A
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Bara jag som ser vissa likheter? [bild]
mattes gulliga knubbsäl? :crysmile:

• Haha
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
A
En vit och brun katt som ser avslappnad ut vid en persons ben klädd i en rutig skjorta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sune som vill att husse ska gå upp och sova.. Så han kan sova på mina ben..

• Gilla
  • Älska
Snigla och 8 till
  • Laddar…
Myrstacken
Första gången det finns lite kärlek

• Gilla
  • Älska
Fadai och 10 till
  • Laddar…
Fyrverkerier.
Rasmus låg som en boll i soffan, och höjde inte på ett ögonbryn förrän ordet tonfisk nämndes.
Bärra var ner under bordet i källaren i början av kvällen och var lite låg runt tolvslaget, men följde med oss upp dit vi gått för att se fyrverkerierna inåt stan och verkade lite tryggare. :heart:

• Gilla
  • Älska
Sona2012 och 4 till
  • Laddar…
Mikael_L
Microkatten Microkatten skrev:
Här i Skåne går katterna inte ut för allt smör i Småland när det är minusgrader och snö ute. Möjligtvis kan de ta några steg på skottande stigar under några sekunder.

T.o.m. för den i normala fall oerhört populära regelbundna gemensamma kvällsrundan runt egendomen får man sparka ut dem genom ytterdörren. De kurar då längs husväggen och smiter in så fort medföljande tjänstefolk vänder blicken åt annat håll.

Men idag vände isvädret till tögrader, och då inhämtades det genast en mus eller två att fira med!
Använder de lådan under vintern då?

Mikael_L
Frasse fick sin nyårsoxfilé först nu (nyss).
En katt äter oxfile från ett rött hjärtformat fat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Dålig bild, därför gjorde jag den rätt liten ...
Han har varit ute flera timmar, trots vinterväder.

Sen gick han runt en grundlig runda för att kolla av hela hemmet att alla konstiga människor och annat konstigt verkligen försvunnit. Det var säkert ganska konstigt utomhus också, med saker som smäller och en massa människor som kommer i stora sällskap längs gatan.

• Gilla
  • Älska
Snigla och 8 till
  • Laddar…
Microkatten
Mikael_L Mikael_L skrev:
Använder de lådan under vintern då?
Man kan använda kattlådan som termometer/barometer under vintern:

Flitigt använd - minusgrader/snö på marken
Något använd - nära noll/dåligt väder
Inte använd - flera plusgrader/ok väder
:D

• Haha
  • Gilla
Snigla och 5 till
  • Laddar…
Brukar katter generellt acceptera fyrverkerier bättre än de flesta hundar gör? Vi var lite spända på hur vår katt skulle hantera första nyårsaftonen men det gick över förväntan. De första smällarna brydde han sig inte om, strax före tolvslaget när det började dra igång på riktigt märkte man att han var lite "spänd" och höll sig i närheten av oss men sen blev det inte direkt värre än så. Nu bor vi dock i en liten byhåla så smällandet är begränsat både i tid och antal fyrverkerier. Alltsomallt gick det väldigt bra!

• Gilla
  • Älska
Maria T och 4 till
  • Laddar…
Mina katter blir absolut livrädda av fyverkerier. Så gott som alla mina katter genom åren har blivit det.

• Ledsen
Jiji och 3 till
  • Laddar…
De katter vi haft genom åren har aldrig brytt sig.

• Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
L Lucif3r skrev:
Mina katter blir absolut livrädda av fyverkerier. Så gott som alla mina katter genom åren har blivit det.
Vad jobbigt! Hur hanterar ni det?
Appendix Appendix skrev:
De katter vi haft genom åren har aldrig brytt sig.
Skönt! Jag hoppas vår cooling håller stilen. Jag har hört att man inte ska "dalta" för mycket med dem eftersom man då riskerar att ge sken av att det faktiskt finns något att vara rädd för.

• Gilla
Sona2012
  • Laddar…
Nyår nu var bättre än tidigare, kanske mest beroende på att grannen inte försökte återskapa bombardemanget under andra världskriget den här gången.

Förra gången kröp de in under sängen, nu bara lyfte de på huvudet någon gång.

• Gilla
Jiji och 3 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Vad jobbigt! Hur hanterar ni det?
Pratar med dom lugnt och mjukt. Som tur är bor jag i ett relativt lugnt område, så det smäller inte sååå hemskt mycket... i år var det väl 5min typ.

T
arneri68 arneri68 skrev:
Chefen i huset...
[bild]
Vilken ras?

E
T Träkåk skrev:
Vilken ras?
Ser ut att vara thai.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.