1 101 466 läst · 13 260 svar
1101k läst
13,3k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Vi kämpar på, Rasmus och jag.
Bärra ligger ensam i källaren och sover efter en hård morgon med hårbollskräk och vad som verkar lite bråkig mage, fått vatten och lagomt med gos. Kom inte springandes som han brukar när det vankas frukost..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bärra ligger ensam i källaren och sover efter en hård morgon med hårbollskräk och vad som verkar lite bråkig mage, fått vatten och lagomt med gos. Kom inte springandes som han brukar när det vankas frukost..
Det hade nog grabbarna här hemma gillat med, men Zorro är allt för opålitlig med sladdar tyvärr. Så de brukar vara med i soffan istället - eller steka vid brasan när den är tänd.Jumos skrev:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Om inte Ester är som mina systrar ( redo att döda när de väcks tom deras egna barn ..) Då skulle jag chansa på att väcka Ester och lägga in mer ved. Mina systrar har verkligen fruktansvärt morgonhumör. Jag är morgontrötta st men har bästa humöretLill72 skrev:
Perfekt passform!Mikael_L skrev:
Våra är kartongtokiga, så för husfridens skull har vi tre kartonger permanent uppställda på utvalda ställen i huset. Jag kan tänka mig att det ser rätt trashigt ut för gäster utan kattförståelse, men vad gör man inte för de små liven?
Råkade hosta så hon blev störd och hoppade ner men hon tog snabbt plats i fåtöljen när jag reste mig och la i pinnen. Jag fick sitta i andra fåtöljen sen.S Sona2012 skrev:
QUOTE="Jiji, post: 5001922, member: 246913"]Är det helt läkt?
Han behöver vara under uppsikt (tratt eller övervakning) tills såret är helt läkt. Inte tills all päls vuxit ut men ibland kliar det när pälsen börjar växa ut igen och en del katter kan då slicka på sin bara hud tills det blir sår igen. Du får övervaka och titta hur han gör.
Det är viktigt att han får tvätta sig och utföra sina naturliga beteenden även om han ff behöver tratten så det är bra att låta honom vara utan lite.
En sak till att komma ihåg. Ibland kommer infektionen tillbaka när man slutar med antibiotikan så några dagar extra bör man vara uppmärksam på hur såret förändras.[/QUOTE]
Tycker nästan att den kala fläcken ser större ut igen!
Han behöver vara under uppsikt (tratt eller övervakning) tills såret är helt läkt. Inte tills all päls vuxit ut men ibland kliar det när pälsen börjar växa ut igen och en del katter kan då slicka på sin bara hud tills det blir sår igen. Du får övervaka och titta hur han gör.
Det är viktigt att han får tvätta sig och utföra sina naturliga beteenden även om han ff behöver tratten så det är bra att låta honom vara utan lite.
En sak till att komma ihåg. Ibland kommer infektionen tillbaka när man slutar med antibiotikan så några dagar extra bör man vara uppmärksam på hur såret förändras.[/QUOTE]
Tycker nästan att den kala fläcken ser större ut igen!
Logga in
Skapa konto
Fick vara utan tratt nyss och började direkt putsa sig, sååå skönt!
men efter bara någon
minut övergick han till att slicka såret.
Så då åkte tratten på igen.
Men den är en klar stressfaktor för honom, för se vad jag hittade någon timme tidigare:
Den försökte han dölja genom att krafsa på golvmattan.
Stackars fine lille kissen! ❤️
men efter bara någon
minut övergick han till att slicka såret.
Så då åkte tratten på igen.
Men den är en klar stressfaktor för honom, för se vad jag hittade någon timme tidigare:
Logga in
Skapa konto
Den försökte han dölja genom att krafsa på golvmattan.
Stackars fine lille kissen! ❤️