1 057 331 läst · 12 758 svar
1057k läst
12,8k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Tack! Ja, eftersom han går på lådan ibland så vet han ju egentligen vart den finns, men som du säger så kanske han ibland inte hinner...Karlia skrev:
Tror ni det finns hopp för oss eller är vi dömda att leva ett liv i bajs (som det känns nu)?
Det kommer ordna sig. Men fixa fler lådor och rätt sand så snart du kan. Som Jiji skrev, gärna likadan låda som hos uppfödaren också.
Katter vill vara renliga, ger vi dem rätt förutsättningar så fungerar det. Jag försökte tagga AndersMalmgren ovan, de hade också lite trassel till att börja med.
Katter vill vara renliga, ger vi dem rätt förutsättningar så fungerar det. Jag försökte tagga AndersMalmgren ovan, de hade också lite trassel till att börja med.
Haha, du får väga andra delen vid ett senare tillfälle.
Eller också är du så modig attdu själv ställer dig på vågen (jag skulle tveka, min önskevikt är av nån konstig anledning över min verkliga vikt).
Efter din viktkontroll, ta katten i famnen och väg igen. Då vet du.
Men jag tycker katten ser lagom rund och go' ut. Men äter hen mycket möss mm så kan man dra ner på innematen.
Eller också är du så modig attdu själv ställer dig på vågen (jag skulle tveka, min önskevikt är av nån konstig anledning över min verkliga vikt).
Men jag tycker katten ser lagom rund och go' ut. Men äter hen mycket möss mm så kan man dra ner på innematen.
FredrikR skrev:
Ett tips för att väga en katt är att ställa en kattong på vågen, ev tarera (om elektronisk våg), och sen sätta katten i kattongen.
Funkar bra på väldigt många katter, de brukar inte vilja lämna stället på direkten, utan åtminstone sniffa och lukta lite.
Funkar bra på väldigt många katter, de brukar inte vilja lämna stället på direkten, utan åtminstone sniffa och lukta lite.
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Har du testat Monster? Vi körde Ever Clean till de katter min fru hade när vi flyttade ihop, så hon var inställd på det till Skrållan också. Väl i affären när vi skulle köpa på oss inför Skrållans ankomst så träffade vi en säljare för Orijen/Acana och Monster, så han skickade med oss en låda sand från Monster och kattmat från Orijen/Acana. Frun har inte haft något klagomål på sanden i alla fall, så vi har fortsatt köpa just Monster. Prisskillnaden är väl dock rätt minimal.AndersMalmgren skrev:
Orijen/Acana kör vi sedan länge till hunden, så var givet för katten också
Orijen är bra kattmat, önskar att mina katter gillade den. Går bra första dagarna när det är nytt och spännande, så snart de inser att det är mat och inte godis slutar de äta.. Sanden ska jag kolla upp, försöker hitta den bästa. Just nu någon lavendel variant som ska vara dammfri utan att vara det..
Renoverare
· Stockholm
· 18 381 inlägg
Inte provat men Ever clean tycker vi är brarichardtenggren skrev:Har du testat Monster? Vi körde Ever Clean till de katter min fru hade när vi flyttade ihop, så hon var inställd på det till Skrållan också. Väl i affären när vi skulle köpa på oss inför Skrållans ankomst så träffade vi en säljare för Orijen/Acana och Monster, så han skickade med oss en låda sand från Monster och kattmat från Orijen/Acana. Frun har inte haft något klagomål på sanden i alla fall, så vi har fortsatt köpa just Monster. Prisskillnaden är väl dock rätt minimal.
Orijen/Acana kör vi sedan länge till hunden, så var givet för katten också
Kör spanmålsfritt torrfoder från purenatural
https://www.arkenzoo.se/purenatural-cat-adult-sterilised-chicken?41241
Jorå vi vet vad Bärra väger, han pendlar mellan 8.0-8,1kgHemmakatten skrev:Haha, du får väga andra delen vid ett senare tillfälle.
Mycket päls och kraftig benstomme säger Bärra, vi andra misstänker han ljuger.
Igår satte jag ut matskålar på strategiska ställen där han kissat och bajsat. Idag vaknade jag till en stor kissfläck i samma soffa som han både kissat och bajsat i tidigare samt 2 bajshögar (en höll han på att producera när jag tog honom på bar gärning) på en matta som han tidigare inte gjort något på. SUCK. Det där med att inte göra sina behov i närheten av mat var tydligen inget han hade hört. I helgen ska vi köpa en låda till och sätta in i vårt sovrum, det verkar ju vara där de flesta olyckor sker, och fylla den med den parfymerade sand han hade "hemma". Håll tummarna!