Nu vet man det blivit vinter
315530420_537265584601911_1002687489467522404_n.jpg

• Gilla
  • Älska
Maria T och 10 till
  • Laddar…
Microkatten
Snigla Snigla skrev:
Vad är Era katters favoritgrej hemma?
(leksak, sängplats, klöspelare.. osv)
Våra....errhh...deras sängar.

Våra - inte deras - magar och knän att ligga på. Ännu mer populärt när det är snö ute, som idag:
En svart katt sover bekvämt ihoprullad bredvid en träbyrå och en grå dyna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Yllefiltar, utspridda i huset för variation.

Brödpås-omslutare eller lilla platsgrejen när man öppnar ny bag-in-box, att leka med.

Levande möss, men det fixar de själva.

Grejor från zoo-butiken är alltså inte intressant det minsta...;)

• Gilla
  • Haha
Noramasen och 6 till
  • Laddar…
Har kattburen med öppen dörr i bastun, där hittar jag ofta en katt liggandes. Speciellt om jag eldar.

• Gilla
Sona2012 och 2 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
FRÅGA:

Funderar på julklapp till katten :cool:
(behöver som sagt inte vara en leksak, kan vara en bra-o-ha-sak)

Bonusfråga:
Favorit godis?
Just nu en pinne med en färgglad mus i ena änden. Annars stora puttekulor, vår katt älskar att putta iväg de över golvet, de får ju lite mer fart pga tyngden är skumgummibollar och liknande. :p

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
Snigla Snigla skrev:
FRÅGA:
1. Matskålen.
2. Olika platser att sova på.

Frasse är som regel i det närmaste ointresserad av att leka med grejer. Han kan jaga något ett tag om man är med och leker, helst något jättelitet, en sytrådstunn tråd kan vara jätterolig att jaga, en pingisbollsstor sak, oavsett vad det är, är ofta helt ointressant.

Vi köper ibland dreamies, eller något liknande, och ger lite då och då, det är alltid uppskattat.

Han roar sig utomhus, här är bara hans hotell.

• Gilla
  • Älska
dicliff och 1 till
  • Laddar…
Jag försöker tappert lära Nisse o leka.. det går ganska bra numer när jag eller maken faktiskt leker med honom (maken o katten har nån skräckblandad förtjusning gentemot varandra när de leker).. men det där med att underhålla sig själv är svårare..

Tror aldrig han lekt som barn, när han kom som kattunge fattade han verkligen inte det här med att leka alls.. sprang o gömde sig.. grejer tittade han inte ens på osv.

Han är liksom ganska lugn inne (tack o lov) i övrigt.. men han vill busa/aktivera sig.. speciellt 5-10 min efter maten (eller mitt i maten.. om han tänkt spara lite mat..). Sträcker man ner handen för o klappa så boxar han till och springer.. eller spanar på fötterna om man tänker gå förbi..

Men samtidigt verkar han rädd att göra fel / göra illa mig (tror att jag ska bli arg) när han blir lite upphetsad och vill brottas /bita lite hårdare i handen eller sparka med bakbenen..

Så jag försöker introducera lite grejer.. för att se vad han gillar och inte.. han har fått en mjuk boll med fluff i (var hundens..oanvänd)... han låg och tittade på den när den rullade över golvet.. men bemödar sig inte med att försöka jaga den..

Har också tagit ner några av småsakerna från pappas lgh, som han hade där... de är inte intressanta heller..

Köpa en liten påse med kattmynta tror jag det var (då han verkade gilla små mjuka saker).. den har han inte petat på ens typ haha..

Gjorde som till hunden.. la några godisar i en pappersrulle.. vek ändarna .. så den liksom skramlar lite.. DEN kunde vi brottas o sparka lite på (en hushållspappersrulle.. lite längre).. men den var som mest kul när jag höll i andra änden och petade på honom med den.. (fattade aldrig att de var godis i, inte ens när han fick dem i huvudet)

Han fick också hundens tvättbjörn.. tänkte den var lagom stor.. har ett lagom dovt pip/ljud (är kinkig med sånt hehe..). Den attackerade han faktiskt två gånger.. fast den lät! (låter nått springer han o gömmer sig annars) Men han dras inte naturligt till att försöka leka med den.. fast man kanske kastar iväg den eller så..

Jag har rullat ihop papper i bollar..det tyckte han var skumt haha.. ville knappt titta på vad det var.

Kartonger.. helt ointresserad.. trots många storlekar o varianter.. och godis i kartongerna..

Det är EN sak vi faktiskt sett han leka med.. och jag tyckte inte det var en bra leksak.. men hade ju inte hjärta att ta den.. fast jag fick sitta o bevaka han och sen dammsuga när den var makulerad..

.. nu undrar ni vad de var????

En 2 cm frigolitbit.. (packmaterial) som åkt ur när jag packade ett paket.. :seenoevil: man vill ju inte att de får i sig plasten liksom.. och han ville bita i den (ruskigt ljud)..

-
Att leka med pinne o fjäder/boll.. med mig - det går utmärkt :) (det gick knappt i början heller).. och åla runt under fotpallen och försöka attackera min toffla om jag sitter i fåtöljen går också bra (tack o lov inser han skillnaden på när jag har tofflor och filt på foten...)

• Gilla
  • Haha
Sona2012 och 2 till
  • Laddar…
AH.. glömde.. trots min långa novell nyss..
Jag gör samma sak som med hunden.. (tror han lärde sig/ kollade på hunden i många avseenden när han var liten).. jag sitter o !kastar godis" (som nu har blivit torrfoder.. kattgodis var ganska dyrt har jag kommit på.. i den mängden vi kastar..) i rummet.. en liten torrfoder som han springer efter.. eller fångar med tassen.. och en till andra sidan (motionsslinga..) som han springer efter..

Har lärt mig att man kan inte kasta flera på en gång, fokuset ligger på ett byte... de andra försvinner totalt.. hunden använde näsan och letade sedan efter de andra.. men med katten funkar inte det, man måste kasta en i taget.. (enda gången han hittar de andra är om han är jättehungrig och har jättetråkigt.. då går han runt och tittar på golvet)

Jag säger bara en sak.. kattorrfoder är väldigt små.. och det är LÅÅNG aktiveringstid att kasta en i taget och vänta tills han ätit och är redo för nästa ;)

• Gilla
  • Haha
Noramasen och 6 till
  • Laddar…
Vi myser på.
Rödorange katt sover avslappnat på grå soffa med vit filt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Rasmus gillar när man har filt.

Bärra var sig själv imorse, och raceade ner för trappen och frukost. :heart:

• Älska
  • Gilla
Marlen Eskilsson och 10 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
FRÅGA:

Bonusfråga:
Favorit godis?
Favorit plats var kattongen på fönsterbänken i mitt sovrum. Alternativt lådan med strumpor i klädbyrån eller trådbacken med t- shirt i garderoben.
Leksak kunde vara möss eller pappersbollar ( som lades i matskålen eller kattlådan. Var ofta värsta racet med att jaga pappersbollar mitt i natten. " Röda pricken" gick aldrig riktigt hem hon stirrade bara på en med en min " är du inte klok,,?" Råkade pricken röra dig nära tassen där hon låg kunde hon i sällsynta fall slå lojt efter den men nu ågon jakt var det inte frågan om. Då var katten innan helt tokig i laserpekare och kunde rasa runt i jakt 5 minute i taget i flera timmar, hoppa upp på väggen och nästan klättra/ springaupp i taket. Båda katterna var apportörer. Morgonleken var att kasta pappersbollar ut ur sovrummet så kom de tillbaka med bollen 3-4 ggr innan det blev frukost jam ( våtfoder + lite tonfisk och någon torkad kyckling eller kycklingpålägg)

• Gilla
  • Älska
dicliff och 1 till
  • Laddar…
E
Mjuka glitterbollar, min ena katt är galen i dem men jag ska kasa dem åt honom. Han kan bokstavligen leka i timmar med dem om han får som han vill. Jag får gömma dem när jag vill sova för annars slänger han dem i huvudet på mig eller släpper i boken om jag läser.

• Gilla
  • Älska
dicliff och 4 till
  • Laddar…
Maria T
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Undrar om man kan få nån prognos över elpriserna i vinter.... [bild]
Trodde det var snöprognosen som spåddes ;)

• Haha
  • Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
Keiko skulle och kolla lite idag.

• Gilla
  • Älska
Marlen Eskilsson och 12 till
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
[video] [video]
Mätte han snödjupet?
Vad fick han det till?

Strax över öronen ett tag. :rofl:

• Gilla
  • Haha
Snigla och 4 till
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
[video] [video]
Min katt vänder i dörren :crysmile:

• Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.