Karlia
Svea är storsnackare, svarar för det mesta. Grannar har ringt på någon gång då de varit orolig för att hon var sjuk - i själva verket var hon upprörd över att dotterns balkongdörr var stängd.. Värsta var när jag och dottern skulle resa bort och Svea var hos kattvakt 7 mil bort. Då valde hon att lära sig öppna dörrar. Bortsprungen i okänd miljö.. Då var det godispåsen som lockade fram henne efter två dygn.

Signe är tyst, mjauar bara när hon vill ut eller när hon kommit in med en nattfjäril.

Smilla småsnackar, ett mjau när hon hoppat upp någonstans eller fångat något. Småkurrar sött då och då.

• Älska
  • Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
J
Jiji Jiji skrev:
Katten kommer oftast när vi ropar, eller i alla fall berättar han var han är. Men ibland svarar han inte och då blir jag alltid nervös. Oftast ligger han på en stol vid matbordet då. Antar att han tycker att vi borde se honom. :love:
Det där känner jag igen... man är van vid att katten svarar. För varje rop stiger ångesten... så ligger han på stolen under bordet och tycker att man är dum i huvudet :crysmile:

• Haha
  • Gilla
GreenYoda och 5 till
  • Laddar…
J
Tog bort gallret ett par timmar på kvällen. Initialt rätt avvaktande från Yoda, men så småningom små ansatser till lekbråk från båda hållen. Yoda passade ändå på att slå Zorro på svansen varje gång han gick förbi och var mycket noga med att han inte fick komma upp från källaren där han har sitt kattungerum för tillfället :crysmile: detta ska nog gå bra, kul att Yoda verkar intresserad nu då detta trots allt är för hans skull...

• Gilla
  • Älska
  • Haha
pennybridge och 8 till
  • Laddar…
Fadai
Nej, det visade sig att hon vill heta Tigressa. En brunstripig kattunge som ligger och ser in i kameran med stora ögon på en beige matta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
Myrstacken och 15 till
  • Laddar…
Maui är på kattpensionat och umgås med min mammas katt

Två katter utomhus, en på koppel ligger på marken och en sitter bredvid en buske.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Marlen Eskilsson och 10 till
  • Laddar…
J
Idag fick Zorro vara lös i huset för första gången. Yoda följde med tätt i hasorna under några timmars utforskning, lite tjuvslag från båda hållen blev det under tiden. Till slut började de leka med varandra, blev ett jäkla springande här hemma - gick för snabbt för att jag skulle hinna filma. Tog lång tid innan Yoda kunde komma till ro, men till slut gick det så här bra. Väldigt nöjd med att det gått så snabbt, kul att Yoda verkar tycka att det är roligt även om han har lite svårt för omställningen. Han blir rätt sur om man gosar med Zorro, misstänker att han kan bli lite vresig inatt när Zorro också ska sova i sängen.

Två katter sover tillsammans på en soffa, en med en grå päls och den andra större och fläckig.
Skapa konto
Två katter som slappnar av tillsammans, en sover medan den andra vilar sitt huvud på människas ben.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
BengtH och 19 till
  • Laddar…
Karlia
Det verkar riktigt lyckat!

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Karlia Karlia skrev:
Katter är bra på att ignorera när man ropar på dem.

Serie med tre rutor där en person ropar "Garfield!" och en katt, Garfield, ignorerar medan personen kommenterar katters namnigenkänning.

• Gilla
  • Haha
Myckling och 10 till
  • Laddar…
Maria T
L Lucif3r skrev:
[bild]
Selektivt hörande. Gäller även min äkta hälft ;)

• Haha
  • Gilla
TRJBerg och 5 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Selektivt hörande. Gäller även min äkta hälft ;)

• Gilla
Fadai
  • Laddar…
Karlia
Med kattunge kan det vara svårt att lämna mat framme. Den goda lukten gör hen sugen.

Men okokt pasta?

Kattunge undersöker en öppnad påse med okokt fettuccine pasta på ett köksbord.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
  • Wow
GreenYoda och 10 till
  • Laddar…
Semester, sommarlov, sovmornar, jag och barnen själva vid frukosten under veckorna..
Och ja, Rasmus tänkte kolla vad vi hade för pålägg, men han tigger inte, bara tittar lite..
En orange katt sitter bredvid en frukostdukning med mjölk, juice och pålägg på ett bord inomhus.
Skapa konto
Katt tittar ut genom fönstret vid ett frukostbord med pålägg och juicekartong.
Skapa konto

Detta var efter att han fått en liten smula kyckling.
Bärra däremot, han är mer rakt på sak.
Katt som luktar på tomma glas på ett frukostbord med medicin och pålägg i bakgrunden.
Skapa konto

:oops:

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Igen och 10 till
  • Laddar…
Nästan varje kväll ligger Thania här och sover. Vid två-tiden ungefär så tar hon med tassen och lyfter några gånger på fönsterhaken så det skramlar i fönsterblecket, då vet man att det är dags att komma in.
En långhårig katt sover på en sliten röd fönsterbräda utanför ett fönster med gröna blad i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
boschkenta och 11 till
  • Laddar…
Svartvit katt som tittar fram mellan grenar och blad på ett äppelträd.
Skapa konto

En sorgens dag.
Katten blev påkörd och vi begravde honom under äppelträdet.
Nyplanterad grästuv över en kattgrav under ett äppelträd i en trädgård.
Skapa konto

Valpis blev 7 år.

• Ledsen
GreenYoda och 34 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Ni vet känslan när man tappat bort en av två katter...?!

Sen hittar man en svans, utstickandes från en filt i ena sonens säng i källaren.. Som börjar spinna när han hör man är där.. :love:

[bild] [bild]
Hur kallt har ni eg? :p:oops: (Iof var det kallt inatt).. här har både katt o hund legat utan filt.. ;)

• Haha
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.