Undrar om man kan få nån prognos över elpriserna i vinter.... En grå katt betraktar en skimrande glaskula på ett mjukt vitt mattgolv, omgiven av heminredning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Gilla
Etrompa och 11 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Undrar om man kan få nån prognos över elpriserna i vinter.... [bild]
Skaffa ebonitstav och låt katten gnida sig mot den om den behöver el, sådan kraft är fri och ännu obeskattad

• Haha
  • Gilla
Sona2012 och 2 till
  • Laddar…
GK100 GK100 skrev:
Tror du inte skadan nu är nere på den nivån att det går bra utan tratt åtminstone längre tider? Katter har i min erfarenhet från förr ett gott läkkött och bra förmåga att sköta om sina ev blessyrer.
Jo, jag har funderat på det men vill rådgöra först med veterinären på hennes tel tid imorrn. :thinking:
Det skulle ju vara att börja om från början igen om han skulle slicka sönder det med den där sträva lilla tungan.:rolleyes:

• Gilla
GK100
  • Laddar…
EddieHansson
Gubben har fortfarande inte lust att gå själv. Bäst att sitta i ett varmt knä ☺️

• En katt sitter på ett snöigt däck bredvid en person i en fåtölj.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
Maria T och 6 till
  • Laddar…
D dicliff skrev:
Fick vara utan tratt nyss och började direkt putsa sig, sååå skönt!
[video]
men efter bara någon
minut övergick han till att slicka såret.
[video]

Så då åkte tratten på igen.
Men den är en klar stressfaktor för honom, för se vad jag hittade någon timme tidigare:
[bild]
Den försökte han dölja genom att krafsa på golvmattan.
Stackars fine lille kissen! ❤️
Lite suddig bild på såret i inlägget tidigare men huden ser hel ut tycker jag. Var uppmärksam på om fläcken blir större men förmodligen är det en synvilla pga att huden nu är slät och fin igen.

Jag hade provat att låta honom vara utan tratten men ha honom där du ser honom. Om han slickar för länge där såret var kan du distrahera honom och se om han slutar. Om du har koksalt hemma kan du tvätta lite med det på huden ett par tre gånger om dagen, det kan lindra klådan. Om du inte har färdig är det lätt att koka. 10 ml (2 tsk) salt i en liter vatten. Eller egentligen 0,9 ml men det är så svårt att mäta och det gör inget om det blir 10 ml. Testa att det smakar som tårar.

• Älska
  • Gilla
dicliff och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
Plötsligt händer det.
Nu är kattonger i ropet här. Den i förgrunden den som varit intressant i några dagar, och nu är en ny även den godkänd.
Gemensamma nämnaren är att båda har fraktat öl, kan det betyda något?
Grå katt sitter i öppen kartong på kakelgolv, blickar upp med vaksamma ögon.
Skapa konto

Den första katt jag hade, hon satt i den nyöppnade kattongen innan man ens hade hunnit lägga undan saxen man öppnade med.

• Gilla
  • Haha
Maria T och 6 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Oklart om han vill nåt och gör sig fin, eller bara är sig själv och är social. :love:
[bild]
Han vill väl bli kliad på magen

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
U Uffe-Nacka skrev:
Han vill väl bli kliad på magen
Ja det gillar båda :love:

• Gilla
dicliff
  • Laddar…
Osäker på om hon är nöjd eller ej med snön. Hon brukar gilla det men idag ser hon lite skeptisk ut.
Långhårig katt sitter på fönsterbräda, tittar ut mot vinterträd med snö.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Maria T och 8 till
  • Laddar…
Katt på fönsterbrädan, krukväxter, lampa, skymning, snö utanför, hemtrevlig atmosfär.
Skapa konto

Något vitt som inte är mejeriprodukter.

• Gilla
  • Älska
  • Haha
MariaiÖstergötland och 6 till
  • Laddar…
Mikael_L
Frasse är inte alls imponerad av snön. Nu är det korta besök utomhus, han vill att vi flyttar till ett varmare land.

Jag hann ta 4 bilder när han kom in senast, alla mer eller mindre suddiga, den här var bäst.
Grå katt täckt med snöflingor inne i ett hus, oskarp bild, trästolar i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Maria T och 8 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Plötsligt händer det.
Nu är kattonger i ropet här. Den i förgrunden den som varit intressant i några dagar, och nu är en ny även den godkänd.
Gemensamma nämnaren är att båda har fraktat öl, kan det betyda något?
[bild]

Den första katt jag hade, hon satt i den nyöppnade kattongen innan man ens hade hunnit lägga undan saxen man öppnade med.
Din katt gillar öl säger du?

Jag synar och höjer med Morris.

Vit och brun katt utforskar öppen ölback inuti hemmamiljö.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Maria T och 8 till
  • Laddar…
Mikael_L
Jag tror det är lådan han är ute efter.
Du får skärpa dig nu och snabbt dricka upp! :rofl:

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Nisse är inte impad av snön.. jag ser hur gärna han vill gå ut.. springer till dörren, tittar på dörren.. tittar ut genom fönstren.. springer till dörren igen..

.. och jag går dit och öppnar - han ställer sig bredvid eller mellan mina ben.. snurrar med svansen.. tittar ut.. ser snön och springer åt andra hållet (till sin filt på golvet och lägger sig och låtsas sova..)

:thinking::oops::giggle:

• Gilla
  • Haha
dicliff och 3 till
  • Laddar…
Mikael_L
Samma här.
Och så en halvtimme senare, då vill man gå och kolla läget igen, "Men NU borde det väl vara borta, vara som det brukar ...?"

• Haha
  • Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.