Patrik440
Katten Sot tycker det är lagom vattenskål vi har utomhus.
Vit katt sitter på kanten av en damm med koifiskar på natten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vit katt som dricker vatten över en damm med Koi-fiskar på kvällen, omgiven av en vattenkanna och en lysande skål.
Skapa konto

Här är katten Snö som äter frukost tillsammans med Emil:
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1674622165891142

/P

• Gilla
Marlen Eskilsson och 4 till
  • Laddar…
Nissens
Jumos Jumos skrev:
Är det fysiskt möjligt att inte gilla katter? 😱

[bild]
Det är det absolut! Desto svårare med hundar. :)

richardtenggren
M Myckling skrev:
Jag bryr mig inte om att det är en valp och ni tycker hon är gullig. Jag vill INTE att hon ska bo ho oss!!

[bild]
Vi har det omvänt, en jäkla kattunge var väl onödigt, tycker Harry 9 år.

En hund och en katt vilar på en säng med randigt överkast, bredvid ett leopardmönstrat plagg.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
  • Älska
Paulina123 och 11 till
  • Laddar…
Hemmakatten
L Lucif3r skrev:
Se bara till att lära valpen omgående att inte springa efter/"jaga" katten så kommer det gå bra :)
Sen när dom blivit kompisar och leker på lika villkor så kommer det bli betydligt roligare för alla. Finns få syner som är roligare än min ~80kg st. bernard bli "jagad" av min ~4kg Wiira :crysmile:
Valpen behöver nog inte lära sig någonting. Katten kommer att lära hunden allt den behöver veta. Dvs att katten är högste chef....:heart:

• Gilla
  • Haha
Paulina123 och 6 till
  • Laddar…
Hemmakatten
Hemmakatten Hemmakatten skrev:
Valpen behöver nog inte lära sig någonting. Katten kommer att lära hunden allt den behöver veta. Dvs att katten är högste chef....:heart:
Jo, min tuffa vakthund, schnauzer, har från början varit en mycket vaktande hund. Man hade den ofta i stall för att vakta, och det gjorde den verkligen
och där fick den ofta livnära sig på att fånga råttor.

Bara för 50 år sedan sågs schnauzer som en vaktande och "svår" hund.

Nu är det en familjehund som älskar barn. Och så även Ross, en mild och uppskattande hund som älskar alla. Och alla älskade honom. Så till den grad att, när vi var på café o restaurang, Ross alltid fick en skål med vatten innan vi ens fick beställa.

Men, det hände vid 3-4 tillfällen att Ross uppfattade att jag var i fara. Den hunden i det tillståndet tror jag alla skulle backa från. Ross var definitivt beredd på att anfalla och skydda mig. Det gjorde han inte eftersom jag sa ifrån och att allt var ok. En schnauzer är en enmanshund och Ross var min. Jag var förstås tacksam.

Och hände 2 ggr när vi hade besök på gården av andra schnauzerhanhundar att det blev riktigt bråk. Vid ett tillfälle fick den andra hunden uppsöka veterinär. (Det var mitt fel, jag ville betala, hunden blev inte allvarligt skadad).

Men oavsett, Ross var verkligen "min" hund, och bästa vän.

MEN, i hemmet var det katterna som bestämde. När Ross kom som valp tror jag vi hade tre katter varav Mimmi var den som bestämde. Ross anpassade sig, lät katterna springa över sig, lät de hänga i skägget, lät de väcka honom. Han gick med på allt. Och tyckte om det.

Men ute på vår stora tomt kunde de leka. Katten retade honom och satte fart med Ross efter. Slutade alltid med att katterna tog sig genom stängslet och Ross satt kvar innanför. Men det hindrade inte att denna lek hände om och om igen. Inne smög sig ofta en katt in bredvid Ross på natten och låg tätt.

Så, jovisst har de haft stor glädje av varandra. Men katten bestämde!:);)

Jag är så glad att jag haft både katter och hund. De berikar definitivt livet. :heart:

Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
Alfredo och 9 till
  • Laddar…
Hemmakatten Hemmakatten skrev:
Här tar katten efter hunden.. och han låter henne iaf tro att hon bestämmer (vad han tänker är en annan sak..).

Katten har lärt sig att ligga i en hundsäng (vovvens gamla) på golvet (hans favoritställe).. han har lärt sig att sitter man fint på golvet bredvid min käre far och tindrar med ögonen får man smaka av allt han äter.. ska far till toaletten passerar man kylskåpet.. (sätter man sig framför så kommer han inte förbi.. och man har chans att få skinka från kylskåpet).. när hunden skäller så måste man kolla om man missat nått.. (men hunden e lite halvblind så ibland är det bara en Sten..).. när elaka tanten (jag) skriker/ryter argt till hunden .. så sitter även (enbart?) katten givakt .. och är nervös..för det måste vara nått jätteviktigt om den där pjåskiga elaka tanten tar till den bestämda tonen.. ;)

Han låter hunden jaga honom också….men han vet att hon ”orkar” bara några meter.. hon vill bara schasa lite, visa vem som e gammal i huset..(fast hon gör det inte inne i hans lgh, bara ute eller i vår hall)..

Han lämnar företräde när hon går förbi.. och han har aldrig visat några elaka tendenser mot henne.. trots att hon kan vara lite närgången ibland (och jag säger att hon får skylla sig själv om hon inte e snäll) :heart:

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Paulina123 och 8 till
  • Laddar…
Hemmakatten
:rofl::heart:(y)

Hemmakatten
Har en väninna som har en rottweilertik, ca 6 år gammal, otroligt snäll o go, hon har lärt sig att hönsen är no no och inget man jagar.

Nu har det kommit in en schnauzerhanvalp OCH en kattunge i familjen.

Jag sätter en peng på att katten snart har kontroll på både hundar och höns...:cool:

• Gilla
Paulina123 och 3 till
  • Laddar…
Här jagar Bruna Hunden och Katten varandra. De turas om att jaga. Katten vill även att Gråa Hunden är med och leker men det vill verkligen inte Gråa Hunden. Bruna Hunden kommer till Gråa Hundens räddning när Katten är för närgången. Men Katten hoppas ändå på Gråa Hunden och smyger ofta fram mot Gråa Hunden när denna sover...

Nä, nu ska vi mysa.. skit i trädgården..

Gråvit katt klättrar på en persons ben utomhus mot grönt gräs.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Ingenjören och 12 till
  • Laddar…
Karlia
Jag är dödstrött efter heldag i skogen, Smilla efter heldag med kattgrejer.. Sovdags för oss båda. Katt som sover avslappnat utsträckt på en röd soffa.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Paulina123 och 17 till
  • Laddar…
J
Karlia Karlia skrev:
Jag är dödstrött efter heldag i skogen, Smilla efter heldag med kattgrejer.. Sovdags för oss båda. [bild]
Även om kattgrejer vissa dagar ser extremt lågintensiva ur verkar de kräva en hel del batteriladdning. Glad här att katterna helst laddar batterierna tillsammans :love:
Två katter som vilar tillsammans på en randig soffa med en lila kudde.
Skapa konto
Två katter som sover tätt ihop på en randig soffa bredvid en rosa kudde.
Skapa konto

Yodas byte igår var förövrigt en plasthandske :crysmile: mycket bättre byten då han har bjällra på... sen kan man ju fånga bollar med.
Katt sitter framför TV där en fotbollsmatch pågår och tittar på spelarna.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Paulina123 och 14 till
  • Laddar…
Karlia
Kattgrejer kräver mycket återhämtning! Önskar att de kunde sova i katthög, Signe tycker att lilla katten går utmärkt att busa med men inte sova med.

• Gilla
Jonobe och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren
Två nyvakna tjejer :)
En katt som ligger tätt intill en sovande persons huvud på en randig bädd.
Skapa konto
Två katter sover tätt intill varandra i en säng med randiga lakan.
Skapa konto
Kvinna och vit katt i sängkläder, katten sträcker tassen mot kvinnans ansikte.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Kretikos och 17 till
  • Laddar…
Karlia
Någon katt har jobbat inatt. Mycket roligare än leksakerna tycker Smilla.

Grå katt med gula ögon tittar upp bredvid en fångad mus på trägolv, leksaker i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Wow
elpaco och 17 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.