1 101 445 läst · 13 259 svar
1101k läst
13,3k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Jo, jag har funderat på det men vill rådgöra först med veterinären på hennes tel tid imorrn.GK100 skrev:
Det skulle ju vara att börja om från början igen om han skulle slicka sönder det med den där sträva lilla tungan.
Lite suddig bild på såret i inlägget tidigare men huden ser hel ut tycker jag. Var uppmärksam på om fläcken blir större men förmodligen är det en synvilla pga att huden nu är slät och fin igen.D dicliff skrev:Fick vara utan tratt nyss och började direkt putsa sig, sååå skönt!
[video]
men efter bara någon
minut övergick han till att slicka såret.
[video]
Så då åkte tratten på igen.
Men den är en klar stressfaktor för honom, för se vad jag hittade någon timme tidigare:
[bild]
Den försökte han dölja genom att krafsa på golvmattan.
Stackars fine lille kissen! ❤️
Jag hade provat att låta honom vara utan tratten men ha honom där du ser honom. Om han slickar för länge där såret var kan du distrahera honom och se om han slutar. Om du har koksalt hemma kan du tvätta lite med det på huden ett par tre gånger om dagen, det kan lindra klådan. Om du inte har färdig är det lätt att koka. 10 ml (2 tsk) salt i en liter vatten. Eller egentligen 0,9 ml men det är så svårt att mäta och det gör inget om det blir 10 ml. Testa att det smakar som tårar.
Plötsligt händer det.
Nu är kattonger i ropet här. Den i förgrunden den som varit intressant i några dagar, och nu är en ny även den godkänd.
Gemensamma nämnaren är att båda har fraktat öl, kan det betyda något?
Den första katt jag hade, hon satt i den nyöppnade kattongen innan man ens hade hunnit lägga undan saxen man öppnade med.
Nu är kattonger i ropet här. Den i förgrunden den som varit intressant i några dagar, och nu är en ny även den godkänd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Den första katt jag hade, hon satt i den nyöppnade kattongen innan man ens hade hunnit lägga undan saxen man öppnade med.
Medlem
· Västra Götaland
· 2 336 inlägg
Din katt gillar öl säger du?Mikael_L skrev:Plötsligt händer det.
[bild]
Jag synar och höjer med Morris.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nisse är inte impad av snön.. jag ser hur gärna han vill gå ut.. springer till dörren, tittar på dörren.. tittar ut genom fönstren.. springer till dörren igen..
.. och jag går dit och öppnar - han ställer sig bredvid eller mellan mina ben.. snurrar med svansen.. tittar ut.. ser snön och springer åt andra hållet (till sin filt på golvet och lägger sig och låtsas sova..)
.. och jag går dit och öppnar - han ställer sig bredvid eller mellan mina ben.. snurrar med svansen.. tittar ut.. ser snön och springer åt andra hållet (till sin filt på golvet och lägger sig och låtsas sova..)