J
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Här är ännu en utkastad katt, som jag försöker vinna över till den goda sidan, bestående av dunbolster och ohemult dyr mat. Hur mycket klapp och sänggos som helst, ingår också.
Kan nån fatta hur man kan tacka nej till ett sådant erbjudande?

[bild]
Hur vet du att katten är utkastad? Du har säkert goda skäl.

...noterat att vår katt parkerar sig utanför bostadsrättsföreningen mittemot varje kväll och han har varken brist på gos, bus eller godis. Otrogna kattskrälle :mad:

• Älska
  • Haha
  • Ledsen
  • Gilla
Fadai och 4 till
  • Laddar…
Lill72 Lill72 skrev:
Lång och morgontrött :sleep:
[bild]
Svårt att låta bli att INTE sträcka sig och pilla lite på bakisarna va?! :)

• Gilla
  • Haha
Snigla och 4 till
  • Laddar…
Hemmakatten
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Jag trodde inte heller att Doris var kapabel att döda fåglar, hade bara sett henne jaga flugor. Men en dag låg en död fågel på källatrappan.

Den har nog flugit in i dörren och brutit nacken den stackaren, tänkte jag.

Någon vecka senare kom hon med en fågel i munnen ...
Vi har haft 7-8 katter under årens lopp. Samtidigt 1-3 katter.

Märktes en otrolig skillnad med katter. De höll efter vår köksträdgård, ca 150kvm inhägnad, och även resten av tomten, från möss och sorkar. Jättefin tomt. De sista 2 (eller var det 3) åren utan katter, så grävde sorkarna av alla rötter på fruktträden så de dog. Resten av tomten var också totalt full med sorkar.

Så uppskatta era katter. Förutom att de är så gosiga, så håller de också tomten i skick.

• Gilla
  • Älska
Alfredo och 8 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Svårt att låta bli att INTE sträcka sig och pilla lite på bakisarna va?! :)
Haha, jag har nog aldrig pillat så mycket på en katt som Ester för hon är med oss jämt o ständigt :love:

• Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Hemmakatten Hemmakatten skrev:
Vi har haft 7-8 katter under årens lopp. Samtidigt 1-3 katter.

Märktes en otrolig skillnad med katter. De höll efter vår köksträdgård, ca 150kvm inhägnad, och även resten av tomten, från möss och sorkar. Jättefin tomt. De sista 2 (eller var det 3) åren utan katter, så grävde sorkarna av alla rötter på fruktträden så de dog. Resten av tomten var också totalt full med sorkar.

Så uppskatta era katter. Förutom att de är så gosiga, så håller de också tomten i skick.
Skulle behöva ett helt kompani katter.. Nisse verkar inte bry sig så mycket om mullvadarna.. men han både jagar och äter sork o möss (duktig Nisse) - till papps förtret tar han in dem i hans lgh och äter dem oxå..

..och ibland sparar dem som i ett skafferi därinne .. levande.. det uppskattar inte pappa :thinking: då ringer han o skriker med sopkvasten i högsta hugg och frågar (skriker) om jag sett katten någonstans.. :p

Haha.. :seenoevil:

• Haha
  • Gilla
Hemmakatten och 4 till
  • Laddar…
J
Ni som har kattgårdar, kan ni lägga upp lite bilder på era kreationer?

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
J
Nu har Zorro precis kommit hem. Väldigt modig katt. Installerad i eget rum för tillfället. Yoda fick titta in i buren då Zorro kom och det var inga glada miner från någon av katterna. Zorro verkar ganska nöjd i sitt eget rum, men Yoda verkar lite ledsen :cry:

Grå kattunge som ligger på en orange filt med ett färgglatt leksakssnöre, blir klappad av en person.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyankommen kattunge Zorro sittande på ett beige täcke bredvid en leksaksfisk.
Skapa konto

• Älska
  • Gilla
Tule54 och 13 till
  • Laddar…
Stilstudie.
Från precis drickande till fin och väntande, vår älskade Rasmus. :love:
Röd katt tvättar sig på köksbänk med vita skåp och kakel i bakgrunden.
Skapa konto
Röd långhårig katt som sitter på en köksbänk vid en diskho.
Skapa konto

En orange långhårig katt sitter på en köksbänk framför en diskho och vita skåp.
Skapa konto
Röd långhårig katt sitter på köksbänken bredvid en vattenkran, ser avslappnad och väntande ut.
Skapa konto

Lika bra att resa sig från kökssoffan och bära ut han. :oops:

• Gilla
  • Älska
Tule54 och 10 till
  • Laddar…
J Jonobe skrev:
Jag kan fota vår kattgård i morgon.

• Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Maria T
Jiji Jiji skrev:
Jag kan fota vår kattgård i morgon.
Toppen! Då kan jag visa min bättre/sämre hälft så han har nåt att fundera över tills nästa kisse flyttar in...för nån gång blir vi kattägare igen!

• Gilla
Sona2012 och 1 till
  • Laddar…
J
J Jonobe skrev:
Nu har Zorro precis kommit hem. Väldigt modig katt. Installerad i eget rum för tillfället. Yoda fick titta in i buren då Zorro kom och det var inga glada miner från någon av katterna. Zorro verkar ganska nöjd i sitt eget rum, men Yoda verkar lite ledsen.
Fast nu slog det helt bakut. Vi lämnade honom ensam för att sova lite, då kröp han in under en bokhylla och vägrar komma fram - morrar då man försöker locka ut honom :cry: Yoda är dock sitt vanliga glada jag igen :crysmile:

Tänker att vi låter Zorro vara under bokhyllan till imorgon i alla fall... han kommer väl fram om han blir för hungrig.

Edit:
Eller vad tycker ni? Yoda var hur glad som helst direkt när han kom hem. Inte van vid denna situation, blev förvånad då han var så trygg i början.

Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Toppen! Då kan jag visa min bättre/sämre hälft så han har nåt att fundera över tills nästa kisse flyttar in...för nån gång blir vi kattägare igen!
Vi har hägnat in (vår lilla) trädgården i huset i stan. Det är cirka 250 kvm tror jag, då jag räknar bort byggnader, parkering och en baksida som vi inte använder efter som den är mot en bullrig väg.
Vi kom precis hem, så jag ska försöka ta bilder i morgon så att det går att förstå hur vi gjort. Det funkar för en devon rex, klättrigare katter än rex-katter får man leta efter så jag tror att det funkar på de flesta katter. Grannarnas katter kommer inte in heller, vilket är positivt ur en hel massa synpunkter.

• Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
En trästomme med putsnät, cirka 8 m2, använd som utomhusbur med tak och bänk inuti.
Skapa konto

Så här ser vår ut, putsnät från Jula.
Stomme i tryckt 45x70.
Typ 8m2.

• Gilla
Snigla och 7 till
  • Laddar…
Kort paus i kvällspatrulleringen.
En gråvit katt sitter på en svart stol och ser eftertänksam ut.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Snigla och 12 till
  • Laddar…
J Jonobe skrev:
Trädgård på kvällen med öppen grind, staket, ek, leksaker och byggmaterial på marken.
Skapa konto

Jag satte upp detta för många år sedan runt trädgården men jag tror att katterna klättrar på eken och hoppar ut! :crysmile:

Ser även att någon glömt o stänga grinden ikväll :seenoevil:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.