1 160 584 läst · 13 578 svar
1161k läst
13,6k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!

Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 646 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 646 inlägg
Jag kan ha postat ett foto av denna muralmålning tidigare, Pelle Svanslös och Maja i Uppsala
men det finns flera katter i denna stad, här på Västgötaspången
Och detta skriver jag, delvis av en slump, för det är 40 år sedan idag 29/1 som jag blev kattägare/kattägd för första gången.
Nallekatten 1982-1999

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
men det finns flera katter i denna stad, här på Västgötaspången

Logga in
Skapa konto
Och detta skriver jag, delvis av en slump, för det är 40 år sedan idag 29/1 som jag blev kattägare/kattägd för första gången.
Nallekatten 1982-1999
Kom att tänka på en sak som jag varit med om med en av våra missar. När Pelle, som är världens största kelgris, började kräva mer och mer så frågade jag honom om det var något han ville säga och det var det. Tandvärk som gjorde att vi fick dra ut två tänder då de hade skadats. Så Nisse kanske vill säga dig något. Just det där med att hålla fast med tassen för att man själv ska landa i stunden och verkligen se var hans signum. Tog tyvärr några dagar för mig som är en ocd störd adhare till människa 😂Snigla skrev:
Känner mig elak oftare numer.. 😳
..och det är eg så fånigt!
Katten har blivit ännumer kär i mig uppenbarligen.. och jag får dåligt samvete när jag måste/vill/borde göra annat. Han vill ha min totala uppmärksamhet när jag är i närheten..
Hur go som helst.. men jag har inte tid!
Maken vill gärna gosa och ha sällskap.. men enligt Nisse är husse lekkompisen och kattnappare.. (husse får kattnappa honom för att få gosa o huvudbuffa en stund).. jag verkar vara den stora kärleken (🐈⬛♥️)
Senaste veckan har han börjat med nått nytt.. om jag kommer in och t ex sätter mig i soffan.. då ska han hålla tassen på mig.. och så sitter han bredvid och tindrar med de små ögonen.. så han ska få klapp/mys.. (tassen är där så jag inte ska glömma att han är där.. )..
[bild]
..får han för mycket gos där på sidan.. så vill han klättra upp på ”tutthyllan” ..ligga nästan mot hakan och få mer gos..
[bild]
Får han för lite.. lägger han sig med tassarna mot/på mig.. och så ligger han som på bilden..
Man får ju inte lite dåligt samvete. den där blicken vet precis var den tar!
Duktig misse 🥰. En av mina tidigare älskade pojkar , Melker och Baltzar, hatade rävar över allt annat och lyckades en tidig sommar jaga iväg tre ungrävar som sprang för glatta livet.Intet skrev:
Nu har vår granne problem med att räven tar hönsen trots 2 stora schäfrar och 2 maincon samt tre "nakenkatter". Här hos oss vill den mest vara sällskaplig men våra missar tillåter inte inkräktare på reviret. De jagar tom bort mr Badger, jobbiga rådjurs bockar som enligt missarna skäller för mycket .
Man märker verkligen att de faktiskt är rovdjur våra små fluffiga pälsklingar 😄🥰🥰🥰🥰
Lade upp en handduk på fönsterbrädan åt Frasse för ett par månader sedan.
Som vanligt ignoreras det mesta man gör och har tänkt.
Men ibland duger det, en fin plats att både vila och spana på vad som händer både utomhus och inomhus var min tanke.
Som sagt, helt ignorerad har platsen inte varit, någon gång då och då är den ok.
Som vanligt ignoreras det mesta man gör och har tänkt.
Men ibland duger det, en fin plats att både vila och spana på vad som händer både utomhus och inomhus var min tanke.
Som sagt, helt ignorerad har platsen inte varit, någon gång då och då är den ok.

Logga in
Skapa konto
S
swirve
Elektroniktokig
· Östergötland
· 1 375 inlägg
swirve
Elektroniktokig
- Östergötland