Svart hund i full fart över gräsmatta jagar en råtta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Svart katt i rörelse fångar en råtta på en grön gräsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

en av råttjägarna här hemma in action
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
Carro_D och 14 till
  • Laddar…
Maria T
H Hamre268 skrev:
[bild] [bild]
en av råttjägarna här hemma in action
Trodde på riktigt att det första fotot föreställer en björn :crysmile: finns väl svarta björnar i Alaska?
Galet roliga bilder!!
 
  • Gilla
  • Haha
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Trodde på riktigt att det första fotot föreställer en björn :crysmile: finns väl svarta björnar i Alaska?
Galet roliga bilder!!
haha :crysmile: ja men han är som en liten nallebjörn så helt fel såg du inte :p

Tack ja ibland har man tur med kameran
 
  • Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Katten sitter och chillar i fönstret

Bengalkatt som sitter och slappar bredvid en krukväxt vid fönstret.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En katt sitter bredvid en krukväxt i ett fönster och tittar in i kameran.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Randig katt som sitter vid ett fönster inomhus bredvid en krukväxt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En orangefärgad katt med stora ögon vilar tassarna mot en yta, ser ut att titta uppåt.
 
  • Älska
  • Gilla
Annelie Hultberg och 15 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Katten sitter och chillar i fönstret

[bild]
[bild][bild]

[bild]
Du milde, så söt han är! :giggle:Tassarna i kors och stora själfulla ögon! :love:
På ena bilden ser han ut som om han funderar på att busa med de där torra bladen...:cool: :heart:
 
  • Gilla
Sona2012 och 3 till
  • Laddar…
Idag blir Wille 16 veckor. Orange kattunge som ligger på rygg och tittar upp från ett dolt utrymme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En beige kattunge som sover med huvudet i närbild och små hårstrån synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En orange kattunge som heter Wille sitter i en svart ryggsäck och tittar in i kameran.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Pegasusus och 18 till
  • Laddar…
Långhårig katt med tratt runt huvudet och förband på benet sitter på ett bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Doris har skadat sig. Hon har ett stort sår så hon får äta medicin varje morgon, åka till veterinären och sövas och lägga om såret var fjärde dag. Dessutom ha den där tratten på huvudet och inte få gå ut. Hon tycker det är botten :poop:
 
  • Ledsen
  • Älska
Pegasusus och 17 till
  • Laddar…
Vet inte om det funkar lika bra på katter men på hundar som måste ha krage pga sår så kan det funka att sätta på ett klädesplagg istället. De kommer inte åt att slicka men slipper ha den vedervärdiga tratten. Om såret är på bogen kan en tröja som sitter fast ordentligt baktill så den inte kasar fram funka. Finns uppblåsbara kuddar att ha runt halsen med, som en nackkudde typ. Lite lättare att vila bekvämt med dessa.

Förstår att det suger att inte få gå ut, för katter som uppskattar det är det hemskt att tvingas vara inne. En av mina klättrade på väggarna, alltså fysiskt, inte bara talesättet, när hon fick vara inne ett par dagar efter kastrering. Fick släppa ut henne korta stunder så hon lugnade ner sig, som tur var läkte såret fint ändå.
 
  • Gilla
Sona2012 och 2 till
  • Laddar…
Karlia
Men stackars Doris! Och stackars er. Att inte kunna slicka sig är stressande för dem! Dagarna går långsamt med kon.

Jag har en sådan liten tygdress men tyckte att den var svår att få över huvudet, Signe hatade den och tillvaron efter kastrering. Så hon slapp. Men ibland måste de ju.
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Karlia
Dalbotant Dalbotös skrev:
Vet inte om det funkar lika bra på katter men på hundar som måste ha krage pga sår så kan det funka att sätta på ett klädesplagg istället. De kommer inte åt att slicka men slipper ha den vedervärdiga tratten. Om såret är på bogen kan en tröja som sitter fast ordentligt baktill så den inte kasar fram funka. Finns uppblåsbara kuddar att ha runt halsen med, som en nackkudde typ. Lite lättare att vila bekvämt med dessa.

Förstår att det suger att inte få gå ut, för katter som uppskattar det är det hemskt att tvingas vara inne. En av mina klättrade på väggarna, alltså fysiskt, inte bara talesättet, när hon fick vara inne ett par dagar efter kastrering. Fick släppa ut henne korta stunder så hon lugnade ner sig, som tur var läkte såret fint ändå.
Svea klarar inte av att inte få gå ut, Signe accepterar. De är så olika kissarna.

@Marlen Eskilsson, jag skickar gärna dräkten som inte kom till användning om ni vill prova. Men den luktar av andra katter, kanske en stress Doris inte behöver.

Röd kattklädsel med hål för huvud och ben, liggande på ett bord ovanpå en mönstrad matta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sona2012 och 2 till
  • Laddar…
Dalbotant Dalbotös skrev:
Vet inte om det funkar lika bra på katter men på hundar som måste ha krage pga sår så kan det funka att sätta på ett klädesplagg istället. De kommer inte åt att slicka men slipper ha den vedervärdiga tratten. Om såret är på bogen kan en tröja som sitter fast ordentligt baktill så den inte kasar fram funka. Finns uppblåsbara kuddar att ha runt halsen med, som en nackkudde typ. Lite lättare att vila bekvämt med dessa.

Förstår att det suger att inte få gå ut, för katter som uppskattar det är det hemskt att tvingas vara inne. En av mina klättrade på väggarna, alltså fysiskt, inte bara talesättet, när hon fick vara inne ett par dagar efter kastrering. Fick släppa ut henne korta stunder så hon lugnade ner sig, som tur var läkte såret fint ändå.
Karlia Karlia skrev:
Svea klarar inte av att inte få gå ut, Signe accepterar. De är så olika kissarna.

@Marlen Eskilsson, jag skickar gärna dräkten som inte kom till användning om ni vill prova. Men den luktar av andra katter, kanske en stress Doris inte behöver.

[bild]
Tack för omtanken :heart:

Jag hade glömt bort det, men en sådan har vi ju! Testade det när hon hade kastrerats. Då "förlorade" hon benen så fort jag satte på den, alltså bara la sig ner och rullade runt på rygg. Men jag ska testa igen, tack för tipset!
 
  • Älska
  • Gilla
Annelie Hultberg och 2 till
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Tack för omtanken :heart:

Jag hade glömt bort det, men en sådan har vi ju! Testade det när hon hade kastrerats. Då "förlorade" hon benen så fort jag satte på den, alltså bara la sig ner och rullade runt på rygg. Men jag ska testa igen, tack för tipset!
Vad har lilla Doris råkat ut för? :oops:
Rasmus och Bärra skickar krya på sig hälsningar! :heart:
En utebur för katter med en röd katt på hylla och en beige katt nedanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
Snigla och 7 till
  • Laddar…
Staffans2000
FredrikR FredrikR skrev:
Vad har lilla Doris råkat ut för? :oops:
Rasmus och Bärra skickar krya på sig hälsningar! :heart:
Axl Rose med.

Närbild på en sovande orange katt med fluffig päls och synliga morrhår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Staffans
 
  • Älska
  • Gilla
Snigla och 9 till
  • Laddar…
Tack! Doris hälsar tillbaka ❤️

Jag märkte att hon inte var riktigt pigg i några dagar. Sedan fick vi reda på vad det var när det började bli kladdigt i pälsen. Ett riktigt infekterat sår 3 cm stort. Förmodligen en böld. Kanske uppkom såret efter slagsmål med annan katt, fästingbett eller liknande.
 
  • Älska
  • Ledsen
Snigla och 2 till
  • Laddar…
Staffans2000
Det där kan vara ett djäkla jox.
Min hittekatt Edvard Snowden, som var mer död än levande när han dök upp framför min dörr hade en stor varande böld på ryggen. Veterinären fick operera honom två gånger innan det blev bra.
Till skillnad från Doris, var hans sår igensytt upptill men öppet nertill så att varet kunde rinna ut. Dessutom var det obandagerat.

Tyvärr dog han för två år sedan av FIP. Dvs. Corona.

Grå och vit katt med gröna ögon ligger i en mysig kattkoja.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Staffans
 
  • Ledsen
  • Gilla
  • Älska
Snigla och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.