När är en sphynx inte engagerad i mat ‍♀️

• Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
M Mseli skrev:
När är en sphynx inte engagerad i mat ‍♀️
Helt sant, men vi har faktiskt en som är mycket mer chill när det gäller mat. De andra tre däremot… :crysmile:

E Etrompa skrev:
[bild] Lördagsgos ❤️
Extra tacksam idag för våra två busar härhemma. Träffade på en skadad o illa däran katt idag på slutet av vår promenad. Något var uppenbarligen fel, så vi stannade såklart upp och agerade. 17 år gammal, men ett tragiskt slut ändå. En lokal och väldigt uppskattad kändis i byn. Visade det sig i efterhand. Vad som hänt är det ingen som vet. Påkörd? Stroke? Annan olycka? Vi hittade ägaren snabbt tack vare tydlig märkning i örat, och att denne var registrerad i ID-registret. Fäller några tårar och hoppas att slutet kom snabbt och smärtfritt. Katten var i ägarens famn när vi lämnade och gick vidare.

• Älska
  • Ledsen
  • Gilla
Alfredo och 7 till
  • Laddar…
E Etrompa skrev:
Extra tacksam idag för våra två busar härhemma. Träffade på en skadad o illa däran katt idag på slutet av vår promenad. Något var uppenbarligen fel, så vi stannade såklart upp och agerade. 17 år gammal, men ett tragiskt slut ändå. En lokal och väldigt uppskattad kändis i byn. Visade det sig i efterhand. Vad som hänt är det ingen som vet. Påkörd? Stroke? Annan olycka? Vi hittade ägaren snabbt tack vare tydlig märkning i örat, och att denne var registrerad i ID-registret. Fäller några tårar och hoppas att slutet kom snabbt och smärtfritt. Katten var i ägarens famn när vi lämnade och gick vidare.
Vad fint men sorgligt! Men en dum fråga, hur kommer man åt ID-register på en söndag kväll?

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Vad fint men sorgligt! Men en dum fråga, hur kommer man åt ID-register på en söndag kväll?
Tänkte samma sak, både gällande det ledsamma och registret. Känns skönt för egen del att ha båda pälsklingarna inne, men jag förstår er som låter dom vara ute. :heart:

Man kan tydligen söka direkt i registret. Ringde naturligtvis djursjukhuset, o det var där dom gav tipset. Fick därigenom tag i ägaren.

Redigerat:
  • Älska
MariaiÖstergötland och 1 till
  • Laddar…
J julllegga skrev:
Jag har en mops. Jag är rädd för katter
Bärras farligaste egenskap är att han helt plötsligt kan ligga framför dina fötter. :love:
En fluffig ljusbrun katt ligger på rygg på ett laminatgolv framför någons fötter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Älska
  • Haha
  • Gilla
Appendix och 8 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Bärras farligaste egenskap är att han helt plötsligt kan ligga framför dina fötter. :love:
[bild]
Känner igen det. Katten smyger gärna upp och lägger sig precis där jag ska sätta foten om jag tex dammsuger eller ngt annat där man inte alltid tittar var man sätter fötterna.

• Gilla
  • Älska
Anna_H och 3 till
  • Laddar…
Har man bara registrerat sin katt så kan man söka i SKK register för katter som man hittar här https://hundar.skk.se/agarreg/katt_sok.aspx

• Gilla
Etrompa och 3 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
[bild]
Har en med samma egenskap, men han kan lika gärna ha lagt sig precis bakom fötterna när man står vid köksbänken så man håller på att snubbla på honom...

• Älska
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
I 1 år höll han sig från diskbänken. Plötsligt en morgon i förra veckan satt han här... Hur mycket ska man kämpa, eller ska man bara finna sig i läget? :crysmile:
Katt sittande på diskbänk framför ett fönster med utsikt och krukväxter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Lill72 och 7 till
  • Laddar…
I 1 år höll han sig från diskbänken. Plötsligt en morgon i förra veckan satt han här... Hur mycket ska man kämpa, eller ska man bara finna sig i läget? :crysmile:
[bild]
Desto förr du accepterar desto lugnare för alla parter. ;)

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Appendix och 9 till
  • Laddar…
Maria T
Bocken Bruse Bocken Bruse skrev:
Bytte idag ut min avatar från min gamla bil till en bild på en av mina sex katter. Visst är hon fin? :)
Då får du byta avatar varannan månad så vi andra kattälskare får se alla katterna under ett år ;) eller är de inte är lika fotogeniska som den där damen?

• Gilla
dicliff och 1 till
  • Laddar…
Bocken Bruse Bocken Bruse skrev:
Bytte idag ut min avatar från min gamla bil till en bild på en av mina sex katter. Visst är hon fin? :)

[bild]

[länk]
Jättefin! :heart:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.