1 072 759 läst · 12 909 svar
1073k läst
12,9k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Djuren får inte julklappar men Katten fick en kattong att sitta i och hundarna fick några kartonger att bita i.
Logga in
Skapa konto
På bilden syns delar av Katten och Bruna Hunden när de brottas.
Japp! Han bor i tvättstugan för han är en pissekisse som tidigare har kissat ner hela soffan och mattan under.Mikael_L skrev:
Nu har dessa varit på tvätt och jag låter honom komma ut i vardagsrummet (som ligger direkt utanför tvättstugan) långa stunder och det går (nästan) bra. Han har kissat en gång (nyligen) på linoleummattan på kontoret och en gång på golvet i tvättstugan, båda lättstädade.
Han blir olycklig om inte jag kommer och sitter i soffan och gosar med honom när han vill,
men ibland hör jag inte hur han skriker eller hinner inte dit tillräckligt fort och då kommer det en pöl.
Kattluckan går till snedtaket utanför och där har han sin trappa.
Målet är förstås att han fritt ska kunna gå hur som helst i huset och jag har en dröm om att han ska sova i samma korg som hunden men vi får väl se.
Blev varnad före adoptionen att han kissat ner överallt hos en annan familj som gråtande hade lämnat honom tillbaka men jag ville ge honom en chans istället för att han skulle gå till avlivning.
Han är ju så underbar och kelig!
Vi har haft lite problem med att Zorro kissar i sängen då vi ej är där, vi har löst problemet med att stänga dörren till sovrummet på dagarna.... förra veckan hände dock en olycka på fruns täcke när frun sov under det. Mindre populärt.
Så nu har vi experimenterat med olika sorters kattsand (vi har kört silikat som jag inte alls gillar men jag har blivit nedröstad), och ställt ut fler kattlådor. Tydligen var nya sanden väldigt bra att ligga i.... Det var ju inte det som var tanken. Minuten innan hade han bajsat men jag hann tömma lådan. Inte helt nöjd med detta
Så nu har vi experimenterat med olika sorters kattsand (vi har kört silikat som jag inte alls gillar men jag har blivit nedröstad), och ställt ut fler kattlådor. Tydligen var nya sanden väldigt bra att ligga i.... Det var ju inte det som var tanken. Minuten innan hade han bajsat men jag hann tömma lådan. Inte helt nöjd med detta
Logga in
Skapa konto
Renoverare
· Stockholm
· 18 403 inlägg
Vi hade problem med det där när vår katt var kattunge. Viktigt då bort lukten annars fortsätter de. Vi körde medJ Jonobe skrev:Vi har haft lite problem med att Zorro kissar i sängen då vi ej är där, vi har löst problemet med att stänga dörren till sovrummet på dagarna.... förra veckan hände dock en olycka på fruns täcke när frun sov under det. Mindre populärt.
[bild]
https://www.arkenzoo.se/csi-urine-c...xtDn1K-d2EycoY0fcjmCUOHGGqkF9VcYaAqPSEALw_wcB
Ingen aaaning vad ni kan göra åt problemet med lådan. Men sängen kan ni prova ett knep från My Cat from Hell. Lägg en filt/ pläd i en kattong/ bädd han gillar och lägg ut den på sängen . Enligt Jackson Galaxys teorier borde katten inte kissa/ markera på ställen som redan är indränkta med dess lukt. Då den redan " äger" området ska den inte behöva markera för att statuera revir. Kan vara värt att testa?!?J Jonobe skrev:Vi har haft lite problem med att Zorro kissar i sängen då vi ej är där, vi har löst problemet med att stänga dörren till sovrummet på dagarna.... förra veckan hände dock en olycka på fruns täcke när frun sov under det. Mindre populärt.
[bild]
Absolut! Jag har testat att gnugga katten mot täcket med men han sover på täcket varje kväll så hans lukt är ju egentligen där.S Sona2012 skrev:Ingen aaaning vad ni kan göra åt problemet med lådan. Men sängen kan ni prova ett knep från My Cat from Hell. Lägg en filt/ pläd i en kattong/ bädd han gillar och lägg ut den på sängen . Enligt Jackson Galaxys teorier borde katten inte kissa/ markera på ställen som redan är indränkta med dess lukt. Då den redan " äger" området ska den inte behöva markera för att statuera revir. Kan vara värt att testa?!?
Nu har Yoda kommit ut från lådan för att mysa....
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Upplever man förändrat beteende, mer än möjligen en enskild olycka, tycker jag alltid det är klokt att låta en veterinär ta en titt så det inte ligger någon sjukdom eller annat "medicinskt" problem bakom. Katter anses vara väldigt "bra" på att dölja "smärta" och andra "fel" så ofta kan det vara svårt att bara "se" att en katt inte mår riktigt bra.J Jonobe skrev: