1 099 299 läst · 13 229 svar
1099k läst
13,2k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Katter kan nog snaska i sig lite hundmat ibland men inte leva på hundmat. Då hundar är blandätare som vi och katter äkta rovdjur har de olika behov av protein och fett och katter kan inte tillgodogöra sig kolhydrater som hundar.D dicliff skrev:
Så lite gör inget om inte katten eller hunden blir dålig i magen av den andres mat, och det brukar vara rätt individuellt.
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 592 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 592 inlägg
D dicliff skrev:
Det är nog som sagt rätt lugnt, hunden är snart mindre än katten så det finns inga mängder mat. Sedan är hundmaten spannmålsfri och består av 85% köttproteinJiji skrev:Katter kan nog snaska i sig lite hundmat ibland men inte leva på hundmat. Då hundar är blandätare som vi och katter äkta rovdjur har de olika behov av protein och fett och katter kan inte tillgodogöra sig kolhydrater som hundar.
Så lite gör inget om inte katten eller hunden blir dålig i magen av den andres mat, och det brukar vara rätt individuellt.
Jag anade att du hade sysslat med tapetserarjobb. Jag klär om stoppade stolar ibland och det är svårt nog att få snyggt. Fast kul är det. Skruvade du isär soffan?Karlia skrev:
Vår katt stjäl hundmat ur burken. Jag tänker att det är lite bra för honom att pilla upp och knäcka en sådan stor bit. Han äter i regel bara halva. Vi har canagan lamm i stora bitar. Däremot bli Bruna Hunden konstig i magen av kattmat. Bruna Hunden börjar ju bli lite äldre och har blivit lite känsligare i magen.richardtenggren skrev:
Katten får sin mat där hundarna inte kommer åt den, så att alla får lugn och ro.
Tyckte inte att det behövdes skruva isär.Jiji skrev:
Svea har börjat känna sig hemma hos grannen vilket får honom att känna sig smickrad och hedrad ("tänk, det har tagit två år för henne innan hon vågat gå in här!") Hon vässar klorna på hans soffa nu, grannen säger "fantastiskt, det blir inga märken"
Eller hur. Tror inte han märkte hur många timmar det tog mig att klä om min soffa..
Dagens byte... tror det pågår någon form av artidentitetskris.... hellre det än (levande och kroppsligt oskadad) harunge som i förra veckan.
Zorro har listat ut var Yoda försvinner.
Någon som vet ett bra sätt att få den vuxna katten att ej äta kattungematen förresten? Finns ju sånna chip-matstationer men kostar ju rätt mycket i förhållande till den begränsade tiden den behövs.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Zorro har listat ut var Yoda försvinner.
Logga in
Skapa konto
Någon som vet ett bra sätt att få den vuxna katten att ej äta kattungematen förresten? Finns ju sånna chip-matstationer men kostar ju rätt mycket i förhållande till den begränsade tiden den behövs.
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 592 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 592 inlägg
Köpte just denna till vår kattunge, ska gå bra att använda efter 12-veckor och uppåt, då kan de äta samma mat Schysst pris nu ocksåJ Jonobe skrev:
https://m.simbi.nu/sv/articles/2.864.9654/orijen-cat-kitten?q=Orijen Cat & Kitten