Karlia
Ja oj, riktigt dåliga! Jonobe lade ut en länk ovan någonstans, ska se om jag hittar den. Jag har velat om gps länge nu, tittat i affär men avfärdat då de känts tunga och klumpiga. Men då har jag små katter, ca 3.5 kg.

Jag kan inte gå i god för produkten men den här veckan har den fungerat som tänkt - behöver inte veta var hon är hela tiden utan just om hon inte kommer in på kvällen. Dessutom har jag fått reda på vilka grannar hon besöker, superkul!

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
J
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Reviews här är ju sådär

[länk]
https://www.tailit.com/pet/
Billigare här, sen tillkommer tull då den skickas från Norge. Och månadsavgift.
Jag köpte den då några vänner rekommenderade den, de hade köpt tractive först men skickade tillbaka då den var för stor.
Förvänta dig inget avancerat, den svarar var katten är här och nu, varken mer eller mindre. Ingen historik eller dylikt. Uppdateras sällan för att spara batteri, man kan aktivera livespårning/tvinga uppdatering samt ljud och ljus. That's it.

Känns måttligt exakt men duger för att hitta både katt och tappad gps. Inte helt användarvänlig.

• Gilla
Karlia och 2 till
  • Laddar…
Karlia Karlia skrev:
Det här inlägget:

[länk]
Köpte du får USA? Anger de "gift" så man slipper tull?

• Gilla
Karlia
  • Laddar…
Karlia
Som Jonobe säger, Norge. Jag blev själv förvånad över tullavgiften men då det var lågt pris spelar det inte så stor roll. Första gången jag beställer något från Norge, USA och numera Storbritannien vet jag ju att avgiften tillkommer.

Karlia Karlia skrev:
Som Jonobe säger, Norge. Jag blev själv förvånad över tullavgiften men då det var lågt pris spelar det inte så stor roll. Första gången jag beställer något från Norge, USA och numera Storbritannien vet jag ju att avgiften tillkommer.
Jo de är inte med I EU. Känns alltid trist betala tull till regimen även om man gör det när man köper från inhemsk kedja :)

• Gilla
Karlia och 1 till
  • Laddar…
Karlia
Jag hade kunnat tänka till innan men gjorde det inte så jag får skylla mig själv. Det är så lång tid jag tänkt att jag ska skaffa gps utan att det blivit av, jag är glad att det blev det nu. Tullavgift eller inte.

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Maui vädrar något ute på gården :)

Bengalkatt Maui spejar intensivt ut genom fönstret med profil i närbild.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
znitz och 12 till
  • Laddar…
Z znitz skrev:
En gammal apple watch, med esim kanske?
En sån är åt helvete för tung för en katt.

L Lucif3r skrev:
En sån är åt helvete för tung för en katt.
LITE EXRA info till din kommentar (när de ändå snackat gram tidigare) :)
Har för mig att en applewatch för nått år sedan vägde runt 35 g beroende på variant (30 - 40 gram).

Airtag väger 11 gram (kollade upp precis så jag inte haft tillfälle att fingra på någon hehe)

• Gilla
znitz och 1 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
LITE EXRA info till din kommentar (när de ändå snackat gram tidigare) :)
Har för mig att en applewatch för nått år sedan vägde runt 35 g beroende på variant (30 - 40 gram).

Airtag väger 11 gram (kollade upp precis så jag inte haft tillfälle att fingra på någon hehe)
Den verkar inte ha GPS dock utan det krävs att du är inom Bluetoothsvstånd

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
Den verkar inte ha GPS dock utan det krävs att du är inom Bluetoothsvstånd
Ja det är lite lurigt att förstå sig på det hela med airtag.. men man kan tycka att tappa bort nycklarna eller katten.. borde ju vara samma sak (ur perspektivet att återfinna det borttappade) :thinking:

Det som talar emot, är väl dock att den kan ha ljud för sig! Men det borde vara en inställningssak.

..allmänt annars hade den ju varit bra! verkar vara både smidig/liten o lätt!

De får göra en AirCat :p:cool:

En AirTag fastsatt i ett läderfodral på en nyckelknippa framför en text om hur den fungerar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

såhär skrev de, bland annat ..om hur det skulle funka (airtag)

Snigla Snigla skrev:
Ja det är lite lurigt att förstå sig på det hela med airtag.. men man kan tycka att tappa bort nycklarna eller katten.. borde ju vara samma sak (ur perspektivet att återfinna det borttappade) :thinking:

Det som talar emot, är väl dock att den kan ha ljud för sig! Men det borde vara en inställningssak.

..allmänt annars hade den ju varit bra! verkar vara både smidig/liten o lätt!

De får göra en AirCat :p:cool:

[bild]
såhär skrev de, bland annat ..om hur det skulle funka (airtag)
Om katten rör sig bland många iPhones fungerar den nog bra :p

• Haha
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Om katten rör sig bland många iPhones fungerar den nog bra :p
Kanske inte kan förutsätta det.. :thinking::p
(fast jag vet att grannen faktiskt har en!.. men det var ju bara.. "en"..)

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.