1 093 977 läst · 13 178 svar
1094k läst
13,2k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Verktygstokig
· gotland
· 454 inlägg
Här finns kanske lite kattmänniskor som kan svara på varför våran kattunge skall bita mig i semesterskägget?
Det är inga tjuvnyp utan han biter mig i hakan och kinden när han får feeling, han börjar bitas när han är riktigt gosig och trycker sig närmare till han hittar skägget och börjar bitas.
Ingen annan i familjen (bara honor) blir terroriserade på detta vis, möjligen lite snutt på någon öronsnibb
Det är inga tjuvnyp utan han biter mig i hakan och kinden när han får feeling, han börjar bitas när han är riktigt gosig och trycker sig närmare till han hittar skägget och börjar bitas.
Ingen annan i familjen (bara honor) blir terroriserade på detta vis, möjligen lite snutt på någon öronsnibb
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har ingen egen katt (eg ingen katt äger mig just nu) men tar alltid chansen när jag kan att bekanta mig med andras katter. Daisy 13v…
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
M Mickebandsåg skrev:Här finns kanske lite kattmänniskor som kan svara på varför våran kattunge skall bita mig i semesterskägget?
[QUOTE
[bild]
Min Gustav som var 8 år när han kom till mig för snart tre år sen, ville gärna bita mig i handen då vi gosade.
Kärleksbett sa grannarna som haft katter i trettio år.
Men det gjorde ont och jag tyckte inte om det så jag började skrika "AJ!" även om det inte gjorde fullt SÅ ont,
samtidigt som jag skuffade bort honom ur mitt knä och gick därifrån.
Efter tredje gången hade han lärt sig och gör aldrig så mer nu.
Han funderar på det ibland för jag ser att han öppnar munnen och gör sig redo men sen minns han och avstår.
Det var inte så viktigt för mig att veta varför, ville bara få slut på det!
Redigerat:
Jag tror också på kärleksbett, kanske att skägget påminner om mamma katt? Naken hud kan i kisses ögon vara lite fattigt, jag har haft katt som undvikit att röra bar hud. Däremot plysch har varit extra mysigt.M Mickebandsåg skrev:Här finns kanske lite kattmänniskor som kan svara på varför våran kattunge skall bita mig i semesterskägget?
[bild]
"Aj! " brukar räcka för att få kattunge att förstå är min erfarenhet. De brukar lära sig att människor är mycket ömtåligare än kattkompisar.
Renoverare
· Stockholm
· 18 686 inlägg
På landet har vi en simpel klöspelare i kartong. Maui älskar den. Mycket mer än sin hemma. Han ligger i den, lyckades dock inte fånga det på bild men ni förstår
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Det är väl inte höst än?? Min första semesterdag imorrn...!
Vem släpade in ett spikmöss (en näbbmus på rikssvenska) igår? Ett levandes och tappade sen bort det och det sprang omkring resten av kvällen i huset? Jo denna typ. Som tur var hade dom fått tag i det över natten och avslutat arbetet.