1 093 808 läst · 13 178 svar
1094k läst
13,2k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Katterna idag så här långt.
Skön sovställning? Kom ihåg han valde oss...
Va nej, jag skulle väl inte göra som Bärra och slicka av smörkniven?!
Husse, husse det ligger mat där ute och väntar..!?
Som bröt nacken när den flög in i dörren.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skön sovställning? Kom ihåg han valde oss...
Logga in
Skapa konto
Va nej, jag skulle väl inte göra som Bärra och slicka av smörkniven?!
Logga in
Skapa konto
Husse, husse det ligger mat där ute och väntar..!?
Som bröt nacken när den flög in i dörren.
Lite torrare nu, vilar på en stol på altanen efter nattens äventyr (vi ser katten 0-2 ggr per dygn nu under sommaren, är typ alltid ute hela nätterna) och väntar på att regnet ska upphöra för att antagligen ge sig iväg igen då.
Logga in
Skapa konto
Underbar färg, min första katt hade liknande färg.Mikael_L skrev:
En katt som lever bra och mår väl, kul att se. Saknar lite när jag brukade ha katter.Mikael_L skrev:
Frasse mår bra av att vara ute, och mår piss av att vara inne, det märks ganska tydligt på problembeteenden när han inte kan/får vara ute mycket.
Förra ägaren hade haft två katter som förolyckats på den hårt trafikerade vägen utanför, och hade därför tänkt Frasse som innekatt. Men upptäckte efter några månader att det inte fungerade bra, och trots alla försök att ordna mycket stimulans inne så blev det inte bra.
Därav beslutet att försöka hitta en ny familj som har möjlighet att ha utekatt, och det blev vi.
Och ärligt talat tror jag det vore bättre för Frasse med ett sista besök hos veterinären än att tvingas till att vara innekatt.
Jag är dock fullständigt övertygad om att alla katter är olika och alla situationer är unika, så jag applicerar aldrig min och Frasses verklighet och val som en sanning som skulle gälla för alla andra katter och deras människor.
Bara så ingen tror att jag är emot andra sätt att ha katt.
Förra ägaren hade haft två katter som förolyckats på den hårt trafikerade vägen utanför, och hade därför tänkt Frasse som innekatt. Men upptäckte efter några månader att det inte fungerade bra, och trots alla försök att ordna mycket stimulans inne så blev det inte bra.
Därav beslutet att försöka hitta en ny familj som har möjlighet att ha utekatt, och det blev vi.
Och ärligt talat tror jag det vore bättre för Frasse med ett sista besök hos veterinären än att tvingas till att vara innekatt.
Jag är dock fullständigt övertygad om att alla katter är olika och alla situationer är unika, så jag applicerar aldrig min och Frasses verklighet och val som en sanning som skulle gälla för alla andra katter och deras människor.
Bara så ingen tror att jag är emot andra sätt att ha katt.