1 072 631 läst · 12 907 svar
1073k läst
12,9k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 5 702 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 5 702 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 403 inlägg
Vad viskade du just i mitt öra? Ska vi ut och leka? Okay ers höghet. Din önskan är min lag.
Du vet ju att snö inte är min favorit, men självfallet åtlyder jag ers majestät med underdånigaste beviljande. Även om jag fryser om mina nakna fötter.
Hejsan Pärla! Kom ut du med vetja.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Du vet ju att snö inte är min favorit, men självfallet åtlyder jag ers majestät med underdånigaste beviljande. Även om jag fryser om mina nakna fötter.
Hejsan Pärla! Kom ut du med vetja.
Logga in
Skapa konto
Här i Skåne går katterna inte ut för allt smör i Småland när det är minusgrader och snö ute. Möjligtvis kan de ta några steg på skottande stigar under några sekunder.Noramasen skrev:
T.o.m. för den i normala fall oerhört populära regelbundna gemensamma kvällsrundan runt egendomen får man sparka ut dem genom ytterdörren. De kurar då längs husväggen och smiter in så fort medföljande tjänstefolk vänder blicken åt annat håll.
Men idag vände isvädret till tögrader, och då inhämtades det genast en mus eller två att fira med!
Hakade upp kattluckan igår kväll eftersom det blev immigt efter tvätten. Och glömde den i öppet läge!
Nu ser Gustav lite förorättad ut,
med all rätt. (Men han spinner)
Jag är en dålig undersåte, klär mig genast i säck och aska!
Nu ser Gustav lite förorättad ut,
med all rätt. (Men han spinner)
Jag är en dålig undersåte, klär mig genast i säck och aska!
Logga in
Skapa konto
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 441 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 441 inlägg
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Gott Nytt År från mig och (Ängla)katten Jenny - min pappa tog hand om en ca sju veckor gammal kattunge i rätt bedrövligt skick, hon växte upp och var pappas ögonsten och glädje. När pappa dog flyttade hon hem till oss, och levde i högsta välmående till dryga 17 år.
Ta hand om er och alla ni håller kära!
Vilken fin historia! Ni tog väl hand om henne om hon levde till 17 år. Förstår att saknaden är stor.Maria T skrev:[bild] [bild]
Gott Nytt År från mig och (Ängla)katten Jenny - min pappa tog hand om en ca sju veckor gammal kattunge i rätt bedrövligt skick, hon växte upp och var pappas ögonsten och glädje. När pappa dog flyttade hon hem till oss, och levde i högsta välmående till dryga 17 år.
Ta hand om er och alla ni håller kära!