D dicliff skrev:
Var försiktig med det. Har hört att hundar får gärna äta kattmat men att katter får inte äta hundmat.
Minns dock inte exakt varför. bara att det påverkar deras hälsa negativt..:surprised:
Katter kan nog snaska i sig lite hundmat ibland men inte leva på hundmat. Då hundar är blandätare som vi och katter äkta rovdjur har de olika behov av protein och fett och katter kan inte tillgodogöra sig kolhydrater som hundar.

Så lite gör inget om inte katten eller hunden blir dålig i magen av den andres mat, och det brukar vara rätt individuellt.

• Gilla
dicliff och 3 till
  • Laddar…
richardtenggren
D dicliff skrev:
Var försiktig med det. Har hört att hundar får gärna äta kattmat men att katter får inte äta hundmat.
Minns dock inte exakt varför. bara att det påverkar deras hälsa negativt..:surprised:
Jiji Jiji skrev:
Katter kan nog snaska i sig lite hundmat ibland men inte leva på hundmat. Då hundar är blandätare som vi och katter äkta rovdjur har de olika behov av protein och fett och katter kan inte tillgodogöra sig kolhydrater som hundar.

Så lite gör inget om inte katten eller hunden blir dålig i magen av den andres mat, och det brukar vara rätt individuellt.
Det är nog som sagt rätt lugnt, hunden är snart mindre än katten så det finns inga mängder mat. Sedan är hundmaten spannmålsfri och består av 85% köttprotein :)

• Gilla
Hemmakatten och 2 till
  • Laddar…
Karlia
Jiji Jiji skrev:
Jag är ju väldigt imponerad över att du bytt tyg på soffan. Det verkar väldigt svårt.
Tidskrävande, inte svårt. Men ok, jag försökte försörja mig som sömmerska under ett par år, har klätt om möbler (vilket väl i och för sig mer är tapetserarjobb) förr.

• Gilla
  • Älska
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Karlia Karlia skrev:
Tidskrävande, inte svårt. Men ok, jag försökte försörja mig som sömmerska under ett par år, har klätt om möbler (vilket väl i och för sig mer är tapetserarjobb) förr.
Jag anade att du hade sysslat med tapetserarjobb. Jag klär om stoppade stolar ibland och det är svårt nog att få snyggt. Fast kul är det. Skruvade du isär soffan?

• Gilla
Sona2012
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Det är nog som sagt rätt lugnt, hunden är snart mindre än katten så det finns inga mängder mat. Sedan är hundmaten spannmålsfri och består av 85% köttprotein :)
Vår katt stjäl hundmat ur burken. Jag tänker att det är lite bra för honom att pilla upp och knäcka en sådan stor bit. Han äter i regel bara halva. Vi har canagan lamm i stora bitar. Däremot bli Bruna Hunden konstig i magen av kattmat. Bruna Hunden börjar ju bli lite äldre och har blivit lite känsligare i magen.
Katten får sin mat där hundarna inte kommer åt den, så att alla får lugn och ro.

• Gilla
Fadai och 3 till
  • Laddar…
Karlia
Jiji Jiji skrev:
Jag anade att du hade sysslat med tapetserarjobb. Jag klär om stoppade stolar ibland och det är svårt nog att få snyggt. Fast kul är det. Skruvade du isär soffan?
Tyckte inte att det behövdes skruva isär.

Svea har börjat känna sig hemma hos grannen vilket får honom att känna sig smickrad och hedrad ("tänk, det har tagit två år för henne innan hon vågat gå in här!") Hon vässar klorna på hans soffa nu, grannen säger "fantastiskt, det blir inga märken"

Eller hur. Tror inte han märkte hur många timmar det tog mig att klä om min soffa..

• Haha
  • Älska
dicliff och 3 till
  • Laddar…
galento
Favoritdynorna för lilla Fia-Maja på 2,9 kg , damen är lite mörk runt munnen men åldern tar väl ut sin rätt så som den gör på husfolket också :rofl::cool:

Sovande katt på en dyna med text, ser lite mörk ut runt munnen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
Hemmakatten och 11 till
  • Laddar…
J
Dagens byte... tror det pågår någon form av artidentitetskris.... hellre det än (levande och kroppsligt oskadad) harunge som i förra veckan.
En katt leker med en bit av en grissini-stav inomhus med ett fönster i bakgrunden.
Skapa konto

Närbild av en vit och brun katt som tittar in i kameran med tungan ut.
Skapa konto

Zorro har listat ut var Yoda försvinner.
Kattunge står på bakbenen och undersöker en kattlucka på en vit vägg.
Skapa konto

Någon som vet ett bra sätt att få den vuxna katten att ej äta kattungematen förresten? Finns ju sånna chip-matstationer men kostar ju rätt mycket i förhållande till den begränsade tiden den behövs.

• Gilla
  • Älska
  • Haha
  • Wow
Patrik440 och 15 till
  • Laddar…
Karlia
Här äter alla glatt av varandras mat efter att ha börjat med sin egen tallrik. Så nej, jag har ingen aning om hur man kan hindra dem.

• Gilla
Jonobe och 2 till
  • Laddar…
richardtenggren
J Jonobe skrev:
…Någon som vet ett bra sätt att få den vuxna katten att ej äta kattungematen förresten? Finns ju sånna chip-matstationer men kostar ju rätt mycket i förhållande till den begränsade tiden den behövs.
Köpte just denna till vår kattunge, ska gå bra att använda efter 12-veckor och uppåt, då kan de äta samma mat :) Schysst pris nu också :)

https://m.simbi.nu/sv/articles/2.864.9654/orijen-cat-kitten?q=Orijen Cat & Kitten

• Gilla
Jonobe
  • Laddar…
Karlia
Oändligt mycket bättre än att vakna upp med en riktig! (har hänt, men länge sedan nu)

Leksaksmus på sängkläder, ser nästan ut som en riktig mus vid första anblicken.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
FredrikR och 7 till
  • Laddar…
H
Mitt sällskap tar OS finalen lite lugnare än vad jag gör.
En katt som sover avslappnat på en färgglad filt med trägolv i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Snigla och 16 till
  • Laddar…
Karlia
När jag sitter för länge vid frukostbordet hämtar Smilla spöet. En katt sitter på ett mönstrat tyg med ugglesymboler, med ett spö framför sig.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Snigla och 15 till
  • Laddar…
Sonens legostad fick besök av den skräckinjagande snart 13 veckor gamla Wille
Kattunge står mitt i en detaljerad LEGO-stad med fordon och figurer.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Haha
  • Wow
Snigla och 20 till
  • Laddar…
Fadai
Den här tjejen vet hur en bebis ska skötas om! Person i rosa skjorta som håller en smartphone med en sovande kattunge i sitt knä.
Skapa konto

• Älska
  • Gilla
Myckling och 18 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.