1 060 691 läst · 12 797 svar
1061k läst
12,8k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Hur vet du att katten är utkastad? Du har säkert goda skäl.Staffans2000 skrev:
...noterat att vår katt parkerar sig utanför bostadsrättsföreningen mittemot varje kväll och han har varken brist på gos, bus eller godis. Otrogna kattskrälle
Vi har haft 7-8 katter under årens lopp. Samtidigt 1-3 katter.Marlen Eskilsson skrev:
Märktes en otrolig skillnad med katter. De höll efter vår köksträdgård, ca 150kvm inhägnad, och även resten av tomten, från möss och sorkar. Jättefin tomt. De sista 2 (eller var det 3) åren utan katter, så grävde sorkarna av alla rötter på fruktträden så de dog. Resten av tomten var också totalt full med sorkar.
Så uppskatta era katter. Förutom att de är så gosiga, så håller de också tomten i skick.
Skulle behöva ett helt kompani katter.. Nisse verkar inte bry sig så mycket om mullvadarna.. men han både jagar och äter sork o möss (duktig Nisse) - till papps förtret tar han in dem i hans lgh och äter dem oxå..Hemmakatten skrev:Vi har haft 7-8 katter under årens lopp. Samtidigt 1-3 katter.
Märktes en otrolig skillnad med katter. De höll efter vår köksträdgård, ca 150kvm inhägnad, och även resten av tomten, från möss och sorkar. Jättefin tomt. De sista 2 (eller var det 3) åren utan katter, så grävde sorkarna av alla rötter på fruktträden så de dog. Resten av tomten var också totalt full med sorkar.
Så uppskatta era katter. Förutom att de är så gosiga, så håller de också tomten i skick.
..och ibland sparar dem som i ett skafferi därinne .. levande.. det uppskattar inte pappa då ringer han o skriker med sopkvasten i högsta hugg och frågar (skriker) om jag sett katten någonstans..
Haha..
Nu har Zorro precis kommit hem. Väldigt modig katt. Installerad i eget rum för tillfället. Yoda fick titta in i buren då Zorro kom och det var inga glada miner från någon av katterna. Zorro verkar ganska nöjd i sitt eget rum, men Yoda verkar lite ledsen
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Stilstudie.
Från precis drickande till fin och väntande, vår älskade Rasmus.
Lika bra att resa sig från kökssoffan och bära ut han.
Från precis drickande till fin och väntande, vår älskade Rasmus.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Lika bra att resa sig från kökssoffan och bära ut han.
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 378 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 378 inlägg
Fast nu slog det helt bakut. Vi lämnade honom ensam för att sova lite, då kröp han in under en bokhylla och vägrar komma fram - morrar då man försöker locka ut honom Yoda är dock sitt vanliga glada jag igenJ Jonobe skrev:
Tänker att vi låter Zorro vara under bokhyllan till imorgon i alla fall... han kommer väl fram om han blir för hungrig.
Edit:
Eller vad tycker ni? Yoda var hur glad som helst direkt när han kom hem. Inte van vid denna situation, blev förvånad då han var så trygg i början.
Redigerat:
Vi har hägnat in (vår lilla) trädgården i huset i stan. Det är cirka 250 kvm tror jag, då jag räknar bort byggnader, parkering och en baksida som vi inte använder efter som den är mot en bullrig väg.Maria T skrev:
Vi kom precis hem, så jag ska försöka ta bilder i morgon så att det går att förstå hur vi gjort. Det funkar för en devon rex, klättrigare katter än rex-katter får man leta efter så jag tror att det funkar på de flesta katter. Grannarnas katter kommer inte in heller, vilket är positivt ur en hel massa synpunkter.
Verktygstokig
· gotland
· 454 inlägg