1 072 568 läst · 12 907 svar
1073k läst
12,9k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Mycket är väl semantik då Thai tidigare var Siam( landet/ området Siam känner dagens barn som Thailand) vet inte hur det är med genetiken för katterna...Samma ras?T Träkåk skrev:
Det går vilt till här ibland. Lilla Ester retar Thania och får en omgång men vad hjälper det, så fort Thania vänder och går så är den lille i hasorna eller på ryggen på henne igen.
Det hjälper inte ens att se arg och farlig ut.
Det hjälper inte ens att se arg och farlig ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
MariaiÖstergötland skrev:
Jag har fått för mig att man absolut inte ska agera på något speciellt eller ovanligt sätt för då förstärker man deras oro om att något läskigt är på gång.L Lucif3r skrev:
Vi har nog haft tur för de katter jag har haft har knappt brytt sig. Bryr sig ungefär lika mycket som om plogbilen kör förbi eller något liknande.
Gäller väldigt mycket för alla djur.Alfredo skrev:Jag har fått för mig att man absolut inte ska agera på något speciellt eller ovanligt sätt för då förstärker man deras oro om att något läskigt är på gång.
Vi har nog haft tur för de katter jag har haft har knappt brytt sig. Bryr sig ungefär lika mycket som om plogbilen kör förbi eller något liknande.
Avdramatiserar man så brukar de fort vänja sig otåckingar som dammsugare och annat. Men gör man stor scen av det hela verkar det förstärkas på samma sätt som barns rädslor.
Jag har en känsla av att katter lite generellt klarar ljud från smällare och sånt lite bättre än hundar.
Hur Frasse reagerar vet jag tyvärr inte då han inte var inne då det började smälla.
Det är dock en sak som jag tycker har blivit allt bättre allt vad åren går, att det blir ett jäkla smällande och liv just vid 12-slaget, men småsmattrandet under hela dagen, och även både dagar före och efter, minskar stadigt.
Jag tycker själv att det är skönt, och jag tror det är väldigt bra för både djuren och traumatiserade krigsflyktingar, att smällandet koncentreras till en mycket kort tidsperiod vid tolvslaget.
Hur Frasse reagerar vet jag tyvärr inte då han inte var inne då det började smälla.
Det är dock en sak som jag tycker har blivit allt bättre allt vad åren går, att det blir ett jäkla smällande och liv just vid 12-slaget, men småsmattrandet under hela dagen, och även både dagar före och efter, minskar stadigt.
Jag tycker själv att det är skönt, och jag tror det är väldigt bra för både djuren och traumatiserade krigsflyktingar, att smällandet koncentreras till en mycket kort tidsperiod vid tolvslaget.
Den senaste katten jag hade gick bara och sov när hon tyckte det var dags. Den innan sprang runt till alla fönster för att kontrollera så det inte var något/ någon hon måste jaga iväg .. Men båda var livrädda för dammsugaren och även stavmixer/ elvisp. Satte man igång någon av de hushållsmaskinerna blev det panikrally bort från oljudet!! Så städning fick ske när sambon gick ut på promenad med katten i koppel, likaså att göra smoothies/ vispa grädde eller smet när katten var ute ...Mikael_L skrev:Jag har en känsla av att katter lite generellt klarar ljud från smällare och sånt lite bättre än hundar.