Karlia
Liten kattmage.
Liten katt som ligger på rygg och visar magen på en röd filt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
Igen och 12 till
  • Laddar…
J Jonobe skrev:
Ni som har kattgårdar, kan ni lägga upp lite bilder på era kreationer?
Min föga eleganta kreation, nätade in uteplatsen utanför sovrummet, hann inte montera kattlucka utan körde i början med " fusket" öppet vädringsfönster. Stommen fanns redan med taket, kompletterade bara med några 45x70 mm stolpar för att få dit en " dörr" , nätet( rådjurs/ viltnät från Jula) är klamrat i stoplarna och även säkrade med 12x38mm som skruvats ovanpå. Fyllt dess funktion även för att hålla inne en 4 åring så han inte springer ut på gatan men kan gå ut när det är för varmt inne. Jäklar hittar inte bilderna, hatar molnet, återkommer med bild senare

• Gilla
Jonobe och 2 till
  • Laddar…
J
Ni börjar säkert tröttna på detta... men idag har Yoda och Zorro fått träffas med galler mellan dem. Fräsandet i lördags har idag bytts mot diverse kakafoni från Yoda, som faktiskt är den försiktiga. Zorro är lugn och cool. Yodas ylande låter allt mer vänligt :crysmile:
Katt observerar en annan katt genom ett galler, med en person som sitter i bakgrunden.
Skapa konto
Två katter ser på varandra genom ett gallernät, en skymtar i bakgrunden och den andra i förgrunden.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Haha
GreenYoda och 14 till
  • Laddar…
Träbjälklag monterat på stolpar ovanför ett lager av rundade stenar.
Skapa konto

• Katt promenerar i gräset framför en tät grön häck med blommor i förgrunden.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
Snigla och 5 till
  • Laddar…
Microkatten
Karlia Karlia skrev:
Liten kattmage.
[bild]
Vad kan man annat göra än att klia den? :heart:

• Gilla
  • Älska
Sona2012 och 4 till
  • Laddar…
Microkatten
J Jonobe skrev:
Ni börjar säkert tröttna på detta...
Inte alls! (y)

• Gilla
Karlia och 2 till
  • Laddar…
J Jonobe skrev:
Ni börjar säkert tröttna på detta... men idag har Yoda och Zorro fått träffas med galler mellan dem. Fräsandet i lördags har idag bytts mot diverse kakafoni från Yoda, som faktiskt är den försiktiga. Zorro är lugn och cool. Yodas ylande låter allt mer vänligt :crysmile:
[bild] [bild] [video]
Tröttnar aldrig på att titta på katter! :love:

• Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
Ni vet känslan när man tappat bort en av två katter...?!

Sen hittar man en svans, utstickandes från en filt i ena sonens säng i källaren.. Som börjar spinna när han hör man är där.. :love:

En katts svans sticker ut från en svart filt på en säng.
Skapa konto
Katt gömmer sig under filt med endast svansen synlig.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Haha
GreenYoda och 16 till
  • Laddar…
Karlia
J Jonobe skrev:
[bild] [bild] [video]
Såklart vi vill se hur kissarna relation utvecklas. Än har du inte postat tillräckligt :love:

• Gilla
  • Älska
Sona2012 och 3 till
  • Laddar…
Karlia
FredrikR FredrikR skrev:
Ni vet känslan när man tappat bort en av två katter...?!

Sen hittar man en svans, utstickandes från en filt i ena sonens säng i källaren.. Som börjar spinna när han hör man är där.. :love:

[bild] [bild]
Första två veckorna med Smilla ville jag inte lämna henne ensam, innan jag visste att det fungerade bra för henne.

Dottern var kattvakt en dag, när jag lämnade henne fanns tre katter hemma, när jag kom hem fanns det inga. Dottern sov i soffan. Letade igenom hela huset - ingen kattunge. Väckte dottern som sade att Smilla var bakom gardinen vilket hon var. Men känslan!

• Älska
  • Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Karlia Karlia skrev:
Första två veckorna med Smilla ville jag inte lämna henne ensam, innan jag visste att det fungerade bra för henne.

Dottern var kattvakt en dag, när jag lämnade henne fanns tre katter hemma, när jag kom hem fanns det inga. Dottern sov i soffan. Letade igenom hela huset - ingen kattunge. Väckte dottern som sade att Smilla var bakom gardinen vilket hon var. Men känslan!
Ja usch, det är inte första gången Bärra är "borta".

Imorse hade han gosat in sig i en filt på altanen, eller ja han lär ha dragit den över sig på nå vis, för när vi åt frukost var Rasmus där och nosade i soffan såg jag.
Lilla Bärroristen. :heart: Just, det slank ner en bit Falukorv när det lagades Stroganoff ikväll, Rasmus rynkade på nosen och gick ut istället. :rofl:

• Gilla
  • Älska
Tule54 och 5 till
  • Laddar…
Karlia
Katter är bra på att ignorera när man ropar på dem. Med Svea kan det fungera att skaka på godispåsen:D

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Snigla och 4 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Varmt idag, blev en dusch/bad idag när matte kom hem.
Fantastiskt!
Vi har aldrig badat eller duschat våra två 7-åriga kattfröknar.
Skall man göra det?
Det här är nog det närmaste vatten de kommit:
Katt undersöker rinnande vatten från kran i handfat, tvål och handtvålspump vid sidan.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Hemmakatten och 6 till
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Fantastiskt!
Vi har aldrig badat eller duschat våra två 7-åriga kattfröknar.
Skall man göra det?
Det här är nog det närmaste vatten de kommit:
[bild]
Dom är nog bra på att hålla sig rena av naturen, men våra långhåriga har det lite tufft i sommarvärmen, och de verkar uppskatta en lagomt sval dusch. Blir lite som att dra upp fjädern igen efteråt, fulla av fart. :cool:

• Gilla
  • Älska
Snigla och 5 till
  • Laddar…
Karlia Karlia skrev:
Katter är bra på att ignorera när man ropar på dem. Med Svea kan det fungera att skaka på godispåsen:D
Katten kommer oftast när vi ropar, eller i alla fall berättar han var han är. Men ibland svarar han inte och då blir jag alltid nervös. Oftast ligger han på en stol vid matbordet då. Antar att han tycker att vi borde se honom. :love:

• Gilla
  • Älska
  • Haha
GreenYoda och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.