Fadai
Jag är nästan lika stolt som Brorsan, han fångade sin första mus idag! Katt som undersöker en fångad mus på gräsmattan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Snigla och 16 till
  • Laddar…
Mikael_L
Fadai Fadai skrev:
Den här tjejen vet hur en bebis ska skötas om![bild]
En vanlig latte-mamma. Bebisen i ena handen, mobilen i andra. Det kommer gå bra för den tjejen, hon har redan koll. :)

• Haha
  • Gilla
Fadai och 2 till
  • Laddar…
Karlia
Jag är på landet, saknar mina kissar. En här kom och hälsade, såg ut att fundera på vad jag gör i dess revir.

Grå katt med nyfiken blick står på ett trägolv utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
TRJBerg och 12 till
  • Laddar…
Myrstacken
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det är bara att titta på snittåldern för en utekatt så väljer man bort det som option.

Titta vad inte han vill joina mig på gården

[video]
Det är en bengal antar jag... vad fick du ge för en sådan fin jamare

Myrstacken Myrstacken skrev:
Det är en bengal antar jag... vad fick du ge för en sådan fin jamare
Jo precis en bengal. Har för mig vi gav 13, fick kompispris då vi känner uppfödaren. Han var den finaste i kullen :heart:

• Gilla
  • Älska
Karlia och 2 till
  • Laddar…
Myrstacken
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jo precis en bengal. Har för mig vi gav 13, fick kompispris då vi känner uppfödaren. Han var den finaste i kullen :heart:
Ser fantastiskt trevlig ut...
jag är avundsjuk...
Vi har just nu en katt på 12år men det kommer tillökning av 2 katter till helgen som inte barnen vet om ännu... det kommer bli en kul överraskning..
Dock är dessa två katterna vi skaffar vanliga hus (bond) katter...
Jag ville ha Bengal men fick inte för frugan av kostnadsaktiga skäl...

• Gilla
AndersMalmgren och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
Bengalerna är jättefina, ser riktigt ut som ett stort kattdjur, men i miniformat.
Jag älskar deras utseende.

Innan det blev Frasse kollade jag lite på någon Bengal, som omplacering kan man ibland hitta någon till rätt hyggligt pris, där säljaren är mer mån om vilket hem det blir än pengarna.
Men allt jag läste fick mig också att inse att det kan vara lite av en kamp att ha en Bengal, de är nämligen så intelligenta och talangfulla att de kan ställa till med en del och lätt rymmer etc.

Det är säkerligen rätt individberoende som vanligt, men just detta drag hos Bengalen framhålls ofta. T.ex. att de kommer på hur man hoppar upp till dörrhandtaget för att öppna en dörr (man vill ha stängd).
Lade inte Anders upp en film där deras lilla kelgris gjorde just det?

• Gilla
AndersMalmgren och 1 till
  • Laddar…
Karlia Karlia skrev:
Jag är på landet, saknar mina kissar. En här kom och hälsade, såg ut att fundera på vad jag gör i dess revir.

[bild]
Vilken sötnos! (Fast det inte är din...)

• Gilla
  • Älska
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Karlia
Mikael_L Mikael_L skrev:
Bengalerna är jättefina, ser riktigt ut som ett stort kattdjur, men i miniformat.

Innan det blev Frasse kollade jag lite på någon Bengal, som omplacering kan man ibland hitta någon till rätt hyggligt pris, där säljaren är mer mån om vilket hem det blir än pengarna.
Men allt jag läste fick mig också att inse att det kan vara lite av en kamp att ha en Bengal, de är nämligen så intelligenta och talangfulla att de kan ställa till med en del och lätt rymmer etc.

Det är säkerligen rätt individberoende som vanligt, men just detta drag hos Bengalen framhålls ofta. T.ex. att de kommer på hur man hoppar upp till dörrhandtaget för att öppna en dörr (man vill ha stängd).
Svea (ovanligt fin bondkatt) lärde sig att öppna dörrar när hon var hos kattvakt 8 mil från mig. Det blev några oroliga dagar innan hon dök upp igen. Hon är också den som har lyckats öppna kattluckan när den varit hellåst. Enligt dottern är hon också bäst på att manipulera mig - det behöver hon egentligen inte vara smart för att göra..

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Grannen hade tre siameser som var läskigt smarta. Första tecknet var när det ringde på dörren och ingen var där när man öppnade utom katterna som satt på trappräcket ... Sedan fick de väldigt kallt mitt i natten ( Kiruna i januari) när balkongdörren var vidöppen. Visade sig att de kunde öppna dörren trots att det fanns säkerhetsspärr .. så de fick komplettera med kedja! Likadant med huvudingången som hade ett lock över låsvredet med spärr som måste tryckas in på två sidor, den forcerade de oxå! Så de var enda i hela kvarteret med sjutillhållarlås som komplement eftersom de inte kunde lita på att det var låst när ingen var hemma. Vet inte om det var en ensam katt som klarade allt själv eller om de hjälptes åt? Men att de bröt sig in i kylskåpet med hänglås( kombinationssnurra) tar priset! Det var resterna från middagens jansson de ville äta!!! Julskinkan, leverpastejen och laxen struntade de i bara janssons frestele de hade ätit av

• Haha
  • Gilla
GreenYoda och 7 till
  • Laddar…
Myrstacken
S Sona2012 skrev:
Grannen hade tre siameser som var läskigt smarta. Första tecknet var när det ringde på dörren och ingen var där när man öppnade utom katterna som satt på trappräcket ... Sedan fick de väldigt kallt mitt i natten ( Kiruna i januari) när balkongdörren var vidöppen. Visade sig att de kunde öppna dörren trots att det fanns säkerhetsspärr .. så de fick komplettera med kedja! Likadant med huvudingången som hade ett lock över låsvredet med spärr som måste tryckas in på två sidor, den forcerade de oxå! Så de var enda i hela kvarteret med sjutillhållarlås som komplement eftersom de inte kunde lita på att det var låst när ingen var hemma. Vet inte om det var en ensam katt som klarade allt själv eller om de hjälptes åt? Men att de bröt sig in i kylskåpet med hänglås( kombinationssnurra) tar priset! Det var resterna från middagens jansson de ville äta!!! Julskinkan, leverpastejen och laxen struntade de i bara janssons frestele de hade ätit av
Nja nu överdrev du nog en smula va??
Finns inte en katt i världen som löser ett kombinationslås..
Katter kan vara luriga och fiffiga men de är inga raketforskare

• Gilla
Lucif3r
  • Laddar…
Nja nu överdrev du nog en smula va??
Finns inte en katt i världen som löser ett kombinationslås..
Katter kan vara luriga och fiffiga men de är inga raketforskare
så man behöver vara en raketforskare för att få upp ett kombinationslås :O De förklarar väl iofs. vad politikerna menade för massa år sedan...

Det lär mer handla om slumpen när katten pillar på hänglåset och rätt kombo råkar komma upp och låset klickar upp. Men så är ju inte jag en raketforskare, så vad vet jag...

Mikael_L Mikael_L skrev:

Japp han kan öppna dörrar :D Man måste alltid låsa dörren numer om man ska gå ut bara en snabbis. :D
Man måste även leka mycket med dem. Men de är ju smarta så de kan ju kära sig apport osv. Vilket han älskar att göra.

Ser fantastiskt trevlig ut...
jag är avundsjuk...
Vi har just nu en katt på 12år men det kommer tillökning av 2 katter till helgen som inte barnen vet om ännu... det kommer bli en kul överraskning..
Dock är dessa två katterna vi skaffar vanliga hus (bond) katter...
Jag ville ha Bengal men fick inte för frugan av kostnadsaktiga skäl...
Slå ut det över livslängden och berätta den årliga kostnaden för frugan ;)
Vår förra misse som blev 16 år var en bondkatt, men denna gång ville vi (jag) testa en Bengal, då jag länge velat ha en sådan

• Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
Så här gjorde vår nu bortgångna katt, så nog är dom smarta. Att öppna fönster var inga problem :D

• Gilla
  • Älska
  • Wow
  • Haha
Keiller och 16 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.