galento
Stina är en riktig skönhet :D med fluffig och mjuk päls.

Närbild av en siamesisk katt med blå ögon och mörk mask.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
Igen och 16 till
  • Laddar…
galento galento skrev:
Stina är en riktig skönhet :D med fluffig och mjuk päls.

[bild]
Birmor är verkligen fina med lagom storlek och ett härligt temperament. Sugen att prova en sibbe eller Turkisk Van nästa gång

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vi kämpar på, Rasmus och jag.
En katt sover på en person framför en TV som visar längdskidåkning. Inomhus, avslappnad atmosfär.
Skapa konto

Bärra ligger ensam i källaren och sover efter en hård morgon med hårbollskräk och vad som verkar lite bråkig mage, fått vatten och lagomt med gos. Kom inte springandes som han brukar när det vankas frukost.. :oops:

• Ledsen
  • Älska
  • Gilla
Appendix och 8 till
  • Laddar…
J
Jumos Jumos skrev:
Eftersom det är varmt och skönt bakom tv-spelet gillar katterna att hänga där. Idag köpte vi en bädd att ställa dit, den verkar uppskattas![bild]
Det hade nog grabbarna här hemma gillat med, men Zorro är allt för opålitlig med sladdar tyvärr. Så de brukar vara med i soffan istället - eller steka vid brasan när den är tänd.
Två sovande katter på en soffa, nära en trådlös spelkontroll. Hemtrevligt, avslappnat, mysigt.
Skapa konto
En katt som ligger utsträckt på ett trägolv framför en öppen spis.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
dicliff och 9 till
  • Laddar…
Mikael_L
Frasse är inte så kattig på alla vanliga vis. T.ex hoppar han aldrig in kartonger med få undantag. Men nu har han hittat en som föll han i smaken för några dagar sen. Så den får ligga kvar tills vidare.
Grå katt ligger i liten kartong ser bekväm ut.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Igen och 11 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Frasse är inte så kattig på alla vanliga vis. T.ex hoppar han aldrig in kartonger med få undantag. Men nu har han hittat en som föll han i smaken för några dagar sen. Så den får ligga kvar tills vidare.
[bild]
Man väljer ju kattong med omsorg. ;)(y)

• Gilla
dicliff och 3 till
  • Laddar…
Lägga i en pinne i kaminen och väcka Ester eller sitta kvar för att sedan tända om :thinking:
Person med mysiga tofflor vilar benen, katt sover i knät, framför öppen brasa, hemtrevligt rum.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Haha
dicliff och 10 till
  • Laddar…
Lill72 Lill72 skrev:
Lägga i en pinne i kaminen och väcka Ester eller sitta kvar för att sedan tända om :thinking:
[bild]
Om inte Ester är som mina systrar ( redo att döda när de väcks tom deras egna barn ..) Då skulle jag chansa på att väcka Ester och lägga in mer ved. Mina systrar har verkligen fruktansvärt morgonhumör. Jag är morgontrötta st men har bästa humöret

• Gilla
Lill72 och 1 till
  • Laddar…
Lill72 Lill72 skrev:
[bild]
Fin Ester och fin kamin. :heart:

• Gilla
  • Älska
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
[bild]
Perfekt passform!
Våra är kartongtokiga, så för husfridens skull har vi tre kartonger permanent uppställda på utvalda ställen i huset. Jag kan tänka mig att det ser rätt trashigt ut för gäster utan kattförståelse, men vad gör man inte för de små liven?

• Gilla
  • Haha
dicliff och 6 till
  • Laddar…
S Sona2012 skrev:
Om inte Ester är som mina systrar ( redo att döda när de väcks tom deras egna barn ..) Då skulle jag chansa på att väcka Ester och lägga in mer ved. Mina systrar har verkligen fruktansvärt morgonhumör. Jag är morgontrötta st men har bästa humöret
Råkade hosta så hon blev störd och hoppade ner men hon tog snabbt plats i fåtöljen när jag reste mig och la i pinnen. Jag fick sitta i andra fåtöljen sen.

• Haha
  • Gilla
  • Älska
dicliff och 8 till
  • Laddar…
QUOTE="Jiji, post: 5001922, member: 246913"]Är det helt läkt?
Han behöver vara under uppsikt (tratt eller övervakning) tills såret är helt läkt. Inte tills all päls vuxit ut men ibland kliar det när pälsen börjar växa ut igen och en del katter kan då slicka på sin bara hud tills det blir sår igen. Du får övervaka och titta hur han gör.

Det är viktigt att han får tvätta sig och utföra sina naturliga beteenden även om han ff behöver tratten så det är bra att låta honom vara utan lite.

En sak till att komma ihåg. Ibland kommer infektionen tillbaka när man slutar med antibiotikan så några dagar extra bör man vara uppmärksam på hur såret förändras.[/QUOTE]
Tycker nästan att den kala fläcken ser större ut igen!
Närbild, rödbrun katt, suddig, vit bakgrund, framifrån, fokus på framben och torso.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Fick vara utan tratt nyss och började direkt putsa sig, sååå skönt!

men efter bara någon
minut övergick han till att slicka såret.

Så då åkte tratten på igen.
Men den är en klar stressfaktor för honom, för se vad jag hittade någon timme tidigare:
Golv med gul spillning nära uppvärmningsradiator och vit hushållsapparat, behöver städning.
Skapa konto

Den försökte han dölja genom att krafsa på golvmattan.
Stackars fine lille kissen! ❤️

• Gilla
  • Älska
  • Ledsen
Appendix och 8 till
  • Laddar…
Myskisse!

• Gilla
  • Älska
Per Eskilsson och 5 till
  • Laddar…
Tror du inte skadan nu är nere på den nivån att det går bra utan tratt åtminstone längre tider? Katter har i min erfarenhet från förr ett gott läkkött och bra förmåga att sköta om sina ev blessyrer.

• Gilla
dicliff och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.