1 092 793 läst · 13 173 svar
1093k läst
13,2k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Medlem
· Västra Götaland
· 2 332 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 683 inlägg
Nu är jag inte hans favoritperson tror jag.. var tvungen att dammsuga lite (jag .. inte katten.. råkade ha ner en blomma och det blev jord överallt) och han gillar inte dammsugaren.. först höll han till i ett annat rum.. och så sprang han till dörren.. jag stängde av dammsugaren och gick för att öppna.. när han såg snön gick han in igen.. och jag gick o startade dammsugaren igen...Mikael_L skrev:
Då sprang han iväg.. och 5 minuter senare satt han o skrek vid dörren igen (han har en hel övervåning o gå upp till o vara på.. ).. men den här gången försökta jag vara lite smart.. hehe
Jag lät dammsugaren vara på... när jag gick till dörren och öppnade.. DÅ gick han protesterande ut .. trots att det nu vräker ner snö (ska sluta snart tror jag..ok.. hoppas iaf!)
Nu är han ute ..
Jaha! Då var det dags igen då Alice. Veterinärbesök på grund av bett i svanskotan igen. Inte lika illa som förra gången, men rejält med vätska som rann ur såret i morse. Så det var bara att packa reslådan och bli undersökt. Men som väl har du lagt dig till ro under tiden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Med förväntan om att det serveras tonfisk eller annat gott när han kommer in igenSnigla skrev:Nu är jag inte hans favoritperson tror jag.. var tvungen att dammsuga lite (jag .. inte katten.. råkade ha ner en blomma och det blev jord överallt) och han gillar inte dammsugaren.. först höll han till i ett annat rum.. och så sprang han till dörren.. jag stängde av dammsugaren och gick för att öppna.. när han såg snön gick han in igen.. och jag gick o startade dammsugaren igen...
Då sprang han iväg.. och 5 minuter senare satt han o skrek vid dörren igen (han har en hel övervåning o gå upp till o vara på.. ).. men den här gången försökta jag vara lite smart.. hehe
Jag lät dammsugaren vara på... när jag gick till dörren och öppnade.. DÅ gick han protesterande ut .. trots att det nu vräker ner snö (ska sluta snart tror jag..ok.. hoppas iaf!)
Nu är han ute ..
Bästa bilden.. perfekt spegelig i spegeln..Noramasen skrev:
Hoppas det går bra hos vet och hon piggnar på sig fort.
Precis som katter tycks vara omedveten om svansen när de " gömmer sig" värre är en upphetsad/ glad hund ... Deras svansar sveper ner allt. I det här fallet hade en hund aldrig kunnat klämma sig igenom med samma smidighet som katten, inte ens de råttlika kräken Chihuahua ( får en sparkreflex i knät när jag ser en Chihuahua, skäller otyget springer jag iväg så ingen olycka sker ....) Iller är smidigare än katter och rävar lär vara det medNoramasen skrev:
Ja du menar 50-metershunden. Den flyger minst 50 meter efter att sparkreflexerna tagit kommandotS Sona2012 skrev:Precis som katter tycks vara omedveten om svansen när de " gömmer sig" värre är en upphetsad/ glad hund ... Deras svansar sveper ner allt. I det här fallet hade en hund aldrig kunnat klämma sig igenom med samma smidighet som katten, inte ens de råttlika kräken Chihuahua ( får en sparkreflex i knät när jag ser en Chihuahua, skäller otyget springer jag iväg så ingen olycka sker ....) Iller är smidigare än katter och rävar lär vara det med
Vikbar säng med tempurmadrass och fluffig duntäcke. I alla fall våra katters favoritsak. Men det kanske duger med det som troligtvis räddat våra möbler. En enkel klöspinne.Snigla skrev:
Tack för tipset!Jiji skrev:Lite suddig bild på såret i inlägget tidigare men huden ser hel ut tycker jag. Var uppmärksam på om fläcken blir större men förmodligen är det en synvilla pga att huden nu är slät och fin igen.
Jag hade provat att låta honom vara utan tratten men ha honom där du ser honom. Om han slickar för länge där såret var kan du distrahera honom och se om han slutar. Om du har koksalt hemma kan du tvätta lite med det på huden ett par tre gånger om dagen, det kan lindra klådan. Om du inte har färdig är det lätt att koka. 10 ml (2 tsk) salt i en liter vatten. Eller egentligen 0,9 ml men det är så svårt att mäta och det gör inget om det blir 10 ml. Testa att det smakar som tårar.
Han är utan tratt under uppsikt nu.
Slickar sig inte nämnvärt idag på de kala fläckarna men har fått tid hos veterinären på torsdag iaf.
Hon trodde att jag skulle kunna lämna åb to morgon, att han borde vara helt bra då
och att bokningen bara är en säkerhetsåtgärd.