1 098 878 läst · 13 227 svar
1099k läst
13,2k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Renoverare
· Stockholm
· 18 488 inlägg
Finns inget djurvaccin för TBE tyvärr. Men det är ovanligt att katter drabbas, ovanligt även med borrelia.
Min pappas fästmö 95 hade en fästing häromveckan trots att hon bara varit ute i stan långt från gräsmattor. De är märkliga djur!
Signe droppar jag spot on i nacken på, hon har så tät päls så det är svårt att ta bort fästingar på henne. Svea får färre fästingar och de är lätta att ta bort. Men jag använder fingrarna, inga pincetter.
Min pappas fästmö 95 hade en fästing häromveckan trots att hon bara varit ute i stan långt från gräsmattor. De är märkliga djur!
Signe droppar jag spot on i nacken på, hon har så tät päls så det är svårt att ta bort fästingar på henne. Svea får färre fästingar och de är lätta att ta bort. Men jag använder fingrarna, inga pincetter.
Har de katt då?Karlia skrev:Finns inget djurvaccin för TBE tyvärr. Men det är ovanligt att katter drabbas, ovanligt även med borrelia.
De drar in fästingar.. katten har inte haft några i år.. men papps har haft (han har inte gått på en gräsmatta på flera år).
Inga katter hos dem, nej.Snigla skrev:
Du påminde mig, jag blev ju väckt vid tretiden av musjakt.. Får kolla upp när jag kommer hem vart den tog vägen, glömde totalt vid frukost!
Signe och Smilla kommer bra överens. Men Smilla har mycket större lekbehov än Signe, där blir de oense ibland.
Ny säng? Jo, funkar att sova i!
Inte sova hela tiden!
Där fick jag dig, tjoho!
Inte uppskattat när Signe vill sova.. Så snabbt hon glömt vilken liten pest hon varit/är mot Svea!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ny säng? Jo, funkar att sova i!
Logga in
Skapa konto
Inte sova hela tiden!
Logga in
Skapa konto
Där fick jag dig, tjoho!
Inte uppskattat när Signe vill sova.. Så snabbt hon glömt vilken liten pest hon varit/är mot Svea!