1 072 587 läst · 12 907 svar
1073k läst
12,9k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Renoverare
· Stockholm
· 18 403 inlägg
Reviews här är ju sådär
https://www.power.se/mobil-och-foto...icka/tail-it-pet-gps-spaarare-svart/p-818777/
https://www.power.se/mobil-och-foto...icka/tail-it-pet-gps-spaarare-svart/p-818777/
Ja oj, riktigt dåliga! Jonobe lade ut en länk ovan någonstans, ska se om jag hittar den. Jag har velat om gps länge nu, tittat i affär men avfärdat då de känts tunga och klumpiga. Men då har jag små katter, ca 3.5 kg.
Jag kan inte gå i god för produkten men den här veckan har den fungerat som tänkt - behöver inte veta var hon är hela tiden utan just om hon inte kommer in på kvällen. Dessutom har jag fått reda på vilka grannar hon besöker, superkul!
Jag kan inte gå i god för produkten men den här veckan har den fungerat som tänkt - behöver inte veta var hon är hela tiden utan just om hon inte kommer in på kvällen. Dessutom har jag fått reda på vilka grannar hon besöker, superkul!
https://www.tailit.com/pet/AndersMalmgren skrev:
Billigare här, sen tillkommer tull då den skickas från Norge. Och månadsavgift.
Jag köpte den då några vänner rekommenderade den, de hade köpt tractive först men skickade tillbaka då den var för stor.
Förvänta dig inget avancerat, den svarar var katten är här och nu, varken mer eller mindre. Ingen historik eller dylikt. Uppdateras sällan för att spara batteri, man kan aktivera livespårning/tvinga uppdatering samt ljud och ljus. That's it.
Känns måttligt exakt men duger för att hitta både katt och tappad gps. Inte helt användarvänlig.
Renoverare
· Stockholm
· 18 403 inlägg
Som Jonobe säger, Norge. Jag blev själv förvånad över tullavgiften men då det var lågt pris spelar det inte så stor roll. Första gången jag beställer något från Norge, USA och numera Storbritannien vet jag ju att avgiften tillkommer.
Renoverare
· Stockholm
· 18 403 inlägg
Jo de är inte med I EU. Känns alltid trist betala tull till regimen även om man gör det när man köper från inhemsk kedjaKarlia skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 403 inlägg
LITE EXRA info till din kommentar (när de ändå snackat gram tidigare)L Lucif3r skrev:
Har för mig att en applewatch för nått år sedan vägde runt 35 g beroende på variant (30 - 40 gram).
Airtag väger 11 gram (kollade upp precis så jag inte haft tillfälle att fingra på någon hehe)
Renoverare
· Stockholm
· 18 403 inlägg
Den verkar inte ha GPS dock utan det krävs att du är inom BluetoothsvståndSnigla skrev:
Ja det är lite lurigt att förstå sig på det hela med airtag.. men man kan tycka att tappa bort nycklarna eller katten.. borde ju vara samma sak (ur perspektivet att återfinna det borttappade)AndersMalmgren skrev:
Det som talar emot, är väl dock att den kan ha ljud för sig! Men det borde vara en inställningssak.
..allmänt annars hade den ju varit bra! verkar vara både smidig/liten o lätt!
De får göra en AirCat
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
såhär skrev de, bland annat ..om hur det skulle funka (airtag)
Renoverare
· Stockholm
· 18 403 inlägg
Om katten rör sig bland många iPhones fungerar den nog braSnigla skrev:Ja det är lite lurigt att förstå sig på det hela med airtag.. men man kan tycka att tappa bort nycklarna eller katten.. borde ju vara samma sak (ur perspektivet att återfinna det borttappade)
Det som talar emot, är väl dock att den kan ha ljud för sig! Men det borde vara en inställningssak.
..allmänt annars hade den ju varit bra! verkar vara både smidig/liten o lätt!
De får göra en AirCat
[bild]
såhär skrev de, bland annat ..om hur det skulle funka (airtag)