Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Hade precis läst det tråkiga om @Keiller s katt, så skickar Ludvig en bild till mig. Doris rullar runt på gatan utanför vårt hus (för fem minuter sedan var hon hos mig på övervåningen). Hon är en busig tonåring just nu, men det här tar priset. :rolleyes:

[bild]
Vilken "min" haha.. vilddjur på vift... :D

• Gilla
  • Haha
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Långhårig katt på soffa med text om päls och ordleken "FURniture".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Paulina123 och 15 till
  • Laddar…
Slutkörd efter en jobbig arbetsdag. Det är inte lätt att hålla koltrastarna borta från jordgubbarna. Trött grå katt som sover på en soffkudde.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Annelie Hultberg och 16 till
  • Laddar…
Karlia
Stackarn får jobba som fågelskrämma! Nå, mina katter skulle gladeligen göra det.

• Gilla
  • Haha
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Här är det hm.. lite omvänt :thinking:

Jag satt på trappen med hunden o pratade med fåglarna (jaja, jag är lite knäpp.. pratar med alla djur). De sitter o kvittrar socialt.. bara ett par meter bort..

När Nisse sticker ut näsan från andra huset.. samlar sig småfåglarna i skock och ska ha koll på o retas med katten.. (vi snackar småfåglar .. gråsparv). Dvs de flög till honom istället..

Man kan ju tycka att de borde ha lite mer självbevarelsedrift.. än att ställa sig en meter framför katten.. och vippa på rumpan, kvittra och flaxa med vingarna :oops: .... jag menar om katten inte var lockad innan så..

... Nisse gäspade gick fram till blomkrukan.. tittade ointresserat på den flaxande kvittrande dunhögen.. o dunsade ner på backen för att mysa på stenarna o sola magen.

Sket fullständigt i fåglarna som kaxigt försökte få hans uppmärksamhet genom att hoppa närmare o närmare.

När de var för nära vifta han lite på svansen o sprang in för å få vara ifred haha

• Haha
  • Gilla
Annelie Hultberg och 9 till
  • Laddar…
Karlia Karlia skrev:
Stackarn får jobba som fågelskrämma! Nå, mina katter skulle gladeligen göra det.
Jo, han gillar jobbet men även ett roligt jobb kan ju göra en utmattad.

Han har vikarie ibland dock. Gråa Hunden tar alla besök av fåglar som är större än grädsmyg som en personlig förolämpning. Så ibland får han springa ut och fösa bort koltrastarna. Fast risken med det är att han hoppar in bland jordgubbarna. Han är helt enkelt inte lika bra på jobbet som Katten. :love:

• Gilla
  • Älska
Annelie Hultberg och 3 till
  • Laddar…
Jiji Jiji skrev:
Det är inte lätt att hålla koltrastarna borta från jordgubbarna.
Karlia Karlia skrev:
Fågelskrämma? Mina katter skulle nog genomföra en mer långsiktigt effektiv åtgärd... :cool::cool::cool:

• Gilla
  • Haha
Karlia och 2 till
  • Laddar…
richardtenggren
En kattunge gömmer sig bakom ett draperi nära en grenuttag med flera sladdar på ett trägolv.
Skapa konto

(vi har egentligen inga skarvdosor här hemma, detta är tillfälligt då jag har ett tillfälligt hemmakontor)

• Gilla
  • Älska
Tule54 och 9 till
  • Laddar…
J
Karlia Karlia skrev:
Hur går det med gps:en...? Yoda tappar sin varje dag på olika granntomter :thumbdown: rekordet är 3 olika tomter på en dag:whistle:

...man får träffa många nya grannar...

Fluffig katt med halsband och GPS-enhet står på trätrappa och ser uppåt.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
  • Älska
  • Wow
Alfredo och 12 till
  • Laddar…
Svartvit katt ligger på trästaket framför tegelvägg väntar på altanbygge.
Skapa konto

Katt sitter på ett fönsterbräde och tittar ut genom ett litet öppet fönster i ett modernt badrum.
Skapa konto

Våran "innekatt" försöker få tiden att gå.
I väntan på att jag får altanen färdig på baksidan, så hon får spana in fåglar istället för bilar.

Svartvit katt med rosa halsband sitter på en ofärdig träaltan över runda stenar.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Annelie Hultberg och 11 till
  • Laddar…
Maria T
K kettu skrev:
Våran "innekatt" försöker få tiden att gå.
I väntan på att jag får altanen färdig på baksidan, så hon får spana in fåglar istället för bilar.
Stilig katta! :love:

Här jagades det orm idag! Som tur var visade det sig vara en snok, men det var ändå lite dumt av katten. Nästa gång kan det gå värre.

• Wow
  • Gilla
dicliff och 3 till
  • Laddar…
B b8q skrev:
Här jagades det orm idag! Som tur var visade det sig vara en snok, men det var ändå lite dumt av katten. Nästa gång kan det gå värre.
Ja, det är ju faktiskt inte så bra att bli ormbiten. Tur att det var en snok.

• Gilla
Sona2012
  • Laddar…
J
Räddningsaktion. Hörde lite tama jamande (låter väldigt högt i vanliga fall) men kunde inte identifiera varifrån de kom först...
Person blickar upp i ett träd bredvid en röd stuga, omgiven av blommande buskar.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
Annelie Hultberg och 9 till
  • Laddar…
Bärra myser... :love:
Långt ljust pälsad katt som vilar på ett bord inomhus bredvid en vattenflaska.
Skapa konto

Familjen samlad, och jag tror Bärra känner lugnet nu när "syster" från Hedesunda har flyttat till oss :heart:
Hästen Bärra tittar ut från sin box i stallet, med huvudet vilande mellan boxgallren.
Skapa konto

Märta, gissar jag att det lätt kan bli Märra över tid... ;)

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Annelie Hultberg och 10 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.