1 078 865 läst · 12 977 svar
1079k läst
13,0k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 468 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 468 inlägg
Ja, jag minns det, och tänkte att det kanske inte var ett helt OK inlägg.Jiji skrev:
Sen kom jag tänka på Bruna hunden, som kanske heller inte syns.
Och katterna vi haft, som legat i trappan och oavsett pälsfärg så snubblar man.
Hoppas Katten har kul, täckbark känns så som rätt skönt liggunderlag ändå.
Redigerat:
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 468 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 468 inlägg
Underbar bild @Lärospånet, tror många här gillat den trots att det är en Hund, jag gör eftersom jag även gillar jyckar..... en del....få....men de är fina.L Lärospånet skrev:
Alltså det gäller att matcha husdjuren och inredning och trädgård...Maria T skrev:
Nu kommer jag säkert att.få en massa negativa kommentarer.
Men min absoluta övertygelse är att katter behöver att vara utomhus. Kolla omgivningarna, jaga möss, skapa revir. Det är så katter mår bäst.
Vad gäller exceptionella, speciella dyra avlade kattsorter, så har jag ingen uppfattning. De är kanske så sönderavlade att de inte kan vara utomhus. Tyvärr i så fall.
Hundar har en stamtavla Men som låter de vara utomhus och utföra det som de är bra på.
Katter som hela tiden måste vara inomhus pga avel tycker jag synd om.
Men min absoluta övertygelse är att katter behöver att vara utomhus. Kolla omgivningarna, jaga möss, skapa revir. Det är så katter mår bäst.
Vad gäller exceptionella, speciella dyra avlade kattsorter, så har jag ingen uppfattning. De är kanske så sönderavlade att de inte kan vara utomhus. Tyvärr i så fall.
Hundar har en stamtavla Men som låter de vara utomhus och utföra det som de är bra på.
Våra är ute, men inte fria8768 skrev:Nu kommer jag säkert att.få en massa negativa kommentarer.
Av säkerhet och egoism.
Ibland blir det en promenad i koppel.
På balkongen har Rasmus fångat fågel.
Jag tror våra katter har det bra, Trots att de inte får springa fritt, hamna i bråk med ev. grannkatter eller riskera att hamna under en bil.
Väldigt få fästingar är dom dessutom utsatta för.
Bra foder får dom och en del annat gott.
Om det är att ha en dålig tillvaro så är vet jag inte..
Och ja, våra är raskatter, sönderavlade skulle jag inte påstå.
Edit.
Rasmus får även sin medicin morgon och kväll för artros, som han tar med glädje, kanske tack vare sin sönderavel.. Mycket synpunkter utan att som du skriver veta...
Redigerat:
När jag hade Maine coon var det inget snack om att han skulle få vara där han ville. Fick några reaktionen på det, men det var av snåla människor som var rädda för stöldHemmakatten skrev:Men min absoluta övertygelse är att katter behöver att vara utomhus. Kolla omgivningarna, jaga möss, skapa revir. Det är så katter mår bäst.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bärra skäms å dina vägnar...Hemmakatten skrev:Nu kommer jag säkert att.få en massa negativa kommentarer.
Hundar har en stamtavla Men som låter de vara utomhus och utföra det som de
Med tanke på att du verkar funderat över responsen så svarar jag i den trevliga stil du öppnade med, drick inge mer ikväll nu.Hemmakatten skrev:Nu kommer jag säkert att.få en massa negativa kommentarer.
Logga in
Skapa konto
Eller så är det för han är sönderavlad..
Renoverare
· Stockholm
· 18 468 inlägg
Det är bara att titta på snittåldern för en utekatt så väljer man bort det som option.
Titta vad inte han vill joina mig på gården
Titta vad inte han vill joina mig på gården
Renoverare
· Stockholm
· 18 468 inlägg
Alla våra (ute)katter har blivit väldigt gamla. En katt gjorde illa knät, och efter tre mycket jobbiga, innemånader fick hon gå ut igen. Tyvärr gjorde hon illa samma knä efter drygt ett år. Hon fick somna in, 13 år gammal, men hade levt ett härligt liv.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto