Här finns kanske lite kattmänniskor som kan svara på varför våran kattunge skall bita mig i semesterskägget?

Det är inga tjuvnyp utan han biter mig i hakan och kinden när han får feeling, han börjar bitas när han är riktigt gosig och trycker sig närmare till han hittar skägget och börjar bitas.

Ingen annan i familjen (bara honor) blir terroriserade på detta vis, möjligen lite snutt på någon öronsnibb

Kattunge biter försiktigt i en person med skägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Sona2012 och 4 till
  • Laddar…
Jobbar med förrådet och kånkar upp takåsar, tittar på andra sidan så ser jag att jag har sällskap

RtRfJ4Ih.jpg

• Gilla
  • Älska
Alfredo och 17 till
  • Laddar…
Har ingen egen katt (eg ingen katt äger mig just nu) men tar alltid chansen när jag kan att bekanta mig med andras katter. Daisy 13v… :love:

Kattunge på 13 veckor somnamnet Daisy sover i någons famn och klappas på huvudet.
Skapa konto

En 13 veckor gammal kattunge sover ihoprullad i någons famn.
Skapa konto

• Älska
  • Gilla
fubar och 19 till
  • Laddar…
M Mickebandsåg skrev:
Här finns kanske lite kattmänniskor som kan svara på varför våran kattunge skall bita mig i semesterskägget?

Det är inga tjuvnyp utan han biter mig i hakan och kinden när han får feeling, han börjar bitas när han är riktigt gosig och trycker sig närmare till han hittar skägget och börjar bitas.
[QUOTE

[bild]

Min Gustav som var 8 år när han kom till mig för snart tre år sen, ville gärna bita mig i handen då vi gosade. :worried:
Kärleksbett sa grannarna som haft katter i trettio år. :p
Men det gjorde ont och jag tyckte inte om det så jag började skrika "AJ!" även om det inte gjorde fullt SÅ ont, :surprised:
samtidigt som jag skuffade bort honom ur mitt knä och gick därifrån. :mad:
Efter tredje gången hade han lärt sig och gör aldrig så mer nu. :giggle:
Han funderar på det ibland för jag ser att han öppnar munnen och gör sig redo men sen minns han och avstår.:rolleyes:
Det var inte så viktigt för mig att veta varför, ville bara få slut på det! :crysmile:

Redigerat:
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Karlia
M Mickebandsåg skrev:

Ingen annan i familjen (bara honor) blir terroriserade på detta vis, möjligen lite snutt på någon öronsnibb

[bild]
Jag tror också på kärleksbett, kanske att skägget påminner om mamma katt? Naken hud kan i kisses ögon vara lite fattigt, jag har haft katt som undvikit att röra bar hud. Däremot plysch har varit extra mysigt.

"Aj! " brukar räcka för att få kattunge att förstå är min erfarenhet. De brukar lära sig att människor är mycket ömtåligare än kattkompisar.

• Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
Hämtat hem Wille idag. Wilma är lite skeptisk till nykomlingen men ändå nyfiken. Två katter nära en transportbur i vardagsrummet, en nyfiken brun-randig och en skeptisk röd.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Hemmakatten och 13 till
  • Laddar…
På landet har vi en simpel klöspelare i kartong. Maui älskar den. Mycket mer än sin hemma. Han ligger i den, lyckades dock inte fånga det på bild men ni förstår

Bengalkatt vid en vågformad klöspelare i kartong på trägolv.
Skapa konto
Katt kliver igenom en röd och brun kartongklöspelare på ett trägolv inomhus.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Hemmakatten och 8 till
  • Laddar…
Förtida 11års kalas idag för yngsta sonen, katterna blev utan tårta på fikat men till kvällen öppnades det en burk tonfisk. :love:
Två katter äter tonfisk på fat på ett mörkt kakelgolv, firar födelsedag.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Snigla och 7 till
  • Laddar…
Karlia
Tre möss idag, två igår. Vet inte om kissarna fått för sig att jag är inkapabel eller om det är på väg att bli en riktig mushöst.

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Hemmakatten och 6 till
  • Laddar…
Det är väl inte höst än?? Min första semesterdag imorrn...!

• Haha
Snigla och 3 till
  • Laddar…
Karlia Karlia skrev:
Tre möss idag, två igår. Vet inte om kissarna fått för sig att jag är inkapabel eller om det är på väg att bli en riktig mushöst.
Kanske bara kissarna som blivit mer "kapabla"? :giggle:

• Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
Vem släpade in ett spikmöss (en näbbmus på rikssvenska) igår? Ett levandes och tappade sen bort det och det sprang omkring resten av kvällen i huset? Jo denna typ. Som tur var hade dom fått tag i det över natten och avslutat arbetet.

vybow24h.jpg

• Haha
  • Gilla
Patrik440 och 15 till
  • Laddar…
Fadai
Två kattungar sitter stilla bredvid varandra och ser ut över rummet.
Skapa konto
Två avslappnade kattungar ligger tätt ihop på en stol.
Skapa konto
Svårt att tro att de rusade runt trädgården som kattungar på amfetamin nyss. Eller har de tuggat i sig av vallmon???

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Paulina123 och 19 till
  • Laddar…
Fadai Fadai skrev:
[bild] [bild] Svårt att tro att de rusade runt trädgården som kattungar på amfetamin nyss. Eller har de tuggat i sig av vallmon???
Vilka godingar! :love:

• Gilla
Fadai
  • Laddar…
galento
Det här lilla busfröet är inte gammalt men man drunknar i ögonen .

Närbild på ett ungt siameskatt med fascinerande blå ögon och en fluffig vit päls.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Hemmakatten och 18 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.