Staffans2000 Staffans2000 skrev:
En fästing! Axl Rose, alias: Unike Enrike "den bångstyrige", får ett tiotal varje sommar. Ta bort dem så fort de upptäcks. Gärna med en sådan här.

[länk]

Staffans
10, det var lite. Vår katt fick det per dag på landstället :p
Mälardalen dock, fästingnäste

• Haha
Staffans2000
  • Laddar…
Se upp. En bekant tvingades avliva sin hund som fick TBE. :cry:

• Ledsen
AndersMalmgren
  • Laddar…
Staffans2000
B b8q skrev:
Se upp. En bekant tvingades avliva sin hund som fick TBE. :cry:
Ja. Det är ett elende. Min katta "Ballen" fick det, men tillfrisknade som tur var av sig själv. Kan man vaccinera även katter mot TBE?

Staffans

Karlia
Finns inget djurvaccin för TBE tyvärr. Men det är ovanligt att katter drabbas, ovanligt även med borrelia.

Min pappas fästmö 95 hade en fästing häromveckan trots att hon bara varit ute i stan långt från gräsmattor. De är märkliga djur!

Signe droppar jag spot on i nacken på, hon har så tät päls så det är svårt att ta bort fästingar på henne. Svea får färre fästingar och de är lätta att ta bort. Men jag använder fingrarna, inga pincetter.

Karlia Karlia skrev:
Finns inget djurvaccin för TBE tyvärr. Men det är ovanligt att katter drabbas, ovanligt även med borrelia.

Min pappas fästmö 95 hade en fästing häromveckan trots att hon bara varit ute i stan långt från gräsmattor. De är märkliga djur!

Signe droppar jag spot on i nacken på, hon har så tät päls så det är svårt att ta bort fästingar på henne. Svea får färre fästingar och de är lätta att ta bort. Men jag använder fingrarna, inga pincetter.
Har de katt då?

De drar in fästingar.. katten har inte haft några i år.. men papps har haft (han har inte gått på en gräsmatta på flera år).

Här äta det friskt nu.. råttor o sork!
Hösten är kommen..

*duktig katt - skulle behöva en 3-4 till*

:cool:

• Ledsen
  • Gilla
Sona2012 och 1 till
  • Laddar…
Karlia
Snigla Snigla skrev:
Har de katt då?

De drar in fästingar.. katten har inte haft några i år.. men papps har haft (han har inte gått på en gräsmatta på flera år).
Inga katter hos dem, nej.

Du påminde mig, jag blev ju väckt vid tretiden av musjakt.. Får kolla upp när jag kommer hem vart den tog vägen, glömde totalt vid frukost!

• Gilla
  • Haha
dicliff och 2 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Snart varit hemma två veckor från landet och hitta denna katten

[bild]

[video]
Burn motherf***er, burn!!

Gasbrännare för lödning eller uppvärmning på vit bakgrund.

• Haha
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Fästingdroppar/medel i nacken 1gång i månaden och festingpenna kommer man långt med

• Gilla
Sona2012 och 2 till
  • Laddar…
Heh, en fästing... Det fick fick mig att småskratta... Här ute i skogen får man minsann plocka 4-5st per dag, per katt :rolleyes:

• Wow
Karlia och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren
Bravecto säger jag! Det som funkat bäst på vår(a) hund(ar) :)

• Gilla
ClasseClas
  • Laddar…
J
Så fångade Zorro sin första mus :mad::mad::mad:
Datormus med genomtuggad sladd liggande på grått underlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Gilla
FredrikR och 11 till
  • Laddar…
Karlia
Signe och Smilla kommer bra överens. Men Smilla har mycket större lekbehov än Signe, där blir de oense ibland.

Grå katt med gula ögon sitter på en bäddad säng med grått överkast och en hopvikt kudde.
Skapa konto

Ny säng? Jo, funkar att sova i!

Två katter i ett sovrum, en ligger på sängen och en står och tittar in i kameran.
Skapa konto

Inte sova hela tiden!

Två katter på en säng, en slappnar av och den andra ser ut att leka eller nosa på den första katten.
Skapa konto

Där fick jag dig, tjoho!

Inte uppskattat när Signe vill sova.. Så snabbt hon glömt vilken liten pest hon varit/är mot Svea!

• Gilla
  • Älska
  • Haha
FredrikR och 10 till
  • Laddar…
Microkatten
En nästan osynlig svart-vit katt, väl kamouflerad (en lätt överdrift, men säg det inte till katten) ovanpå de svart-vita tangenterna!
Svart katt ligger på ett piano med vita och svarta tangenter, notblad i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Haha
FredrikR och 10 till
  • Laddar…
Katt njuter av en gul barnstol, förväxlat med present, medan ett barn tittar på.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
  • Älska
Myckling och 19 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.