Maria T Maria T skrev:
Vad gillar hon för sånger?

Våra katter har gillat pop, jazz, vaggsånger och lite rock, men ogillat hårdrock (som vi gillar, så inte sjungit med katt).
Senaste katten gillade opera verkade det som, men när matte sjöng musikallåtar högg hon i hälsenan däremot gick det bra för husse( jag) att sjunga samma låtar utan problem, vill inte påstå att jag fick beröm men hälsenan slapp bett!!!

• Haha
dicliff och 4 till
  • Laddar…
S Sona2012 skrev:
Senaste katten gillade opera verkade det som, men när matte sjöng musikallåtar högg hon i hälsenan däremot gick det bra för husse( jag) att sjunga samma låtar utan problem, vill inte påstå att jag fick beröm men hälsenan slapp bett!!!
Frågan är, var det riktiga hugg eller små kärleksbett?

Katter uppvaktar varandra genom små bett. :heart::rofl:

• Gilla
Igen
  • Laddar…
Jiji Jiji skrev:
Frågan är, var det riktiga hugg eller små kärleksbett?

Katter uppvaktar varandra genom små bett. :heart::rofl:
Riktiga hugg. Har aldrig sett henne attackera så aggressivt annars inte ens när hon jagade småfåglar hon ville döda med ett bestämt bett, en gång satte hon tom klorna i foten! Så det var helt klart att hon ville få slut på ljudet (som byttes till ett hägljutt förvånat AJ! vad gör du Sona?!? Nu fick matte ont!! Jag var tvungen att gå ut ked katten på promenad så jag kunde skratta utan att göra sambon mer upprörd och katten fick jaga harar 20 minuter för att bli av med lite energi.

• Haha
Igen
  • Laddar…
S Sona2012 skrev:
Riktiga hugg. Har aldrig sett henne attackera så aggressivt annars inte ens när hon jagade småfåglar hon ville döda med ett bestämt bett, en gång satte hon tom klorna i foten! Så det var helt klart att hon ville få slut på ljudet (som byttes till ett hägljutt förvånat AJ! vad gör du Sona?!? Nu fick matte ont!! Jag var tvungen att gå ut ked katten på promenad så jag kunde skratta utan att göra sambon mer upprörd och katten fick jaga harar 20 minuter för att bli av med lite energi.
Ojdå, nej då var det nog inte av kärlek. Katten är en tuff musik-kritiker med andra ord. :crysmile:

• Haha
Igen
  • Laddar…
Lite uppvärmd dator kan också funka som värmedyna om man vill ha lite variation från golvvärmen. :crysmile: Katt vilar på en bärbar dator som ligger på ett träbord i ett kök.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
  • Haha
fribygg och 17 till
  • Laddar…
En katt som sitter på en fönsterbräda och tittar ut genom ett fönster.
Skapa konto

Jag tror att han spanar på blåmesarna som flyger mellan alen och talgbollarna.

• Gilla
  • Älska
Snigla och 8 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Lite uppvärmd dator kan också funka som värmedyna om man vill ha lite variation från golvvärmen. :crysmile:[bild]
Finns oräkneliga trådar på datorforum ( sweclockers) där ägare beskriver hur datorer/ nätaggregat kortslutits pga katter som lagt sig på varma datorchassin ...)

• Wow
  • Haha
dicliff och 2 till
  • Laddar…
S Sona2012 skrev:
Finns oräkneliga trådar på datorforum ( sweclockers) där ägare beskriver hur datorer/ nätaggregat kortslutits pga katter som lagt sig på varma datorchassin ...)
Hur är detta ens möjligt? :crysmile::surprised:

MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Hur är detta ens möjligt? :crysmile::surprised:
Vanligast är nog att katten lägger sig ovanpå och täpper igen ventilationen så nätaggregat/ grafikkort överhettas = datorkrasch. Hur som är det många förbannade som svär över trasiga datorer pga katter

• Wow
  • Ledsen
MariaiÖstergötland och 1 till
  • Laddar…
-16°C imorse, men vi kämpar på. :heart:
En orange katt ligger och sover i en öppen kartong på ett mörkgrått golv, intill en blommig tapet.
Skapa konto
En orange katt sitter framför en brinnande braskamin med vedhylla intill.
Skapa konto
Braskamin med eld och en röd katt som ligger på ett trägolv bredvid vedförvaring.
Skapa konto
Rödbrun katt ligger utsträckt på ett trägolv inomhus och vilar.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Igen och 17 till
  • Laddar…
S Sona2012 skrev:
Hur som är det många förbannade som svär över trasiga datorer pga katter
Men om datorn är så oduglig att den inte ens klara sin huvuduppgift, att värma katten, är det väl knappast kattens fel?

• Haha
  • Gilla
Igen och 14 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Men om datorn är så oduglig att den inte ens klara sin huvuduppgift, att värma katten, är det väl knappast kattens fel?
Försök säg det till datorfreaks det är som att tala med Trumpanhängare eller få talibaner att bli liberaler ...

• Haha
  • Arg
dicliff och 1 till
  • Laddar…
Katt sitter på trätrappa bredvid lagad tapet, möjlig tapetklösare.
Skapa konto

_Någon_ har rivit på tapeten i trappan. Nån annan har lagat tapeten. _Någon_ sitter och tittar på det lagade hörnet.
Har vi att göra med en serietapetklöserska?

• Gilla
  • Haha
  • Wow
Igen och 14 till
  • Laddar…
Är det en inferior decorator?

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Är det en inferior decorator?
Det verkar inte bättre.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.