läsa ut hela registret kan nog hitta en del guldkorn.Stefan Bengtsson skrev:
”Dum som ett spån, fattar inte hur en kattlucka funkar”
”Jamar väldigt mycket”
…eller vad det nu kan stå.
@Alfredo, jag vet inte om du vaknat på fel sida denna måndag, men ditt inlägg fick mig att fnissa iallafall så tack för det.Alfredo skrev:Ögonen och, om jag minns rätt, huvudsakligen vänstra delen av storhjärnan.
Jag menar alltså att du en gång för alla ska titta på de "jäkla små siffror på den där lilla klisterremsan" och skriva in dessa i lämpligt dokument så att du bara kan klippa och klistra när du behöver siffrorna vid exempelvis ett registreringsförsök.
Det klart man kan prioritera en tyst protest som motparten inte ens blir medveten om. Jag prioriterar dock att maximera chanserna att mina katter kommer tillbaka om de skulle komma bort.
Har sett hur mina kompisar reggat dem hehe.. "fluffig... , vita ben, vit tofs, svart svans, stjärna på bröstet, trollfrisyr"Stefan Bengtsson skrev:
De har inte försökt vara "roliga" utan tagit deras (katternas) kännetecken med i beskrivningen bara. Allt handlar ju om att de lätt ska kännas igen och kunna återföras till sina ägare
(edit: jag har inte kunnat söka.. de har bara postat sina registreringar)
Fast man söker väl på tatuering eller chip-ID när man hittat en vilsen katt och får man då träff vet man redan vem ägaren är. Har väldigt svår att tro att man kommer att kunna söka på någon form av fritext inom "övriga kännetecken". Skulle väl ge träff på halva registret om man exempelvis sökte på "skygg" eller "gosig". Jag fyllde i alla fall inte i något då jag inte såg någon nytta.Snigla skrev:
Kanske om de (som vi) har en katt med tatuering.. och den pga något blivit oläslig? (Avslitet öra, sår osv) .. samma om chippet olyckligt blivit makulerat (olycka).. så kan de köra uteslutningsförmågan om kännetecknen inte passar?Alfredo skrev:Fast man söker väl på tatuering eller chip-ID när man hittat en vilsen katt och får man då träff vet man redan vem ägaren är. Har väldigt svår att tro att man kommer att kunna söka på någon form av fritext inom "övriga kännetecken". Skulle väl ge träff på halva registret om man exempelvis sökte på "skygg" eller "gosig". Jag fyllde i alla fall inte i något då jag inte såg någon nytta.
(I övrigt räcker ju chip/tatuering kan man tycka)
Så du menar att mitt "svagt randig svans" inte kommer ge så mycket?Alfredo skrev:Fast man söker väl på tatuering eller chip-ID när man hittat en vilsen katt och får man då träff vet man redan vem ägaren är. Har väldigt svår att tro att man kommer att kunna söka på någon form av fritext inom "övriga kännetecken". Skulle väl ge träff på halva registret om man exempelvis sökte på "skygg" eller "gosig". Jag fyllde i alla fall inte i något då jag inte såg någon nytta.
Medlem
· Västra Götaland
· 2 329 inlägg