1 072 469 läst · 12 907 svar
1072k läst
12,9k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Vilken "min" haha.. vilddjur på vift...Marlen Eskilsson skrev:
Här är det hm.. lite omvänt
Jag satt på trappen med hunden o pratade med fåglarna (jaja, jag är lite knäpp.. pratar med alla djur). De sitter o kvittrar socialt.. bara ett par meter bort..
När Nisse sticker ut näsan från andra huset.. samlar sig småfåglarna i skock och ska ha koll på o retas med katten.. (vi snackar småfåglar .. gråsparv). Dvs de flög till honom istället..
Man kan ju tycka att de borde ha lite mer självbevarelsedrift.. än att ställa sig en meter framför katten.. och vippa på rumpan, kvittra och flaxa med vingarna .... jag menar om katten inte var lockad innan så..
... Nisse gäspade gick fram till blomkrukan.. tittade ointresserat på den flaxande kvittrande dunhögen.. o dunsade ner på backen för att mysa på stenarna o sola magen.
Sket fullständigt i fåglarna som kaxigt försökte få hans uppmärksamhet genom att hoppa närmare o närmare.
När de var för nära vifta han lite på svansen o sprang in för å få vara ifred haha
Jag satt på trappen med hunden o pratade med fåglarna (jaja, jag är lite knäpp.. pratar med alla djur). De sitter o kvittrar socialt.. bara ett par meter bort..
När Nisse sticker ut näsan från andra huset.. samlar sig småfåglarna i skock och ska ha koll på o retas med katten.. (vi snackar småfåglar .. gråsparv). Dvs de flög till honom istället..
Man kan ju tycka att de borde ha lite mer självbevarelsedrift.. än att ställa sig en meter framför katten.. och vippa på rumpan, kvittra och flaxa med vingarna .... jag menar om katten inte var lockad innan så..
... Nisse gäspade gick fram till blomkrukan.. tittade ointresserat på den flaxande kvittrande dunhögen.. o dunsade ner på backen för att mysa på stenarna o sola magen.
Sket fullständigt i fåglarna som kaxigt försökte få hans uppmärksamhet genom att hoppa närmare o närmare.
När de var för nära vifta han lite på svansen o sprang in för å få vara ifred haha
Jo, han gillar jobbet men även ett roligt jobb kan ju göra en utmattad.Karlia skrev:
Han har vikarie ibland dock. Gråa Hunden tar alla besök av fåglar som är större än grädsmyg som en personlig förolämpning. Så ibland får han springa ut och fösa bort koltrastarna. Fast risken med det är att han hoppar in bland jordgubbarna. Han är helt enkelt inte lika bra på jobbet som Katten.
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Våran "innekatt" försöker få tiden att gå.
I väntan på att jag får altanen färdig på baksidan, så hon får spana in fåglar istället för bilar.
Logga in
Skapa konto
Bärra myser...
Familjen samlad, och jag tror Bärra känner lugnet nu när "syster" från Hedesunda har flyttat till oss
Märta, gissar jag att det lätt kan bli Märra över tid...
Logga in
Skapa konto
Familjen samlad, och jag tror Bärra känner lugnet nu när "syster" från Hedesunda har flyttat till oss
Logga in
Skapa konto
Märta, gissar jag att det lätt kan bli Märra över tid...